luokka2 papa, outo!

• Viestiketjun aloittaja Essi
  • Ensimmäinen viesti
Essi
Minulla oli heti synnytyksen jälkeen papassa luokka 2 ja diagnoosi oli epäselvä atypia, eli epäselvä solumuutos. Mitään muuta ei löytynyt, ei tauteja, ei kondya! Sehän aiheuttaa niitä muutoksia. Mutta sellaista ei ollut.

Uusinta oli puolen vuoden jälkeen ja taas oli sama luokka 2 ja sama diagnoosi, ei tauteja!

Mikäköhän mulla on, on alkanut huolestuttaa!!

Alkaako mulla solut itsestään muuttumaan huonommiksi.

Onko jollain ollut samaa ja mitä on tapahtunut?
Tai onko jollain tietoa asiasta, mikä voi tehdä tuollaista?

jonna
joskus esim. hiiva, sellainenkin joka ei edes oireile. Minullakin ollut tuota samaa, mutta aina jossain vaiheessa parantunut ja sitten taas muuttunut joskus kakkoseksi ja siitä taas ykköseksi. Se ei ole vaarallinen luokka. Solut ovat herkkiä.

kondy ei aina näy
Onko sinulta erikseen tutkittu kondyloomaa? Ilmeisesti ei ole tehty etikkavärjäystä, eikä varmastikaan kolposkopiaa.
Tällä hetkellä suuntauksena on se, että kondyloomankin annetaan olla ihan rauhassa, jos papa näyttää vain kakkosta..
Elimistön annetaan itse hoitaa puolustustehtäväänsä.

jonna
Alkuperäinen kirjoittaja Essi:
On tehty värjäys.. tuossa taannoin, kun minulta katsottiin kaikki taudit, että sellaisia ei ole.
No sittenhän sinulla ei ole mitään hätää. Luonto korjaa nämä pienet muutokset yleensä itsekseen. Seuraava näytteesi on varmaan jo puhdas.

###
Jeps, niitä muutoksia voi tulla välillä ilman mitään syytäkin (kuten tauteja), ja menevät itsestään myös ohi. Mulla ei ole ikinä ollut (aina papa ykkönen), mutta esim. äidilläni on välillä ollut kakkosta, ilman mitään syytä.

ap
Joo sain siitä kokeesta sellaisen lapun missä oli luokitus ja teksti: Näytteessä on havaittu lieviä solumuutoksia, joten koe uusitaan puolen vuoden kuluttua..

Kun jo kerran tätä ennen näytti 2 luokkaa säikähdin, että alkaako ne solut itsestään pahenemaan, että seuraavaksi luokka 3.
Tyhmää ajattelua, mutta en voinut mitään itselleni.

Enpä ole ajatellut, että saattaisi olla oireeton hiiva..
Eikö hiiva näkyisi papassa?
Mulla näkyi hoitajan mukaan häiriintynyt floora, onkohan se jotain tulehdusta? En kuitenkaan tiedä, voiko sellainen tehdä solumuutoksia.

Ehkä varmuudeksi hankin kuitenkin vaikka hiivalääkkeet. Ei kai niistä haittaakaan ole..:0

Yhteistyössä