lukekaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 325
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

325

Vieras
19.3 ua 6+1,hedelmöitys 18.2 paikkeikka la 12.11 ja eilen ua 11+6 ja hedelmöitys 15.2 paikkeilla. la 7.11.. milloin siis raskaus on alkanut.. onko oikeesti tolloin 15.2.. mistä kaikki viikot lasketaan.. viimiset kuukautiset oli 23.1 alkaen ja sitten olin 26.1 suojaamattomassa yhdynässä, mies ei lauennut sisään ja sitten silloin 12h päästä oli jälkiehkäsypillerin.. joka tuli ulos ja seuraava otin noin 15h päästä. ja sitten 31.1 alkoi vuoto.. onko mahd että hedelmöitys on tapahtunut tolloin 15.2 paikkeilla? tammikuussa ei saa olla raskaus alkanut.saako ennen lapsen syntymään selville kuka on isä...

Jos sulla on 31.1 alkanut vuoto, eli menkat, niin 15.2 on ihan hyvin voinut olla hedelmöitys sillä siihen aikaan on sitten ollut ovulointi. En todellakaan usko että hedelmöitys alkanut tammikussa, olisi ultrassa se kyllä sanottu. Uskon ultrassa kerrottua hedelmöittymisajankohtaa, ne pitävät n95% paikkansa,usko sinäkin.:)

Kyllä mä nyt yhä uskoisin sitä ultraa.:) Ihan rauhassa vaan. Varmasti olivat vaan menkat, sillä jälkiehkäisypillerin otettua ei tule mitään tyhjennysvuotoa, sillä se pilleri estää koko hedelmöittymisen jolloin ei sitten synny mitään mikä tulisi tyhjennysvuotona.

Jos sulla on isäepäilyksiä, niin onkohan se ihan hyvä perusta lapsenkasvatukselle? Siis tarkoitan jos jokin syrjähyppykuvio.....

No, ehkäpä sun kannattaa mennä tai soittaa jonnekin neuvolaan tai jonnekin, jos et itse uskalla uskoa ultraan. Kun me ei täällä olla lekureita jne, niin saat sitten varminta tietoa ammattilaisilta. Ei ne sua tuomitse tai muuta jos kysyt. Ja niillä on salassapitovelvollisuus.
Täältä ei luotettavaa ja 100% vastausta ole, pahoittelen.

Niin ja ekassa kysymyksessä kysyit miten viikot lasketaan. Ne lasketaan vimmeksi alkaneiden kuukautisten alkamispäivästä lähtien. Ja ultrassa ne sitten arvio sikiön koon perusteella. Jos sulle annettu kaksi arvioitua hedelmöitysajankohtaa, 15.2 ja 18.2 niin kyllä se silloin on siinä ihan lähipäivinä on tapahtunut.

miehelleni että olen pettänyt häntä.. ton takia olen tällä palstalla pyörinyt kovin ja halunnut saada varmistusta että raskaus eie ole lähtenyt tammikuussa esim 26.1 päivän paikkeilla.. eihän se voi olla mahdollista? 2 lääkäriä on niin sanonut ja la on nyt 7.11.. mahtaakohan se taas muuttua rakenneultrassa paljon?

Ei sillä ole väliä, jos rakenneultra antaa eri päivämäärän lasketulle ajalle. Alkuvaiheen ultra on se, jota gynekologit uskovat. Päivämäärää ei yleensä myöhemmässä vaiheessa käydä muuttelemaan.

Ultra antaa luotettavan tiedon sikiön iästä. Heittoa voi olla muutamia päiviä, mutta ei kuitenkaan tuota kolmea viikkoa joka sinun tapauksessasi pitäisi olla. Laskettu aika on aina ns. tekaistu päivä eikä mikään kiveen kirjoitettu totuus vauvan syntymäajasta tai hedelmöitysajasta. Kannattaa nyt vaan kuunnella niitä neuvolan lääkäreitä, jotka ovat ammattilaisia ja jättää ehkä vähän vähemmälle ne omat kasvavat pelot. Isyystestin voi tehdä kun lapsi syntyy ihan vaan asian varmistamiseksi, mutta kyllä se sikiön ikä on se mikä ultrassa on ilmoitettu.

Yhteistyössä