Lunta tulvillaan, on raikas talvisää :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikkuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikkuh

Vieras
Lapset olleet pihalla koko aamun.Pulkalla laskevat mäkeä:) Ihanaa kun tuli talvi. Toivottavasti ei sula enää pois. Nyt pakkasen puolella mittari :) :)
Joko voi laittaa jouluverhot??

täällä keskilapissa ainakin :) lapset eivät ehtineet edes aamupalaa syödä vaan menivät heti ulos kun heräsivät. Äsken kävivät syömässä ja heti takasin ulos.

Lämpöaalto Eurooppaan - Saksaan lähes 30 astetta, Baltiassakin kesäistä

Loppuviikolla Euroopassa palataan paikoin kesäisiin lämpötiloihin, kun lämmintä ilmaa virtaa Keski-Eurooppaan Afrikasta.

Eurooppa jakautuu tällä viikolla kahtia kahden erilaisen ilmamassan välillä: toinen on sateinen ja viileä, toinen aurinkoinen ja lämmin. Lämmintä ilmaa virtaa Keski-Eurooppaan Afrikasta asti tavallisen länsivirtauksen sijaan.

Saksassa ja Puolassa lämpötila voi kohota perjantaina ja lauantaina paikoin lähes 30 asteeseen. Etelä-Ruotsissa ja Baltiassakin lämpöä voi olla yli 20 astetta.

Itse oon lähtöisin sieltä keskilapista ja nykyisin elelen täällä lähes eteläisimmässä osassa rannikkoa ja enkä todellakaan toivo lunta, en koko talveksi!! Tai jouluaattoona sitä saa tulla hiukkasen, mutta ei yhtään enempää. On tullut kiintiö täyteen mun osalta. Mutta suon toki sen ilon niille, jotka nauttii siitä ;)

Ei lunta ainakaan tänne. Ei! Kyllä ne pohjosen asukit taas keväällä itkee, miksi heillä aina vaan on lunta, kun täällä poimitaan sinivuokkoja.

Yhteistyössä