Luetko jotain

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No anteeksi ei ollu tarkoitus. Ihmettelin vaan et lärätään kirjat sieltä täältä alusta loppuun läräten ku ìte en niin tee ku itelle tulis sit se vaikeus ja malttamattomuus et minkä ja sit ei pysty valkkaan ku kaikki kirjat oĺis hyvii. Itekin otin pari kerralla ja päätin läräämättä kumman luen ekaks.
Ihmiset ovat erilaisia. Se, että itse teet ja toimit tietyllä, ehkä itsellesi rutiiniksi muodostuneella, tavalla, ei todellakaan tarkoita, että kaikki muut tekisivät samoin.
Minä teen näin, sinä teet noin. Siltikään ei mieleeni tullut kritisoida omaa tapaasi millään tavalla. Mieleeni ei edes juolahtanut, että jopa kirjojen lukemisessa, kirjaan tutustumisessa, olisi jopa jotain arvosteltavuutta. Että pitäisi omaa tapaansa perustella ja puolustella.
 
vierailija
Ihmiset ovat erilaisia. Se, että itse teet ja toimit tietyllä, ehkä itsellesi rutiiniksi muodostuneella, tavalla, ei todellakaan tarkoita, että kaikki muut tekisivät samoin.
Minä teen näin, sinä teet noin. Siltikään ei mieleeni tullut kritisoida omaa tapaasi millään tavalla. Mieleeni ei edes juolahtanut, että jopa kirjojen lukemisessa, kirjaan tutustumisessa, olisi jopa jotain arvosteltavuutta. Että pitäisi omaa tapaansa perustella ja puolustella.
Nääh mä ihmettelin vaan tota tapaa ääneen miksi siitä ei voisi puhua jos se aiheuttaa kysymyksi. Ei se arvostelua ollut en vaan ennen ollut tavannut tuollaista tapaa lukea kirjoi. Mut joo sorruinhan mäkin tohon tapaan koulussa kun piti lukea joku tylsä kirja ja luin alun keskikohdan ja lopun ja siitä sitten kirjoitin. Kyllä mun tapaa saa kritisoidakkin sekin on vain keskustelua.
 
Eilen kävin kirjastossa. Pitkästä aikaa. Edellisestä kerrasta vierähtänyt muutama kuukausi. Ja perinteisestihän sillä käynnillä kävi. Lähti laukalle. Ajatus oli, että yhden kirjan vaan.
Lainasinkin viisi.
Nyt arvon, mistä aloitan. Plärännyt olen jo kaikki läpi ja kappaleita sieltä täältä lukenut.
Mulla on sama ongelma aina kun käyn kirjastossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
ohis
Onko ne hyviä tarinankertojia jotka osaa luoda tunnelman siihen tarinaan vai kuivakkaampia? Paljon maksaa yhen ääni kirjan vuokraus? Mikäs sun näköön on tullut?
Kirjastosta voi lainata ilmaseksi - kotoa netin kautta.

Bookbeatilla ja muilla on hinnastot sivuillaan. Yrittävät kaupata lähinnä kuukausimaksulla, rajattomasti tai sitten tietyllä tuntimäärällä. Äänikirjat voivat olla yllättävän pitkiä. Varmaan jokaiseen äänikirjapaikkaan löytyy ilmainen kokeilu, kahdesta viikosta kuukauteen yleensä, joskus voi löytyä joku pidempikin. Kerran voi samaan paikkaan ottaa kokeilun ja kannattaa muistaa lopettaa ajoissa, jos ei halua jatkaa maksullisella jaksolla.
 
vierailija
Kirjastosta voi lainata ilmaseksi - kotoa netin kautta.

Bookbeatilla ja muilla on hinnastot sivuillaan. Yrittävät kaupata lähinnä kuukausimaksulla, rajattomasti tai sitten tietyllä tuntimäärällä. Äänikirjat voivat olla yllättävän pitkiä. Varmaan jokaiseen äänikirjapaikkaan löytyy ilmainen kokeilu, kahdesta viikosta kuukauteen yleensä, joskus voi löytyä joku pidempikin. Kerran voi samaan paikkaan ottaa kokeilun ja kannattaa muistaa lopettaa ajoissa, jos ei halua jatkaa maksullisella jaksolla.
Ok kiitos täytyy kokeilla tota kirjasto hommaa. Siis meen oman kirjaston netti sivuille ja sieltä voi ladata noita kirjoi vai vaatiiko tunnistautumisen? Onko ne tarinan kertojat olleet sun mielestä hyviä?.
 
