Miten sekin oli taas SATKS:n piirissä tapahtunut. Tuntuu että tosta sairaalasta tulee 90% näistä tapauksista. Oikeasti. Onneksi meille ei tulee enää lapsia. Kylläpä kylmäsi taas
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Eikös tuosta ollut juttua jo muutama kuukausi sitten jossain iltapäivälehdessä. Mun käsittääkseni (muistaakseni) vanhemat olivat sitämieltä että lapsi olisi selvinnyt jos sektio olisi pystytty tekemään kotona, ja sehän ei ole mahdollista. Muistaako kukaan?
Tämä liittyi SATKS:n toimintaan miten?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta sitähän tämä elämä on, toiset kuolee ja toiset selviää. Aatelkaapa sitä aikaa kun isoäidit synnyttivät kotona, miten paljon silloin kuoli vauvoja ja äitejä synnytyskompilkaatioihin. Tuskinpa silloin jäätiiin suremaan kuolleina syntyneitä rääpäleitä vaan elämän oli jatkuttava.
Ei siinä jutussa noin sanottu! Justiinsa mä eilen sen luin, eikä se noin mennytAlkuperäinen kirjoittaja -:Kyllä se äiti nimenomaan intti sitä, että lääkärin saaminen paikalle (ambulanssin tai kopterin mukana) olisi voinut pelastaa vauvan, koska sektio olisi voitu tehdä paikan päällä
Paitsi että sektiota ei tietenkään tehdä muualla kuin leikkaussalissa.
Äiti on surusta sekaisin, ei voi hyväksyä että tuollaista vaan tapahtuu, istukan irtoaminen ei ole ainakaan sairaalan tai ambulanssimiesten vika, ja etsii kuumeisesti syyllistä.
sitäpä justiinsa kun aina ei kerta kaikkiaan voida tehdä mitään vauvan pelastamiseksi, sit vaan hoitohenkilökuntaa syytetään vaikka tosiasia on ettei esim. hätäsektiotakaan voida tehdä kenttäolosuhteissa. kyllähän se niin on että jos istukka irtoaa matkojen päässä sairaalasta niin se on menoa se, hyvä että edes äiti on jäänyt henkiin.Alkuperäinen kirjoittaja -:Kyllä se äiti nimenomaan intti sitä, että lääkärin saaminen paikalle (ambulanssin tai kopterin mukana) olisi voinut pelastaa vauvan, koska sektio olisi voitu tehdä paikan päällä
Äiti on surusta sekaisin, ei voi hyväksyä että tuollaista vaan tapahtuu, istukan irtoaminen ei ole ainakaan sairaalan tai ambulanssimiesten vika, ja etsii kuumeisesti syyllistä.
Oli muuten jossain Seiskassa joskus juttua, kun jossain ambomaalla äiti leikkasi vauvan vatsastaan pois, kun epäili ettei sillä ole kaikki hyvin, ja vauvalla olikin ollut napanuora pahasti kurkun ympärille kiristyneenä. Tämä täti siis vaan otti puukon ja veteli vatsansa auki Aika guru, ei osunut vauvaan.Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:Miks amerikkalaisissa leffoissa tosi hätätapauksessa voi sektion tehä vaikka keittiönpöydällä ja leipäveitsellä?
Kohan vaa tässä tuli mieleen ja yssikseni pohdiskelen!! Ei liity sen suuremmin mihinkään
Ei tässä syytetty hoitohenkilökuntaa, vaan sen puutetta, huomasitko?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:sitäpä justiinsa kun aina ei kerta kaikkiaan voida tehdä mitään vauvan pelastamiseksi, sit vaan hoitohenkilökuntaa syytetään vaikka tosiasia on ettei esim. hätäsektiotakaan voida tehdä kenttäolosuhteissa. kyllähän se niin on että jos istukka irtoaa matkojen päässä sairaalasta niin se on menoa se, hyvä että edes äiti on jäänyt henkiin.Alkuperäinen kirjoittaja -:Kyllä se äiti nimenomaan intti sitä, että lääkärin saaminen paikalle (ambulanssin tai kopterin mukana) olisi voinut pelastaa vauvan, koska sektio olisi voitu tehdä paikan päällä
Se oli se aikaisempi juttu samasta tapauksesta jossa vanhemat olivat sitämieltä että sektio olisi voitu tehdä kotona tai ambulansissa jos lääkäri olisi ollut mukana. Se lehti ilmestyi muistaakseni keväällä, tai joitakin kuukausia sitten ainakin. Tällä ikälopulla tuo ajantaju jo heittää. Mä oon itse joka raskaudessa pelännyt istukan irtoamista. Onneksi siltä on vältytty, toivottavasti myös tässä raskaudessa.Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:Ei siinä jutussa noin sanottu! Justiinsa mä eilen sen luin, eikä se noin mennytAlkuperäinen kirjoittaja -:Kyllä se äiti nimenomaan intti sitä, että lääkärin saaminen paikalle (ambulanssin tai kopterin mukana) olisi voinut pelastaa vauvan, koska sektio olisi voitu tehdä paikan päällä
Istukan irtoaminen ei ole tosiaan kenenkään vika, mutta jos äiti saadaan ajoissa sairaalaan niin kyllä siitä voi selvitä, ihan molemmat (äiti ja vauva). Mä asun saman katon alla tommosen kanssa kenen istukka irtosi aikanaan vuonna kivi & keppi, mies syntyi alle kilon painoisena, mutta selvisi ripeän toiminnan ansiosta.
Auts! Selvisivätkö hengissä?Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:Oli muuten jossain Seiskassa joskus juttua, kun jossain ambomaalla äiti leikkasi vauvan vatsastaan pois, kun epäili ettei sillä ole kaikki hyvin, ja vauvalla olikin ollut napanuora pahasti kurkun ympärille kiristyneenä. Tämä täti siis vaan otti puukon ja veteli vatsansa auki Aika guru, ei osunut vauvaan.Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:Miks amerikkalaisissa leffoissa tosi hätätapauksessa voi sektion tehä vaikka keittiönpöydällä ja leipäveitsellä?
Kohan vaa tässä tuli mieleen ja yssikseni pohdiskelen!! Ei liity sen suuremmin mihinkään