Lukekaa tämä ja avatkaa silmänne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pk:
Mitä meidalukutaitoa tarvitaan, kun luetaan jonkun ihmisen BLOGIA?
En muuhun ota kantaa, mutta blogit on yksi media muiden joukossa. Tai monta mediaa, miten nyt haluaa sanoa.

Ja blogien totuudenperäisyyttä ei tiedä kukaan muu kuin kirjoittaja itse! Muutenkaan en ole kovin herkkä uskomaan netistä löytyvään aineistoon, ellei kyseessä ole varteenotettava uutistoimisto tai luotettava lehti. Kenenkään omia hengentuotteita en suorilta niele.

Niin, eli et varmaan usko, jos joku tulee sulle tollasta kertomaan. Aika hirveetä, nimittäin varmaan moni hyväksikäytetty törmää tohon, että ei uskota. Moni on jäänyt sen takia apua saamatta silloin aikoinaan, koska ei ole uskottu.

Mikään ihme, jos ei niistä haluta puhua. Näin ne jäävät piiloon. Ja jos ei kukaan ole vastaavaa kuullutkaan, niin uskominenkin on vaikeaa.

En muuhun ota kantaa, mutta blogit on yksi media muiden joukossa. Tai monta mediaa, miten nyt haluaa sanoa.

Ja blogien totuudenperäisyyttä ei tiedä kukaan muu kuin kirjoittaja itse! Muutenkaan en ole kovin herkkä uskomaan netistä löytyvään aineistoon, ellei kyseessä ole varteenotettava uutistoimisto tai luotettava lehti. Kenenkään omia hengentuotteita en suorilta niele.

Niin, eli et varmaan usko, jos joku tulee sulle tollasta kertomaan. Aika hirveetä, nimittäin varmaan moni hyväksikäytetty törmää tohon, että ei uskota. Moni on jäänyt sen takia apua saamatta silloin aikoinaan, koska ei ole uskottu.

Jos kaverini tulisi kertomaan tällaista minulle, niin tottakai uskon häntä. Nämä ovat eri asioita joita ei voi verrata keskenään. Nettikirjoituksiin en luota, mutta kaveriini luotan. Ja mistä sinäkään tiedät olenko minä oikeasti tästä asiasta juuri tätä mieltä kuin mitä tähän kirjoitan??? Miksi uskoisit minua?

Huumekoira puhuu asiaa!! Kun pitkän ajan päästä tuntuu että vihdoin haluaa apua ja puhua asioista miltä tuntuu vielä kaiken kokeman jälkeen se ettei ihmisiä kiinnosta tai sanovat päin naamaa: en usko sua!

Jos kaverini tulisi kertomaan tällaista minulle, niin tottakai uskon häntä. Nämä ovat eri asioita joita ei voi verrata keskenään. Nettikirjoituksiin en luota, mutta kaveriini luotan. Ja mistä sinäkään tiedät olenko minä oikeasti tästä asiasta juuri tätä mieltä kuin mitä tähän kirjoitan??? Miksi uskoisit minua?

Mä en tajuu et mikä järki siinä on että sun pitäs uskoa ja muiden pitäs kauheesti todistella?? Mitä sä saat siitä?? Voit lähtee vaikka ulos lenkille miettimään muita asioita sit.Tälläistä tapahtuu kuitenkin halusit tai et ja siitä saa kirjoittaa ja hakea apua halusit tai et.

Niin kauheata, vaiettua ja surullisen yleistä...

Eräs tuttuni (psykologi) oli lastensuojelualalla muutaman vuoden, mutta joutui jäämään pois, koska ei kestänyt enää. Kysyin, että mikä tuntuma tuli, kuinka yleistä se on? Sanoi, että järkyttävän yleistä. Ja että joillekkin päivänselville tapauksillekkaan ei saada "onnellista" päätöstä Suomen lainsäädännön takia, vaan lapset on pakko laittaa takaisin suden suuhun. Toinen vanhempi hyväksikäyttää, ja toinen kiistää jne. Fyysiset todisteet on oltava kunnon tuomioihin suht tuoreet ja kestää kuukausia jotta pääsee tutkimuksiin jossa sitä näyttöä etsitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Jotkut sanovat, etteivät halua uskoa ihmisten olevan niin pahoja, että tuollaista tapahtuisi. Yhtä hyvin voisi sanoa, ettei halua uskoa kenenkään olevan niin sekaisin, että keksisi päästään tuollaisia.

