Luetko jotain

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ai säkin hareastit sitä eri äänillä lukemista niin mäkin ja sit tyttö tykkäs ku tein mörköäänellä vähän kauhu juttui päästäni siis se oli itestäkin kivaa ja nauratti meitä molempia. Ja sit toinen nukahti viekkuun
Joo, olin aika hyvä ja hauska siinä hommassa, vaikka ite sanonkin. Ees isi tai Karviskaan ei kuulema osannu niin hyvin.


Ja just kun tekis mieli lukea iltasatu niin koko jälkikasvu on kaverikylässä. Kerrankin näin päin, meillä on tyyliin aina joku yökylässä. Tänään on jotenkin orpo olo ilman lapsia. Tää on niitä päiviä kun tajuaa taas että lapsista on tullut isoja. Eivät enää viihdy sylissä, eivätkä enää silleen tarvitse äitiä. Voi kamala!
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
vierailija
On suurin osa lukijoista hyviä. Harvemmin kukaan on liian kuivakka, mutta liian eläytyvästä lukijasta mä en tykkää, koska haluan kuvitella itse kirjan tunnelman enkä halua sitä liian valmiiksi tarjoiltuna. Tekstin nopeutta voi lisätä tai vähentää, se vaikuttaa myös äänenkorkeuteen eli sillä voi pikkusen säätää lukijan äänenväriä jos se ei sellaisenaan miellytä.
Olen reilun vuoden aikana käyttänyt kaikkien maksullisten äänikirjasovellusten ilmaisjaksot ja päädyin bookbeatiin. Se taitaa olla kallein, mutta mulle sopivin käyttää ja hyvin laaja kirjavalikoima. Olen reilun puolen vuoden aikana kuunnellut 68 kirjaa, niin paljon en ikinä ehtisi lukemalla lukea. Arviolta joka kahdeksannen aloittamani hylkään vartin sisällä, jos se ei olekaan hyvä.
Kuuntelen bussissa, siivotessa, tiskatessa, kasvimaata kitkiessä, mitä nyt vaan yksin teenkään. En enää kuuntele oikeastaan ollenkaan musiikkia, kirjoja vain.
Siellä on romaaneja, elämäkertoja, oppikirjoja ja elämäntaitokirjoja, jne.

Toisesta silmästä on vaan näkö heikentynyt parissa vuodessa niin että silmien eriparisuus häiritsee normaalin tekstin lukemista ja pää tulee kipeäksi, lasitkaan ei auta kirjojen pidempään lukemiseen.
Mut eiks se vaikuta keskittymiseen jos ajattelee samalla tunnelmaa kun toinen puhuu? Mulla siis käy niin et jos alan kelaa jotain muuta ku toinen puhuu ni en välttämättä kuule sitä toista. Nojoo mä en voi enään kuunnella musaa kuulokkeilla ku oikee korva tinnittäny 5 vuotta en tiiä miten korva reagoi tarinan kerrontaan. Musasta se heti koveni. Auttaisko laser leikkaus näköön?.
 
vierailija
Joo, olin aika hyvä ja hauska siinä hommassa, vaikka ite sanonkin. Ees isi tai Karviskaan ei kuulema osannu niin hyvin.


Ja just kun tekis mieli lukea iltasatu niin koko jälkikasvu on kaverikylässä. Kerrankin näin päin, meillä on tyyliin aina joku yökylässä. Tänään on jotenkin orpo olo ilman lapsia. Tää on niitä päiviä kun tajuaa taas että lapsista on tullut isoja. Eivät enää viihdy sylissä, eivätkä enää silleen tarvitse äitiä. Voi kamala!
Hei sähän voisit ottaa tosta kopin. Haet duunia bookbeetistä ja alat äänikirjojen lukijaks ja ilahdutat muita pikku pilttei ympäri maan toisit iloa elämään:) ja voisit toimia satu äitinä monille
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Hei sähän voisit ottaa tosta kopin. Haet duunia bookbeetistä ja alat äänikirjojen lukijaks ja ilahdutat muita pikku pilttei ympäri maan toisit iloa elämään ja voisit toimia satu äitinä monille
Heti kun jään eläkkeelle. :D
Tosin sitten maailma on muuttunut jo sellaiseksi, että vähintäänkin puolet mun jutuista on kiellettyjä! :D
 
Aww susta tulee kyllikki mummo joka värittää maailmaa. Meinaatko et maailma tappaa eläytymisen ja heittäytymisen? Ja pitää sitä pahana sitten?
Kylli-täti maalaili!❤
Mä ootan innolla että saisin olla mummi!❤ Toivotaan, että musta joskus tulee sellainen!

