Lumisadetta olkapäillä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JONSERED Karhunkantaja

Vieras
Mikä avuksi?

Eli päänahka on kuiva ja pöllyävä, olen joutunut tinkimään shampoo-hankinnoissa. "Oikeaa" hilsettä ei ole, sillä hilseshampoo ei pure. Skalppi kutiaa ja ärsyttää...

AAAaapuva! |O

sama ongelma ja mä rasvaan päänahkaa tai öljyän. joko ihan erioilia ja sit vauvan öljyä vaan hierot kunnolla päänähkaan annat olla yönyli ja aamulla pese tukka.

Alkuperäinen kirjoittaja Lush:
sama ongelma ja mä rasvaan päänahkaa tai öljyän. joko ihan erioilia ja sit vauvan öljyä vaan hierot kunnolla päänähkaan annat olla yönyli ja aamulla pese tukka.

Perusvoiteella teen samaa ja toisinaan hiusten pesunkin hoidan sillä, Erioililla tms, mikä nyt halpaa on. Mutta auttaa vain hetkeksi...

Mulla on auttanut kampaamosta ostettava shampoo, Kérastase Dermo-Calm. On tosin sen verran tyyris että ei aina raaski ostaa sitä vaan marketin halpashampoita ja sitten on päänahka verillä kun raavin kuivaa päätäni koko ajan. :/

*muoks. etenkin talvella on lunta muuallakin kuin ulkona koska kerrostalon ilma on sen verran kuiva että muukin kuin päänahka pöllyää :x

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Voi se olla oikeaakin hilsettä, mutta ne hilseshamppoot vaan ei välttis oo mitään hyviä.

Montaa eri tärpää olen koittanut, apteekeista eri puolilta maapalloa. Luulisi jonkun toimivan, eikö? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Mul ei kyl toiminu mikään muu kuin kalliimpi shampoo ja muutto.
Helsingin vedessä on jotain mikä kuorii multa päänahan.

Body Shopin hunajashampoo ja -hoitoaine sopivat, mutta budjetti ei nyt anna myöden. Pitänee jotain MiniRiskiä tai LV:tä yrittää, kait

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Voi se olla oikeaakin hilsettä, mutta ne hilseshamppoot vaan ei välttis oo mitään hyviä.

Montaa eri tärpää olen koittanut, apteekeista eri puolilta maapalloa. Luulisi jonkun toimivan, eikö? :D

Totta kyllä. Inhottava vaiva.

Body Shopin hunajashampoo ja -hoitoaine sopivat, mutta budjetti ei nyt anna myöden. Pitänee jotain MiniRiskiä tai LV:tä yrittää, kait

Mul on HairStoresta hankittua System4 shampoota.
Maksaa 16? purtelo, mut useimmiten siin on joku tarjous.

Halvoista mulla on toiminut Erisanin hajustamaton aika hyvin. System4 kampaamosta on ollut ok (mutta ei sekään toimi jos käytän koko ajan) ja apteekista Sebamedin shampoo.

Vink vinki: ainakin Tampereen alueella sitä myydään myös prismassa. Maksoi ennen prismassa 7 e/puteli, mutta nykyisin se on vähän kalliimpi... Oisko 8,90. ;)

Mä ostin itiksestä (kauppakeskus) semmoisen suolan missä on erilaisia öljyjä mukana (kuoleenmeren suolaa) ja laitan sitä ja lämmintä vettä vähän ja varovasti hieron päänahkaan. Annan hetken vaikuttaa ja sitten pesen lv:llä että rasva lähtee hiuksista.
Ei ole ollut lumisadetta sen jälkeen mun olkapäillä. Kerran viikossa teen sen käsittelyn.

Muutenkin mulla on atooppineniho ja se on auttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Vink vinki: ainakin Tampereen alueella sitä myydään myös prismassa. Maksoi ennen prismassa 7 e/puteli, mutta nykyisin se on vähän kalliimpi... Oisko 8,90. ;)

Ooh! Prismaan siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Lush:

Perusvoiteella teen samaa ja toisinaan hiusten pesunkin hoidan sillä, Erioililla tms, mikä nyt halpaa on. Mutta auttaa vain hetkeksi...

Mielenkiinnosta kysyn, minkälaiset ovat hiukset Erioilpesun jälkeen. Rasvaiset?

Ooh! Prismaan siis.

Juu, kantsii tarkistaa. Tosin en osaa sanoa varmaksi, onko muilla seuduilla, mut ilokseni aikoinaan tuon totesin, kun tänne muutettiin (entisen paikkakunnan Prismassa ei musta ollut). :D Mut jos ei ole, mutta Prismalla on parturi, sieltäkin kantsii kurkkasta. Oon meinaan parturiliikkeistäkin sitä löytänyt 10 e/puteli. :)

Alkuperäinen kirjoittaja annahalinen:
Jälleen hehkutan XZ-öljyhoidon puolesta! Laita päänahkaan vaikka tunti ennen saunaa ja anna vaikuttaa saunan ajan. Psori-potilaatkin ovat tätä kehuneet!

MEillä tehoaa miehen päähän tuo. ELi kun oikein pahaksi menee niin ensin Xz.n öljyhoito ja sit jatkossa Xz:n hilseshampoo ja hoitoaine. Mies ei suostu enää edes muuta kokoeilemaan.
Kerran kävi kaverilla ja unohti omat shampoot kotiin. Päänahka oli kuin verillä kun pesi jollain normaali shampoolla. Tuo öljyhoito pelasti silloinkin.

Yhteistyössä