Luomen poisto takaraivosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
aloitin jo yhden ketjun, sori vaan. Mutta ehkä tällä otsikolla saan enempi oikeita vastauksia.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1852737-luomen-poistoo-yhteispaivystykseen/

siis mulla luomi takaraivossa, joka on kahden raskauden myötä kasvanut. Nyt olen myös havainnut kutinaa, ja ajoittaista kirvelyä ja jotenkin se vaan "tuntuu" (tai sitten kuvittelen kun ajattelen sitä niin kovasti)

Mä olen siirtänyt ja siirtänyt poistoo menoa koska mua pelottaa ihan hitosti mennä sinne :(
Jos onkin kamalan vaikea poistaa, sattuu hitosti ja mulla on melanooma.

ja aina kun mua nykyään kutittaa jonnekkin ajattelen että melanooma levinnyt joka kolkkaan..

Typerää tiedän :/

Jotenkin mä vaan pelkään pelkkää ajatusta

Mene ihan rauhallisin mielin luomen poistoon! Itse poistossa sattuu kaikista eniten puuduttaminen, sen jälkeen et tunne itse toimenpiteestä mitään. Vastauksen koepalasta eli luomestasi saat kuukauden sisällä ja jos se pyydetään kiireellisenä niin kahden viikon sisällä.
Jos pelkäät pahanlaatuisuutta niin eikö olisi parempi mennä poistoon heti kun ajan saat? Jos se pahanlaatuista olisi niin pääsisit nopeasti hoitoon eikä sairaus ehtisi levitä! Uskon ja toivon kuitenkin, että kyseessä on ihan hyvänlaatuinen muutos :)

Mene ihan rauhallisin mielin luomen poistoon! Itse poistossa sattuu kaikista eniten puuduttaminen, sen jälkeen et tunne itse toimenpiteestä mitään. Vastauksen koepalasta eli luomestasi saat kuukauden sisällä ja jos se pyydetään kiireellisenä niin kahden viikon sisällä.
Jos pelkäät pahanlaatuisuutta niin eikö olisi parempi mennä poistoon heti kun ajan saat? Jos se pahanlaatuista olisi niin pääsisit nopeasti hoitoon eikä sairaus ehtisi levitä! Uskon ja toivon kuitenkin, että kyseessä on ihan hyvänlaatuinen muutos :)

Miten paljon se puudute sattuu?
Takaraivossa tuntuu varsin aika imakalta.

Mitä enempi ajattelen asiaa sen suurempaan paniikkiin menen ja kohta taas koitan sysätä ajatuksen syrjään ja jätän soittamatta.

Ja eikös nuo kutinat yms. oo huonoja merkkejä?

Mun mielestä pääkalloon osalta puututus ei tunnu missään , ei tosiaankaan kannata pelätä. Sen voin sanoa että esim jalkapohjan puuduttaminen on ihan sairaan kivuliasta, sinne kun päättyy kaikki hermot...

Puudutus sattuu hetken, kun neulalla pistetään puudutetta ihonalaiskerrokseen. Puuduteaíneen vaikutushan alkaa miltei heti eli sattuminen kestää todellakin vain hetkisen. Varmasti kestät sen! On niin monenlaisia ihomuutoksia, jotka voivat aiheuttaa kutinaa yms oireita ja jotka ovat täysin hyvänlaatuisia esim.rasvasyylä/rasvaluomi jne.

Sinuna soittaisin ajan ja menet vaan rohkeasti poistattamaan luomen. Pääset turhasta paniikista, koska se selvästi vaikuttaa jo elämääsi. Saat varman diagnoosin koepalasta ja voit jatkaa elämääsi taas rauhassa :) Mikä voisi olla pahempaa kuin elää tuollaisessa epätietoiduusessa ja pelätä luultavasti turhaan kaikista pahinta?! Tsemppistä sinulle! :)

Puudutus sattuu hetken, kun neulalla pistetään puudutetta ihonalaiskerrokseen. Puuduteaíneen vaikutushan alkaa miltei heti eli sattuminen kestää todellakin vain hetkisen. Varmasti kestät sen! On niin monenlaisia ihomuutoksia, jotka voivat aiheuttaa kutinaa yms oireita ja jotka ovat täysin hyvänlaatuisia esim.rasvasyylä/rasvaluomi jne.

Sinuna soittaisin ajan ja menet vaan rohkeasti poistattamaan luomen. Pääset turhasta paniikista, koska se selvästi vaikuttaa jo elämääsi. Saat varman diagnoosin koepalasta ja voit jatkaa elämääsi taas rauhassa :) Mikä voisi olla pahempaa kuin elää tuollaisessa epätietoiduusessa ja pelätä luultavasti turhaan kaikista pahinta?! Tsemppistä sinulle! :)

Toi on tuollainen ihonvärinen.
Mä olen netistä lueskellut kaikenlaisia juttuja (mitä ei ehkä kannattaisi tehdä) mut jotenkin kaikki huonot merkit on osuneet mun luomeen.
Täytyy odotella et anoppi soittaa ja kertoo koska vois tulla meille.

Poistaako tk luomen tuollaisesta paikasta?
Vai pitääkö mennä kalliille yksityiselle?

Toi on tuollainen ihonvärinen.
Mä olen netistä lueskellut kaikenlaisia juttuja (mitä ei ehkä kannattaisi tehdä) mut jotenkin kaikki huonot merkit on osuneet mun luomeen.
Täytyy odotella et anoppi soittaa ja kertoo koska vois tulla meille.

Poistaako tk luomen tuollaisesta paikasta?
Vai pitääkö mennä kalliille yksityiselle?

Riippuu varmaan vähän tk:sta ja lääkärin ammattitaidosta. Monesti laittavat lähetteen esim.ihotautien poliklinikalle luomen poistoa varten, riippuen vähän siitä millä paikkakunnalla asut. Yksityiselle ei kuitenkaan tarvitse lähteä. Kerro tk-lääkärille luomen olevan haittaava ja ja sen muuttuneen ulkonäöllisesti.

Kuinka ne tulokset tulee, jos on pahanlaatuinen?

Tsemppiä aloittajalle, itsekin menossa kahta luomea poistamaan, tosin ne ei oireile mitenkään. Henkisesti vaan rassaa, kun ne on niin epätasaisia jne.

[QUOTE="Pikan";22174386]Kuinka ne tulokset tulee, jos on pahanlaatuinen?

Tsemppiä aloittajalle, itsekin menossa kahta luomea poistamaan, tosin ne ei oireile mitenkään. Henkisesti vaan rassaa, kun ne on niin epätasaisia jne.[/QUOTE]

Yleensä siinä luomen poiston yhteydessä sovitaan, että miten vastauksista ilmoitetaan eli esim.kirjeitse tai soittamalla sekä varataan aika vastausten kuulemista varten.