vierailija
Ok kiitos täytyy kokeilla tota kirjasto hommaa. Siis meen oman kirjaston netti sivuille ja sieltä voi ladata noita kirjoi vai vaatiiko tunnistautumisen? Onko ne tarinan kertojat olleet sun mielestä hyviä?.
Kirjastokortilla ja sen pin-koodilla voi lainata. Laina-aika on 7 tai 14 vrk, minkä jälkeen laina poistuu automaattisesti. Äänikirjojen lukijoita on hyvin monenlaisia. Yhdessä kirjaston hömppäkirjassa oli niin kamala lukija, etten varmaan toista kertaa kuuntele, oli ihme kiekuja sanojen venyttelijä, joka puhui teennäisellä äänellä. Nopeutettuna kuunteli juuri ja juuri, normaalinopeudella ei. Tavallisesti kuuntelen aina normaalinopeudella. Suurin osa on ihan kuunneltavia. Liiallinen kerronta on tietyllä tapaa häiritsevää, nyt on kuuntelun alla yhden näyttelijän lukema kirja ja se on siinä rajoilla, että onko liikaa. Tosin tuossa kirjassa on paljon vuoropuhelua. Siinä eri hahmojen puhe erottuu ehkä helpommin kuin jonkun hieman monotonisemman lukijan versiossa.

Itselläni on joitakin ääni- ja e-kirjoja "omana" eli lunastettuna. Voitin jostain yhteen paikkaan muutaman kirjakoodin ja sieltä saa aina pari kirjaa vuodessa lunastettua itselle muutaman kirjan valikoimasta, kiitoksena asiakkuudesta.
 
vierailija
Kirjastokortilla ja sen pin-koodilla voi lainata. Laina-aika on 7 tai 14 vrk, minkä jälkeen laina poistuu automaattisesti. Äänikirjojen lukijoita on hyvin monenlaisia. Yhdessä kirjaston hömppäkirjassa oli niin kamala lukija, etten varmaan toista kertaa kuuntele, oli ihme kiekuja sanojen venyttelijä, joka puhui teennäisellä äänellä. Nopeutettuna kuunteli juuri ja juuri, normaalinopeudella ei. Tavallisesti kuuntelen aina normaalinopeudella. Suurin osa on ihan kuunneltavia. Liiallinen kerronta on tietyllä tapaa häiritsevää, nyt on kuuntelun alla yhden näyttelijän lukema kirja ja se on siinä rajoilla, että onko liikaa. Tosin tuossa kirjassa on paljon vuoropuhelua. Siinä eri hahmojen puhe erottuu ehkä helpommin kuin jonkun hieman monotonisemman lukijan versiossa.

Itselläni on joitakin ääni- ja e-kirjoja "omana" eli lunastettuna. Voitin jostain yhteen paikkaan muutaman kirjakoodin ja sieltä saa aina pari kirjaa vuodessa lunastettua itselle muutaman kirjan valikoimasta, kiitoksena asiakkuudesta.
Hei voitko nauhottaa muutaman sekunnin tätä ääntä haluisin kuulla onko se sama ääni kun viimeksi lapsena kuuntelin. Ach sillä joka sillon 90 luvun alkupuolella tarinoi oli mitä miellyttävin ääni. Mä oon aika tarkka just äänestä

 
vierailija
Ok voiko toisen kunnan asukas käyttää tötä ellibsiä? Ja mitä se netistä lataaminen vatii tunnistautumisen osalta?
Tutki vielä sieltä oman kirjastosi sivuilta e-kirjasto kohtaa. Eri kuntien kirjastot kuuluvat nykyään yleensä johonkin isompaan usean kunnan muodostamaan yhteisöön, kuten Vaski, Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan eKirjasto, Helmet jne ja ainakin noilla kaikilla on Ellibs käytössä.

Käyttö vaatii kirjastokortin, missä on PIN-koodi, varmaan nuo saadakseen piti joskus jotkut henkkarit esittää ja nettiyhteyden. Puhelimella käyttäessä joutuu lataamaan ilmaisen sovelluksen. Äänikirjoja en ole tainnut tietokoneella kuunnella, suurin osan e-kirjoista voi lukea selaimella tai sitten lataamalla koneelle Adoben ohjelman.
 
vierailija
Tutki vielä sieltä oman kirjastosi sivuilta e-kirjasto kohtaa. Eri kuntien kirjastot kuuluvat nykyään yleensä johonkin isompaan usean kunnan muodostamaan yhteisöön, kuten Vaski, Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan eKirjasto, Helmet jne ja ainakin noilla kaikilla on Ellibs käytössä.

