Löytyykö täältä maratoonareita tai puolmaratoonin juosseita?

alastulossa mättää

Tunnettu jäsen
07.10.2009
10 776
1 556
113
Tuossahan tuo kysymys jo tulikin. Mä alotin nyt juoksuharrastuksen oikeen kunnolla. Tähtäimessä puolikas syyskuun lopulla HCR ensi keväänä ja sitte jos vielä ens kesänä HCM:n pystyis juoksemaan läpi. Sen jälkeen kattoa sitten aikoja, että josko niitä lähtee parantelemaan.

Kokemuksia tahtoisin kuulla muilta juoksijoilta :)

Juoksufoorumilta löydät kaiken maailman juoksentelijoita. =)

Ja mä en todellakaan ite juokse, mutta mies on himojuoksija ja lukee Juoksufoorumia yhtä paljon kuin mä kaksplussaa.

Tsemppiä juoksuihin!

Mä oon tuolla juoksufoorumilla pyöriny, mut aattelin, että jos täältä tutusta ja turvallisesta maastosta olis löytyny kohtalotovereita :D

Ei mulla oo mitään vinkkejä. Juoksen huvikseni ja aikalailla vapaalla aikataululla. Teen vuorotyötä ja rytmitän juoksut sen ja perheen menojen mukaan. Puolikkaita olen muutamia juossut.

Noin 5 lenkkiä viikossa. Joskus vaikka 4km ja joskus vaikka 20km. Vaihtelen vauhtia ja lenkin pituutta fiiliksen ja tuntemusten mukaan. Jos ei ole hyvä päivä, repäisen lyhyen ja räväkän tai pudotan vauhtia ja juosen pitkään ja rauhallisesti.

Pidän pitkistä matkoista, koska räjähtävää nopeutta ja vauhtikestävyyttä minulle ei hirveästi ole. Sitähän sais oikealla treenillä, mutta olen liian laiska noudattaakseni treeniohjelmaa...

[QUOTE="vieras";28510606]Ei mulla oo mitään vinkkejä. Juoksen huvikseni ja aikalailla vapaalla aikataululla. Teen vuorotyötä ja rytmitän juoksut sen ja perheen menojen mukaan. Puolikkaita olen muutamia juossut.

Noin 5 lenkkiä viikossa. Joskus vaikka 4km ja joskus vaikka 20km. Vaihtelen vauhtia ja lenkin pituutta fiiliksen ja tuntemusten mukaan. Jos ei ole hyvä päivä, repäisen lyhyen ja räväkän tai pudotan vauhtia ja juosen pitkään ja rauhallisesti.

Pidän pitkistä matkoista, koska räjähtävää nopeutta ja vauhtikestävyyttä minulle ei hirveästi ole. Sitähän sais oikealla treenillä, mutta olen liian laiska noudattaakseni treeniohjelmaa...[/QUOTE]

Vuorotyötä teen kanssa. Mä oon joskus vihannut pitkien matkojen juoksua, koska alotan aina liian kovaa. Nyt sitte koitan juosta sykemittarin kanssa pk-lenkkejä ja se on auttanut kyllä vähän, ei tuu vedettyä liian kovaa.

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;28510641:
Vuorotyötä teen kanssa. Mä oon joskus vihannut pitkien matkojen juoksua, koska alotan aina liian kovaa. Nyt sitte koitan juosta sykemittarin kanssa pk-lenkkejä ja se on auttanut kyllä vähän, ei tuu vedettyä liian kovaa.

Mulla ei ole mittaria. Tai on, mutta en käytä sitä. Jätin sen pois ja koin olevani vapaampi jotenkin. Se sitoi, vaikka mieheni naureskelee mulle aiheesta...

Tunnistan aika hyvin kroppani rajoja ja kyllä se ekan kilsan jälkeen jo tuntuu, millä tahdilla kannattaa edetä ja jaksaako tänään 8 vai 16km.

Tsemppiä juoksuihin. Se on kiva laji sen vapauden ja aikatauluttomuuden vuoksi. eikä se vaadi mitään järisyttäviä välineitä..

[QUOTE="vieras";28510720]Mulla ei ole mittaria. Tai on, mutta en käytä sitä. Jätin sen pois ja koin olevani vapaampi jotenkin. Se sitoi, vaikka mieheni naureskelee mulle aiheesta...

Tunnistan aika hyvin kroppani rajoja ja kyllä se ekan kilsan jälkeen jo tuntuu, millä tahdilla kannattaa edetä ja jaksaako tänään 8 vai 16km.

Tsemppiä juoksuihin. Se on kiva laji sen vapauden ja aikatauluttomuuden vuoksi. eikä se vaadi mitään järisyttäviä välineitä..[/QUOTE]

Kiitos :) Juoksu on kyllä ihana juuri tuon aikatauluttomuuden vuoksi. :)

Yhteistyössä