Luokitellaanko mut nyt tällää paskaksi äidiksi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Lapsi menee hoitoon heti, kun täyttää kolme. Olen siis ns. lusmuillut kolme vuotta lapsen kanssa ja nyt laitan hänet hoitoon, kun itse ilmottaudun työttömäksi ja käyn hakemaan töitä. Entiseen työpaikkaan ei ole menemistä, kun se oli reissuhommaa ja sellaseen nyt ei ole mahdollisuutta palata.

Eli lapsi on puolipäiväsenä 3 kertaa viikossa hoidossa ja minä varmasti alkujaan kotona, kunnes jotain löytyy. Toivottavasti löytyiskin, kun tämä kotona möllöttäminen saa mulle riittää. Olen vain kuullut, että työkkäriin, kun menee niin olettavat lapsen olevankin hoidossa, että on mahdollisuus ottaa vastaan annettua työtä. Täällä päin on hyvä varata hoitopaikka jopa puoli vuotta aikaseimmin, kun paikat on niin täysiä.

Onko teitä muita, jotka ovat näin tehneet? Ja kuinka nopeesti sait työtä?

Sinne vaan, siellähän ne paremmin kehittyy kuin kotona, saavat "virikkeitä ja oppivat pitämään puolensa"!! Mitä turhia puolipäiväiseen, laita vaan kokopäiväiseksi niin pääset paljon helpommalla! Eipähän lapsi kasva pumpulissa ja oppii selviytymisen keinot jo pienenä! Ja viisi-kuusivuotiaana se jo pärjääkin yksin eikä sua oikeestaan tarvita!!

Ei se sinua paskaksi äidiksi tee vaan paskaksi kansalaiseski kun irtisanoudut töistä ja jäät työttömäksi. Luultavasti saat karenssia työkkäristä mikäli sulla siis nyt on työpaikka jonne et aijo palata. Mä jaksoin möllöttää kotona sen 1,5 vuotta ja sitten lähden töihin ja kouluun. Kaipa palsta mut tuomitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja nhm :
Mä en TODELLAKAAN aio olla kolema vuotta kotona, 10kk jaksoin nipin napin.

Eiköhän toi ole ihan hyvä idea. Tsemiä työnhakuun!

Mun valinta oli, kun lapsi synty, että minähän olen sen kolme vuotta kotona JOS suinkin rahalliseti mahdollista ja se nyt on ollutkin. Valinnan kun tein niin siintä pidin kiinni ja pidän loppuun asti :D Välillä jaksanut huonommin, mutta enemmän päiviä, että tämä oli oikea valinta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi menee hoitoon heti, kun täyttää kolme. Olen siis ns. lusmuillut kolme vuotta lapsen kanssa ja nyt laitan hänet hoitoon, kun itse ilmottaudun työttömäksi ja käyn hakemaan töitä. Entiseen työpaikkaan ei ole menemistä, kun se oli reissuhommaa ja sellaseen nyt ei ole mahdollisuutta palata.

Eli lapsi on puolipäiväsenä 3 kertaa viikossa hoidossa ja minä varmasti alkujaan kotona, kunnes jotain löytyy. Toivottavasti löytyiskin, kun tämä kotona möllöttäminen saa mulle riittää. Olen vain kuullut, että työkkäriin, kun menee niin olettavat lapsen olevankin hoidossa, että on mahdollisuus ottaa vastaan annettua työtä. Täällä päin on hyvä varata hoitopaikka jopa puoli vuotta aikaseimmin, kun paikat on niin täysiä.

Onko teitä muita, jotka ovat näin tehneet? Ja kuinka nopeesti sait työtä?

näinhän se melkein on tehtävä, koska työnhaku tänä päivänä on todella rankkaa duunia sekin, saa päivät pitkät olla kirjottamassa ja venkslaamassa hakemuksia, kilpailu on niin kova. Ystäväni jolla 2 amk-tutkintoa ja hyvä työkokemus molemmilta aloilta on tehnyt tuota nyt vuoden päivät. Lapset olleet 2-3 pvää vkossa hoidossa.Mielestäni kunnan täytyy hoitopaikka lapsillesi pikana järjestää.

Alkuperäinen kirjoittaja MoetMuM:
Ei se sinua paskaksi äidiksi tee vaan paskaksi kansalaiseski kun irtisanoudut töistä ja jäät työttömäksi. Luultavasti saat karenssia työkkäristä mikäli sulla siis nyt on työpaikka jonne et aijo palata. Mä jaksoin möllöttää kotona sen 1,5 vuotta ja sitten lähden töihin ja kouluun. Kaipa palsta mut tuomitsee.

Siis multa loppui sieltä työt vähän ennen äippälomaa, joten en irtisanoudu mistään. Tiedän vain, että varmasti pääsisin samaan paikkaan töihin, mutta mahdollisuutta ei ole. Eli uudet tuulet on otettava elämälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinne vaan, siellähän ne paremmin kehittyy kuin kotona, saavat "virikkeitä ja oppivat pitämään puolensa"!! Mitä turhia puolipäiväiseen, laita vaan kokopäiväiseksi niin pääset paljon helpommalla! Eipähän lapsi kasva pumpulissa ja oppii selviytymisen keinot jo pienenä! Ja viisi-kuusivuotiaana se jo pärjääkin yksin eikä sua oikeestaan tarvita!!

haha, kyllä minä kasvoin pumpulissa vaikka päiväkodissa olinkin. ja äitiä olen aina tarvinut, vieläkin tarvin. joten älä jaksa jauhaa paskaa!

Mulla 1,7v ja laitaisin sen päiväkotiin jos voisin ainakin parikertaa viikossa,kun meillä ei kavereita niin ei ole kauheesti leikkiikäisiä kavereita pikkuiselle. Kun täytää kolme niin varmasti laitan johonkin päivähoitoon,on enemän tekemistä ja oppivat sitten kaiken laista ja tulevat paremin toimeen muiten lasten kanssa,sekä oppivat jakamaan tavaroita. Tarhaa/päiväkotiin vain jos saat,minä ainakin laitaisin :)

S_U_R_U_L_L_I_S_T_A!!!!!!!!!

Sanoo kotiäiti, joka tunkee suklaata suhun toisella kädellä, pieraisee ja jatkaa palstailua harmaat risaiset collegehousut jalasssaan.

Good luck!

Alkuperäinen kirjoittaja nhm:

Sanoo kotiäiti, joka tunkee suklaata suhun toisella kädellä, pieraisee ja jatkaa palstailua harmaat risaiset collegehousut jalasssaan.

Good luck!

Ja sinä sitten koet olevasi kaikin puolin fiksu ja korrekti? Surullista on lähinnä sinun kommenttisi jotka kertovatkin sitten jo aivan liikaa =(

Eivät ainakaan olettaneet että lapset ovat hoidossa kun työkkörissä kävin.
2 viikkoa on kunnalla aikaa hommata paikat ja siihen luotan jos ja kun töitä saan!
Onnea työnhakuun :)

Alkuperäinen kirjoittaja nhm:

Good luck!

Sun lapses tais olla vahinko, etkä häntä rakasta kun et jaksa ollakaan hänen kanssa. Turhaa roikut tällä palstalla.

Yhteistyössä