Alat olla jäljillä. Paitsi ettei ole tarvetta vaivautua edes keksimiseen. Niin moni tuutti ym. "media" kun suoltaa valmiiksi tarinoita.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Jotkut sanovat, etteivät halua uskoa ihmisten olevan niin pahoja, että tuollaista tapahtuisi. Yhtä hyvin voisi sanoa, ettei halua uskoa kenenkään olevan niin sekaisin, että keksisi päästään tuollaisia.

Alat olla jäljillä. Paitsi ettei ole tarvetta vaivautua edes keksimiseen. Niin moni tuutti ym. "media" kun suoltaa valmiiksi tarinoita.

Jonkunhan nekin on keksittävä. Mistä ne ideat tulevat?

Todellisuudesta tietenkin. Onhan ihminen mätä. Riittää kyllä ihan todenperäisiäkin tarinoita, mutta myös "kopioijia". Onhan ihminen mätä. Mutta niin monella tavalla. Sitä totuutta harva haluaa nähdä.

Todellisuudesta tietenkin. Onhan ihminen mätä. Riittää kyllä ihan todenperäisiäkin tarinoita, mutta myös "kopioijia". Onhan ihminen mätä. Mutta niin monella tavalla. Sitä totuutta harva haluaa nähdä.

Ja se totuus on jotenkin sulle niin selkee, että sä näät ja tiiät, ettei toi juttu ole tosi?

Ei hitto, sehän on hyvä vaan, että oppii jo heti pienestä pitäen, millainen tämä maailma on. Liian turvallinen lapsuus kasvattaa lapsista liian luottavaisia. Ja sellaiset joutuvat tyhmyyttään ennemmin tai myöhemmin raiskatuksi tms. Hyvä vaan, että oppii jo lapsena varomaan ja pitämään puolensa.

Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
Kerrohan mitä tuo lukeminen auttaa? Mitä se silmien avautuminen auttaa? Mitä me voisimme tehdä noille tapauksille JOS ne ei tapahdu omassa lähipiirissä?
Maailma tuntuu pahalta. Mutta anteeksi etten jaksa kantaa maailman murheita harteillani. Mulle riittää omat ja läheisten surut.

Tätä minäkin, että mitä hyötyä tuosta on kenellekään?
Siis en mä tarkoita, etteikö olisi hyvä, että tällainen blogi on, vertaistuki on tärkeää, mutta uteliaiden kauhistelua kirjoittaja tuskin kaipaa. Eli ap:n pointti menee multa ohi.
Ei kai niin sinisilmäistä ihmistä olekkaan, joka ei lukemattakin tietäis, että maailmassa tosiaan tapahtuu paljon pahaa. Ihan jokapäivä. Eikä suuyrin osa siitä saa koskaan mitään julkisuutta, ei edes päiväkirjamerkintää, jonka joku voisi joskus lukea.

Aivan kamalaa! En voinut lukea joulumuistoa montaa lausetta. =( Hyi kamalaa! Ei kellään voi olla sanoja millä kuvata miten pahalta tommonen tuntuu jo ulkopuolisesta! Miltä tuntuu asianomaiselta?
Tappaisin sen ihmisen sekunnissa, joka tekisi nuin minun tytöilleni. En miettisi mitään muuta, kuin tekijän kuolemaa. Niin inhottavalta kuin tää kuulostaakin. Mulle omat lapset on kaikkeni!
Mulla tuli paha olla, mut mä voin vain unohtaa. Tuo kertoja ei voi unohtaa ikinä, ne jäljet seuraa kaikkialle. =( Itkettää.

Alkuperäinen kirjoittaja enhaluatietää:
No jos tuo on totta, niin kannattaa tehdä ilmoitus NETTIVINKIN kautta eli nettivinkki.fi!!!!!

Blogin pitäjät saadaan jäljitettyä.

Häh? mitäs sä sekoilet? Miksi blogin pitäjä pitäisi jäljittää?

Yhteistyössä