löytyykö samanlaisia "tapauksia":)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vilma70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vilma70

Vieras
Meillä nyt 1v.1kk tyttö. Alle vuoden ikäisenä hän aloitti syöttätuolissa liikkeen jota kutsuimme jumpaksi. Luulimme, että hän harjoittelee konttausliikettä:)Fysioterapeutti epäili "unnuttamiseksi". Nyt kun tyttö on alkanut itse syömään tämä jumppa on unohtunut mutta se on siirtynyt lattialle. Löytyykö muita, joilla tämmöisiä tapauksia?

Mistähän oikein on kyse.Tarkoitatko kontillaan hytkyttämistä?Meillä jokainen lapsi on tehnyt sitä kun on opetelleet konttaamaan ja esikko kun rupesi sitä tekemään niin me oltiin ihan kauhuissaan ja luultiin aluksi että tyttö on nähnyt kun me isännän kaa ollaan "painittu" :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Olen kuullut tuosta unnuttamisesta. Se ei ole mitään konttaamisharjoittelua, niinkuin edellinen luuli. Muistaakseni tytöt tekevät tuota ja liittyikö jotenkin itsetyydytykseen, hei nyt en ole varma, mutta etsi googlesta aiheesta.

Olen kuullut seksologi Jukka Virtasen puhuvan aiheesta, on aivan luonnollista ja liittyy nimenomaan mielihyvän tuotttamiseen itselleen. Tapahtuu usein juuri ennen nukahtamista, "unnuttaa" itsensä uneen. Tarkemmin en muista. Mutta jos joku on tuota termiä käyttänyt (oliko se fys.terapeutti?), hän varmaakin tietää asiasta enemmän. Rohkeasti kysymään vaan!

Mitähän mahdatte tarkoittaa, siis onko liike kontallaan tapahtuvaa keinumista vai istuen keinumista vai mitä ? Kysyn vaan, että tiedän mitä se on jos meidän 1-vuotiaalla tytöllä näkyy tuollaista.

Meillä on 1v9kk tyttö,joka jo tosi pienestä asti nytkytteli(meidän sanonta)
iltamaidon tai -vellin jälk. sylissä ennen nukkumista.Teki samaa myös lattialla.Syöttötuolissa tekee lähes aina,kuin myös kaupan ostoskärryssä.Lattialla ei enää tee.On hyvä huomata,että tätä on muillakin.Ihmettelen vain,että koska tämä oikein loppuu.....

Omakohtaista kokemusta asiasta ei ole. Mutta jonkun verran olen aiheen kanssa ollut tekemisissä kehitysvammaisten aikuisten kanssa.

Tärkein pointti, joka mieleen jäi oli se että ei kannata kieltää tuottamasta mielihyvää itselleen, mutta voi ohjata tekemään vain tietyissä tilanteissa (esim. juuri nukkumaan mennessä). Eli ei kiellä kokonaan. Tosin alle parivuotiaalta ei liene voi vielä vaatia kovin paljon.

Toiset löytävät seksuaalisen nautinnon lähteen varsin varhain. ja toiset eivät löydä ikinä. Jos itse pitäisi valita, niin mieluummin varhain kun ei lainkaan :whistle:

Yhteistyössä