Lukumääräneutraali avioliitto, ensimmäinen järkevä vihreiden ehdotus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Olen tatuoitu jätkä!"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Olen tatuoitu jätkä!"

Vieras
"- Ruotsin vihreät esittivät lukumääräneutraalia avioliittolakia jo pari vuotta sitten. Mikä on Vihreiden nuorten kanta kyseiseen esitykseen?

Inka Venetvaaran vastaus

- Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden mielestä lain ei tulisi määritellä puolisoiden sukupuolta eikä lukumäärää. Monet suomalaiset elävät jo tällä hetkellä polygamisissa suhteissa, joten mahdollisuus virallistaa nämä suhteet muuttaisi heidän asemaansa lähinnä lain edessä, ja edelleen oikeuttaisi heidät mm. ottamaan toistensa sukunimen."
Verkkouutiset - Juttusarja: Vihreiden ja perussuomalaisten arvomaailmat törmäyskurssilla

Vihdoinkin voisin harkita aina nuorempaa pantavaa!

Olen tatuoitu jätkä!

[QUOTE="vieras";24201126]Kuka saa päättää suhteessa, otetaanko uusi(a) vaimoja ? Mies ?[/QUOTE]

Täysi-ikäiset ihmiset voivat tehdä sopimuksia... Eli taitaisi mennä äänestykseksi, otetaanko lisää puolisoita vai ei. Eipä varmaan montaa yli 2:n puolison muodostamaa avioliitossa elävää perhettä tulisi.

[QUOTE="vieras";24201172]Harmi vaan, ettei ole vihreiden ehdotus vaan ViNO ry:n.[/QUOTE]

Mutta todennäköisesti ViNO:lla on edustajansa puoluehallituksessa yms. konklaaveissa.

Aatelkaa kuinka kätevää olis kun jossakin pienessä kylässä kaikki aikuiset voisivat olla naimisissa keskenään.

Miksi tyytyä pelkästään lukumääräneutraaliin - miksei samantein lajineutraali?!

Mikäs sen somempaa pienessä maalaiskylässä. Ei laulettaisi pelkästään Vesivehmaan jenkkaa, vaan myös Piippolan vaaria, hiiala, hiiala hei. Ei väliä olisiko kot kot siellä vai nöf nöf täällä. Kaikki käy! Kaiki yhtä suloista ja samaa avioiliiton auvoa.

Mikäs sen somempaa pienessä maalaiskylässä. Ei laulettaisi pelkästään Vesivehmaan jenkkaa, vaan myös Piippolan vaaria, hiiala, hiiala hei. Ei väliä olisiko kot kot siellä vai nöf nöf täällä. Kaikki käy! Kaiki yhtä suloista ja samaa avioiliiton auvoa.

Minä menisin jonkun rikkaan ravuritamman kanssa naimisiin!

Olen tatuoitu jätkä!

[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";24201302]Minä menisin jonkun rikkaan ravuritamman kanssa naimisiin!

Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]

Taitaisit kummiski ottaa siitosorin.;)

Kyllä mä olen kuullut että siat, lehmät ja valaat avioituvat keskenään jatkuvasti.

Hmm....kuullostaa kivalta. Mä voisin haluta yhden siivousfriikin miehen, yhden remonttireiskan, yhden edustusmiehen ja yhden panomiehen :xmas:

*muoks* Ja sitten vielä James...sellainen autonkuljettaja-puutarhuri-hovimestarimies

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Liro

Siksi ei lajineutraalia, koska Piippolan vaarin lammas ei osaa itse sanoa vaarille, haluaako tämän kanssa naimisiin vai ei. Aikuiset täysissä järjissään olevat ihmislajin edustajat sen sijaan osaavat itse sanoa, mitä haluavat ja mitä eivät.
Mä kannatan sukupuoli- ja lukumääräneutraalia avioliittolakia.

Jos ja kun se ukko kuitenkin pettää, ei se olisikaan enää pettämistä, vaan sovittu juttu. Ja ite vois ottaa aviomiehen taikkas -vaimon nro 2 sitten sinä iltana viereisestä huoneesta luokseen.

Siksi ei lajineutraalia, koska Piippolan vaarin lammas ei osaa itse sanoa vaarille, haluaako tämän kanssa naimisiin vai ei. Aikuiset täysissä järjissään olevat ihmislajin edustajat sen sijaan osaavat itse sanoa, mitä haluavat ja mitä eivät.
Mä kannatan sukupuoli- ja lukumääräneutraalia avioliittolakia.

TÄYSISSÄ JÄRJISSÄÄN on tässä se taikasana. Pitäisi siis olla täysjärkisyystesti ennen kuin saa mennä naimisiin. Kannatan sitä tosin jo nykyiseen malliin.