Yleinen (turhasta) loukkaantumisen määrä on jo nyt tätä luokkaa niin ootappa 10 vuotta!
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
vierailija
Mut eiks se vaikuta keskittymiseen jos ajattelee samalla tunnelmaa kun toinen puhuu? Mulla siis käy niin et jos alan kelaa jotain muuta ku toinen puhuu ni en välttämättä kuule sitä toista. Nojoo mä en voi enään kuunnella musaa kuulokkeilla ku oikee korva tinnittäny 5 vuotta en tiiä miten korva reagoi tarinan kerrontaan. Musasta se heti koveni. Auttaisko laser leikkaus näköön?.
Ei mulla, mä vaan eläydyn ja uppoan tarinaan mukaan ja näen selkeästi kaiken mielessäni kokonaisuutena.

Mä kuuntelen usein myös puhelimen kaiuttimella eli ei oo aina kuulokkeet korvilla.

Pitää kysyä silmälääkäriltä, pitäiskin taas varata sille aika.
 
Joo eihän siitä universumista tiiä mitä tapahtuu. Joo maailman pitäisi rauhottua ja vetää syvään henkeä. Osaatko sä kutoa? Ja piirtää tai maalailla?
En osaa kutoa, käännökset sakkaa, ei tuu reunoista suoria. :D Jonkinlaisen patalapun virkkaaminen saattas just ja just onnistua.

Puu- ja metallityöt on enempi mun juttu.
Ja piirtäminen/maalaus onnistuu myös.

Mä kyllä kiikuttaisin lapsen lapset hyvin varhain ”jäille ja futiskentille” niin ettei niiden tarvitsisi ihmetellä miksi vasta niin myöhään aloittivat ko. lajeissa. :D
 
vierailija
Ei mulla, mä vaan eläydyn ja uppoan tarinaan mukaan ja näen selkeästi kaiken mielessäni kokonaisuutena.

Mä kuuntelen usein myös puhelimen kaiuttimella eli ei oo aina kuulokkeet korvilla.

Pitää kysyä silmälääkäriltä, pitäiskin taas varata sille aika.
Ach mulla oli kirjoissa se et uppotui siihen tarinaan. Siis millain kokonaisuutena?. Siis sulle avautuu kuvana päänsisälle se tarinan maailma ja hahmot alķaa elään päänsisällä? En kyl ittestä tiiä ku lapsena viimeks kuunnellu äänikirjaa. Voi toista kuunnella kyllä tuntikausia jos hyvää tarinan kerrontaa. Mut mä varmaan kyl keskityn miellyttävään ääneen ja tarinaan.
 
Joo, olin aika hyvä ja hauska siinä hommassa, vaikka ite sanonkin. Ees isi tai Karviskaan ei kuulema osannu niin hyvin.


Ja just kun tekis mieli lukea iltasatu niin koko jälkikasvu on kaverikylässä. Kerrankin näin päin, meillä on tyyliin aina joku yökylässä. Tänään on jotenkin orpo olo ilman lapsia. Tää on niitä päiviä kun tajuaa taas että lapsista on tullut isoja. Eivät enää viihdy sylissä, eivätkä enää silleen tarvitse äitiä. Voi kamala!
Kyllä ne sua tarttee, se tarve vaan muuttuu...mutta on ne edelleen sun vauvoja, jotka huonona hetkenä hakevat sulta apua ja neuvoa. :love:

Mä olin muuten myös aina hyvä tossa äänten muuttelussa, tässä yks päivä pojat juur muistelivat sitä miten hauskalta kuulosti kun matkin Vaahteramäen Eemelin isän tai sen piian ääntä:whistle:
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Ach mulla oli kirjoissa se et uppotui siihen tarinaan. Siis millain kokonaisuutena?. Siis sulle avautuu kuvana päänsisälle se tarinan maailma ja hahmot alķaa elään päänsisällä? En kyl ittestä tiiä ku lapsena viimeks kuunnellu äänikirjaa. Voi toista kuunnella kyllä tuntikausia jos hyvää tarinan kerrontaa. Mut mä varmaan kyl keskityn miellyttävään ääneen ja tarinaan.
Ainiin toivottavasti saisit näkösi paremmaksi.
 
vierailija
En osaa kutoa, käännökset sakkaa, ei tuu reunoista suoria. Jonkinlaisen patalapun virkkaaminen saattas just ja just onnistua.

Puu- ja metallityöt on enempi mun juttu.
Ja piirtäminen/maalaus onnistuu myös.

Mä kyllä kiikuttaisin lapsen lapset hyvin varhain ”jäille ja futiskentille” niin ettei niiden tarvitsisi ihmetellä miksi vasta niin myöhään aloittivat ko. lajeissa.
Mut eiks mummouteen kuulu kutominen ja hattujen ja sukkien teko:). Ois hauska nähdä sut marttakerhossa voisit piristää niidenkin päivää.

Ai miten ni myöhään aloittaisivat? Ainiinku omillas löyty se kipinä vähän myöhemmin oliko näin? Mä oon koittanu houkutella tyttöö kamppailu lajeihin et oppis ittensä puolustamisen. No lamaantumis tilanteita kyl kotona harjoteltu et sillonkin pitää pystyä toimimaan. Mut hyvää yötä tyttö tulee aamulla pariks tuntii ennenkuin lähtee pohjoseen äitinsä kaa. Koska te lähette mökille?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Mut eiks mummouteen kuulu kutominen ja hattujen ja sukkien teko. Ois hauska nähdä sut marttakerhossa voisit piristää niidenkin päivää.

Ai miten ni myöhään aloittaisivat? Ainiinku omillas löyty se kipinä vähän myöhemmin oliko näin? Mä oon koittanu houkutella tyttöö kamppailu lajeihin et oppis ittensä puolustamisen. No lamaantumis tilanteita kyl kotona harjoteltu et sillonkin pitää pystyä toimimaan. Mut hyvää yötä tyttö tulee aamulla pariks tuntii ennenkuin lähtee pohjoseen äitinsä kaa. Koska te lähette mökille?
Ei taida Martat kelpuuttaa mua joukkoonsa.
Martat ovat kunnollista väkeä, eikä ne käy edes kuusivarkaissa! :eek:

Isi aluksi mukaan tatamille niin tyttökin tulee!
Kamppailulajit antaa todella paljon! Niistä on myös etua lajissa kuin lajissa.
Lapset muuttuivat paljon itsevarmemmiksi, silleen hyvällä tavalla + lukuisia muita etuja!

Juu, meillä molemmat välillä jaksavat muistutella, että äitin olis pitänyt viedä jo taaperona nykyisiin lajeihin. :D❤

Kauniita unia ja hattaran kuvia!❤
Minäkin kömmin sänkyyn.
 
vierailija
Toisesta silmästä on vaan näkö heikentynyt parissa vuodessa niin että silmien eriparisuus häiritsee normaalin tekstin lukemista ja pää tulee kipeäksi, lasitkaan ei auta kirjojen pidempään lukemiseen.
E-kirjojen näyttönä voi käyttää vaikka isoa televsioruutua ;) jos se auttaa lukemiseen. Itse katselen lähinnä elokuvia tietokoneen kautta liittämällä television toiseksi näytöksi hdmi-piuhalla.
 
vierailija
hei latasin ja otin sen bookbeatin. eka ostin jonkun suomalaisen palvelun ja en saa sinne salasanaa taitaa olla kusetus lafka voi vattu.

noniin eli nyt lukee et kirja on tallenettu voit avaa se nsovelluksessa eli mistä se löytyy?. eikö läpäärillä voi kuunella ja miksi siinä ei ole suoraan play nappulaa vaan pitää erikseen availla jotain aika huonosti ja monimutkaisesti tehty.
 
vierailija
Joo, olin aika hyvä ja hauska siinä hommassa, vaikka ite sanonkin. Ees isi tai Karviskaan ei kuulema osannu niin hyvin.


