LUGEJEN käyttäjät HOI ???

  • Viestiketjun aloittaja Maarukki
  • Ensimmäinen viesti
Maarukki
Minulle tulee tähän kiertoon luget ekaa kertaa clomien ja pregnylin avuksi. Vaivana pco ja endo. Viimeiset kaksi kiertoa vuotoa on alkanut liian aikaisin, siksi luget nyt mukaan. Kuulemma pregnyl piikin iltana tuikkaan lugen sisään, ja jos plussaa tulee niin jatkan niitten ottamista... nyt herää kysymyksiä:

Onko luget tuhtia tavaraa, toimivatko ne kunnolla, kokemuksia? Parantavatko siis oikeasti raskautumisen mahdollisuuksia? En jaksaisi turhia hukkaan meneviä kiertoja enään... :headwall:

Tuleeko teille niistä sivuvaikutuksia, millaisia, koska?

Oletteko tekin aloittaneet luget jo pregnyl päivänä? Luulin että vasta oviksen jälkeen, mutta ei, samana iltana kuulemma aloitan ne..

On varmaan aika inhottava lääke kun se pitää tunkea sinne... valuuko sitä ulos? Tuleeko sen laittamisen jälkeen levätä (laitatteko nukkumaan mennessä)?

Muita neuvoja.......? =)
 
Mulla luget alotetaan aina 3-4 päivää inssistä. 2 kpl joka ilta. Ei oo ollut muuta vaikutusta kuin että menkat siirtyy mutamalla päivällä eli kierto pitenee. Oon pärjänny pikkuhousunsuojilla. :) Ei mulle ainakaan aiheuta mitään muita vaikutuksia / sivuoireita. Kuulemma jos on allerginen pähkinälle ei saa käyttää lugeja.
 
Pakko tunnustaa että ekan PAS:in jälkeen käytin Lugeja ehkä neljä päivää ja sen jälkeen en laittanut, kun en jaksanut hankalaa käyttöä, enkä oikein uskonut ns. tukilääkitykseen :snotty:
Ts. ajattelin että kyllä se vaavinalku siellä pysyy jos on pysyäkseen.
( Pysyi muuten!).
En tietenkään halua neuvoa ketään huonoille teille, mut meillä ei haitannut lopputulosta vaikka jätinkin pois. Nyt toisesta PAS:sista 8 päivää ja olen käyttänyt ohjeen mukaan 1 /ilta. Laitan ennen nukkumaanmenoa ja pikkuhousunsuojilla olen pärjännyt :D .
Eikös Luget vaikuta limakalvon paksuteen??? Muistaakseni niin on ja silloin tietysti vauva-alustan tueksi ovat tärkeitä... Sanokaa joku viisaampi jos muistatte :ashamed:
 
Moi Maarukki, missä olet hoidoissa? Aika jännä, että jo samana iltana neuvotaan laittamaan luge kuin pregnylkin! Minäkin taidan kokeilla seuraavalla kerralla tuota ohjetta, lekurin mukaan kärsin keltarauhasen vajauksesta kun menkat alkavat liian aikaisin. Eikai siitä sitten mitään haittaa ole jos siellä kohdussa on jo keltarauhashormonia valmiina odottamassa?
 
Maarukki
Hei ja kiitos paljon vastauksistanne!

Olen yksityisellä klinikalla hoidoissa Englannissa, joten täällä toimenpiteet saattavat olla hieman erilaiset...
Kysyin juuri siitä etteiko luget tulisi aloittaa vasta oviksen jälkeen ja sanoivat että ei vaan samana iltana heti, yllätyin siis, kun olin lukenut täältä jo muitten juttuja..

Kiva siis muhista miehen kanssa ja sitten tuikata se luge sinne sen jälkeen....
 
Moi taas Maarukki! Onko sulla muita troppeja käytössä kuin pregnyl ja luget? Mulle tulee ensi kiertoon clomit (kp3-7)+pregnyl+luge-yhdistelmä. Alkaisi nyt nämä menkat..huomenna pitäisi olla jo japaninlippupäivät jos hyvin käy.
 
Maarukki
Mitä ne luget tarkalleen siis tekee? Ylläpitää sitä limistä ettei se valu liian aikaisin pois? Paksuntaako ne sitä limistä? Miten luget edesauttaa kiinnittymistä?

Aika mielenkiintoista tuo että niitä käytetään IVF hoidoissa!
 
Minulle tehty kaksi ICSIä ja molemmissa olen aloittanut LUGET päivä punktion jälkeen ja annoksena ollut molemmilla kerroilla alkuun 800 mg päivässä, 2x200 mg aamulla ja 2x200 mg illalla ensimmäiset kaksi viikkoa ja sitten raskaustestin näyttäessä plussaa jatkoin vielä ainakin kaksi viikkoa pienemmällä annoksella. LUGET auttavat kohdun limakalvoon ja mitä parempi limis, niin sehän on aina eduksi raskauduttaessa. En pitänyt niitä niin kovinkaan epämiellyttävinä, rutiiniahan se vaan on siinä pitkässä hoidossa ja se on vaan tehtävä. Pikkuhousunsuojalla minäkin selvisin.
 
Myrtsi
Mä aloitan eka Luget vasta ens viikolla, mutta enpä huomannut lääkäriltä kysyä, milloin niiden käyttö lopetetaan.. Ohjeessa lukee, että kahden viikon kuluttua tehdään raskaustesti ja jos se on positiivinen, niin jatketaan lugeja vielä viikko.

Mutta, entä jos testi on negatiivinen ja menkat ei silti ala?! Pitääkö lopettaa käyttö nega-testin perusteella vai vasta kun menkat alkaa? Tai alkaako menkat edes niin kauan kuin käyttää lugeja? Pakkohan mun tää on lääkäriltä varmistaa, mutta ajattelin kysellä teiltä etukäteisinfoa jo nyt viikonloppuna, jolloin lääkäriä ei tietty saa kiinni..
 
Luge
Minä sain äskettäin ICSI:n ohjeeksi lugeista, että lopetetaan negatestiin tai plussauksen jälkeen jatketaan pari viikkoa. Lugethan tosiaan viivästyttää vuodon alkamista useimmiten.

Ja minun piti aloittaa luget punktiopäivän iltana.
 
"Lugethan tosiaan viivästyttää vuodon alkamista useimmiten."
Mulla IVF hoidossa ei viivästyttänyt kun vuoto alkoi jo viikko siirrosta, nyt 1.pas (pp12) piinailu ja nyt näköjään pitkittää. Menkkojen olisi pitänyt alkaa torstaina.
 

Yhteistyössä