Käyttö vaatii kirjastokortin, missä on PIN-koodi, varmaan nuo saadakseen piti joskus jotkut henkkarit esittää ja nettiyhteyden. Puhelimella käyttäessä joutuu lataamaan ilmaisen sovelluksen. Äänikirjoja en ole tainnut tietokoneella kuunnella, suurin osan e-kirjoista voi lukea selaimella tai sitten lataamalla koneelle Adoben ohjelman.
Joo täytyy huomenna käydä hakemas pin koodi kirjastosta. Voi soittaa omalle noita lapsuudesa kuultui tarinoita. Hitto toivottavasti mun suosikeis on mielenkiintoset äänet. Täällä ollaan uudeltamaalta.
 
Selasin molempien lasten kirjahyllyjä ja jäin lukemaan Koiramen satukirjoja tytön huoneeseen. Hitsi että ne on hyviä ja hauskasti kuvitettuja!❤ Meillä on Mauri Kunnakselta kaikki lasten kirjat!

Pojan huoneessa oli meidän all time favouritti: Hanhiemon satuaarre!
Lueskelin muutaman sadun (muistan osan saduista ulkoa) ja muistan kun eläydyin rooleihin ja puhuin eri äänillä. Ja kun lapset edelleen halusivat satuja ko. kirjasta niin tein saduista hiukan hauskempia muuttamalla satuja.

Voi miksi lapset kasvaa isoiksi! :(

Mökille lähtee mukaan lautapelejä - ehkä ujutan Hanhiemon satuaarteen mukaan, ihan varmuuden vuoks.❤
 
vierailija
Selasin molempien lasten kirjahyllyjä ja jäin lukemaan Koiramen satukirjoja tytön huoneeseen. Hitsi että ne on hyviä ja hauskasti kuvitettuja! Meillä on Mauri Kunnakselta kaikki lasten kirjat!

Pojan huoneessa oli meidän all time favouritti: Hanhiemon satuaarre!
Lueskelin muutaman sadun (muistan osan saduista ulkoa) ja muistan kun eläydyin rooleihin ja puhuin eri äänillä. Ja kun lapset edelleen halusivat satuja ko. kirjasta niin tein saduista hiukan hauskempia muuttamalla satuja.

Voi miksi lapset kasvaa isoiksi!

Mökille lähtee mukaan lautapelejä - ehkä ujutan Hanhiemon satuaarteen mukaan, ihan varmuuden vuoks.
Ai säkin hareastit sitä eri äänillä lukemista niin mäkin ja sit tyttö tykkäs ku tein mörköäänellä vähän kauhu juttui päästäni siis se oli itestäkin kivaa ja nauratti meitä molempia. Ja sit toinen nukahti viekkuun:)
 
vierailija
Onko ne hyviä tarinankertojia jotka osaa luoda tunnelman siihen tarinaan vai kuivakkaampia? Paljon maksaa yhen ääni kirjan vuokraus? Mikäs sun näköön on tullut?
On suurin osa lukijoista hyviä. Harvemmin kukaan on liian kuivakka, mutta liian eläytyvästä lukijasta mä en tykkää, koska haluan kuvitella itse kirjan tunnelman enkä halua sitä liian valmiiksi tarjoiltuna. Tekstin nopeutta voi lisätä tai vähentää, se vaikuttaa myös äänenkorkeuteen eli sillä voi pikkusen säätää lukijan äänenväriä jos se ei sellaisenaan miellytä.
Olen reilun vuoden aikana käyttänyt kaikkien maksullisten äänikirjasovellusten ilmaisjaksot ja päädyin bookbeatiin. Se taitaa olla kallein, mutta mulle sopivin käyttää ja hyvin laaja kirjavalikoima. Olen reilun puolen vuoden aikana kuunnellut 68 kirjaa, niin paljon en ikinä ehtisi lukemalla lukea. Arviolta joka kahdeksannen aloittamani hylkään vartin sisällä, jos se ei olekaan hyvä.
Kuuntelen bussissa, siivotessa, tiskatessa, kasvimaata kitkiessä, mitä nyt vaan yksin teenkään. En enää kuuntele oikeastaan ollenkaan musiikkia, kirjoja vain.
Siellä on romaaneja, elämäkertoja, oppikirjoja ja elämäntaitokirjoja, jne.

Toisesta silmästä on vaan näkö heikentynyt parissa vuodessa niin että silmien eriparisuus häiritsee normaalin tekstin lukemista ja pää tulee kipeäksi, lasitkaan ei auta kirjojen pidempään lukemiseen.
 

Yhteistyössä