Ja just kun tekis mieli lukea iltasatu niin koko jälkikasvu on kaverikylässä. Kerrankin näin päin, meillä on tyyliin aina joku yökylässä. Tänään on jotenkin orpo olo ilman lapsia. Tää on niitä päiviä kun tajuaa taas että lapsista on tullut isoja. Eivät enää viihdy sylissä, eivätkä enää silleen tarvitse äitiä. Voi kamala!
Luen ja laulan itsekseni ääneen. Entisenä puhetyöntekijänä olen helpottunut, kun saan nykyään olla hiljaa.
Kuuntelin illalla radiota ja sieltä tuli ihanaa musiikkia. Lauloin mukana.
Suomessa on paljon yksineläjiä. Lapseni lähtivät jo kauan sitten maailmalle.
Onneksi on äänikirjoja. Tykkään lukea kirjaa ääneen, mutta työkseni ja vapaaehtoisena en ole sitä halua tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
tajusin sen loppujen lopuks pitit ladata se bookbeat appi :)
kuuneltiin tätä tytön kaa 50 min ennekuin äiti tuli.

Eräänä iltana kotoaan katoaa Jussi, yhdeksänvuotias orpopoika. Hänestä tulee prinssi Mio, ja hän elää nyt Kaukaisuuden maassa isänsä, kuninkaan luona. Kaikki rakastavat pientä Mioa, mutta kukaan ei voi vapauttaa häntä tehtävästä, joka hänelle on aikojen alussa määrätty: yksin ja kenenkään auttamatta hänen on taisteltava kivisydämistä ritari Kaamoa vastaan.

Mio, poikani Mio on hyvän ja pahan välisestä taistelusta kertova tarina, jossa on totinen pohjavire ja syvää vertauskuvallisuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
tajusin sen loppujen lopuks pitit ladata se bookbeat appi
kuuneltiin tätä tytön kaa 50 min ennekuin äiti tuli.

Eräänä iltana kotoaan katoaa Jussi, yhdeksänvuotias orpopoika. Hänestä tulee prinssi Mio, ja hän elää nyt Kaukaisuuden maassa isänsä, kuninkaan luona. Kaikki rakastavat pientä Mioa, mutta kukaan ei voi vapauttaa häntä tehtävästä, joka hänelle on aikojen alussa määrätty: yksin ja kenenkään auttamatta hänen on taisteltava kivisydämistä ritari Kaamoa vastaan.

Mio, poikani Mio on hyvän ja pahan välisestä taistelusta kertova tarina, jossa on totinen pohjavire ja syvää vertauskuvallisuutta.
Mio, poikani Mio
Astrid Lindgren
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
"Glover arvostelee Nietzschen kyynisyyttä, jossa varman juutalais-kristillisen moraaliperustan mureneminen johti jatkuvan elämänkamppailun ja heikkojen taipumisen hyväksymiseen asioiden ainoana aitona tilana. Valitettavasti kirjasta puuttuu loppuluku, jossa arvosteltaisiin maailmantilannetta koskevan varman tietoperustan murenemista.

Sata vuotta sitten kuka tahansa kolmen pennin filosofi pystyi torjumaan yksilöä velvoittavan eettiseen ohjeen sillä perusteella, että "Jumala on kuollut". Nyt kuka tahansa kolmen pennin mediakriitikko pystyy torjumaan diktaattorien hirmuteoista kertovat uutiset sillä perusteella, että kyse on "demonisoinnista" tai muusta sepitteiden keinoihin turvautuvasta propagandasta.

Jonathan Gloverin ihailtavan kirjan suurin haaste on siinä, että filosofi haluaisi valistaa meitä, vaikka yhä useampi on ilmeisesti sitä mieltä, että hän yrittää jollakin kierolla tavalla vaikuttaa toisten mielipiteisiin."

 

Yhteistyössä