Luistelusta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmi77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt justiin laitoin ihan tavalliset poikien pikku hokkarit pojalle 3,5. v. Ei yhtään osannu eikä tykänny. Tykkäs kyllä kovasti pelata kengät jalassa jääkiekkoa jäällä, mutta silloinkin kypärä ehdottomasti päässä.
Ihan sellanen jääkiekko kypärä. Kirpparilta olen löytäny. Tyttö 5. v oppi viime talvena pysymään itse pystyssä ja jo luistelemaankin pikkuisen. Kypärä ehdoton, koska kaatuilee kuitenkin usein ja lyö tosi kovaa päänsä jäähän. Tsemppiä harjoitteluun. Hyvä idea on harjoittelijalle potkukelkka. pysyy pystyssä ja pystyy harjoittelemaan itse.

Meidän tyttö aloitti nyt jouluna luistelun. Ja ikää 3,8.v.
On niin pienikokoinen et luistinkoko on 25.
Ja pysyi heti pysyssä. Ja liikkuu vähän eteenpäinkin.
Ja isin toivomuksesta pelaavat mailoilla jääkiekkoa jääkiekkokypärän kanssa. Ei paljoa kaatuile. Mut kukin luistelee ajallaan.

Mun mielestä ehdottomasti heti kunnon luistimet. Ovat paljon paremmat ja mielekkäämmät luistelun harjoittelussa. meillä poika 4v5kk ja luisteli ensi kertaa kaksi viikkoa sitten ja jo nyt luistelee kuin vanha tekijä ja pelaa jääkiekkoa.

Esikoinen aloitti luistelutreenit 4-vuotiaana ja nyt toisena talvena alkaa jo oppia liukumista ja osaa potkia vauhtia. Käytössä on ns. harjoitusluistimet ilman niitä kärkiteriä. Mielestäni on hyvä oppia ensin tasapaino, liuku ja vauhdin otto ennenkuin laittaa kaunoluistimet jalkaan (olen tehnyt vähän vertailua ikätovereiden luistelutyyleissä). Keskimmäinen (3,5v) on nyt ollut luistimien päällä pari kertaa ja oppi juuri löytämään tasapainon eli uskaltaa liikkua eteenpäin sillai hipsutellen tai kävellen. Kypärät tottakai päässä. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 22:40 mimmi77 kirjoitti:
Minkä ikäisinä lapsenne ovat aloittaneet luistelun? Harjoitusluistimillako ensin? oletteko käyttäneet jotain kypärää?

Harjoitteluluistimissa on se etu normaali luistimiin verrattuna, että terän ja luistimen pohjan välinen "väli" on lyhyempi. Luistin on silloin helpompi hallittava, pysyy paremmin pystyssä. Luistimen pitää olla myös tukeva ja napakka, ei mikään ikäloppu fletku.

Harjoitteluluistimia on niin perinteisen näköisinä kuin muovisinakin.

Katsopa kaupassa ja vertaa, miten pitkä tai lyhyt on se "väli" , millä luistimen terä on pohjassa kiinni.

Yhteistyössä