Löytyy sitä vielä rehellisiäkin ihmisiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mari"

Vieras
Lähetin pojan 50euroo lompakossa Siwaan ostamaan maitoa ja iltalehteä, kotiintullessa oli pudottanut lompakon loppurahoineen+bonuskortin matkan varrelle.
Kymmenen minuutin päästä soi puhelin ja naisääni kysy, että olenko hukannut jotain.
Eräs mummeli oli löytänyt lompakon sisältöineen jalkakäytävältä ja bonuskortin nimen mukaan soittanut nimitiedusteluun ja saanut mun puhelinnumeron.
Taitaa olla harvinaista tänä päivänä, luultavasti suurin osa löytäjistä olis pistänyt rahat omaan taskuun. Nyt oli joka sentti tallessa, kiittelin mummelia ja annoin 5euroo löytöpalkkiota.
Ihana mummeli, oli varmaan reippaasti yli 80vuotias.

[QUOTE="mari";22155287]Lähetin pojan 50euroo lompakossa Siwaan ostamaan maitoa ja iltalehteä, kotiintullessa oli pudottanut lompakon loppurahoineen+bonuskortin matkan varrelle.
Kymmenen minuutin päästä soi puhelin ja naisääni kysy, että olenko hukannut jotain.
Eräs mummeli oli löytänyt lompakon sisältöineen jalkakäytävältä ja bonuskortin nimen mukaan soittanut nimitiedusteluun ja saanut mun puhelinnumeron.
Taitaa olla harvinaista tänä päivänä, luultavasti suurin osa löytäjistä olis pistänyt rahat omaan taskuun. Nyt oli joka sentti tallessa, kiittelin mummelia ja annoin 5euroo löytöpalkkiota.
Ihana mummeli, oli varmaan reippaasti yli 80vuotias.[/QUOTE]

Joskus kyllä tuntuu siltä, että rehellisyys ei aina kannattaisikaan.
Lapseni löysi lompakon jossa oli rahaa melkein kolmesataa, ajokortti ym.
Koska tää henkilö sattui olemaan lapseni koulukaverin isä, niin soitettiin sitten samantien heille että rahapussi on löytynyt ja sen voi hakea meiltä.
Seuraavana päivänä tää mies tulikin hakemaan sitä, vaikutti suorastaan perseen syöneeltä. Ihan kuin me oltaisiin varastettu se rahapussi.
Otti vaan lompakkonsa, tuhahti jotakin ja painui autoonsa.
No, ei taatusti olisi muuta pyydetty kuin että olisi sanonut että KIITOS.
Sen sanon, että toivottavasti hukkaa toistekin rahapussinsa ja sitten ei enää palauteta sitäm vaan lapseni saisi kyllä pitää joka pennin ja mä sotken sitten sen äijän loppu lompakon suohon.

Joskus kyllä tuntuu siltä, että rehellisyys ei aina kannattaisikaan.
Lapseni löysi lompakon jossa oli rahaa melkein kolmesataa, ajokortti ym.
Koska tää henkilö sattui olemaan lapseni koulukaverin isä, niin soitettiin sitten samantien heille että rahapussi on löytynyt ja sen voi hakea meiltä.
Seuraavana päivänä tää mies tulikin hakemaan sitä, vaikutti suorastaan perseen syöneeltä. Ihan kuin me oltaisiin varastettu se rahapussi.
Otti vaan lompakkonsa, tuhahti jotakin ja painui autoonsa.
No, ei taatusti olisi muuta pyydetty kuin että olisi sanonut että KIITOS.
Sen sanon, että toivottavasti hukkaa toistekin rahapussinsa ja sitten ei enää palauteta sitäm vaan lapseni saisi kyllä pitää joka pennin ja mä sotken sitten sen äijän loppu lompakon suohon.
jopa oli mulkku ukko. Noin paljon rahaan ja kaikki kortit, ni olisi jo luullut maksavan edes muutaman euron löytöpalkkiota. Tai edes vaivautunut kiittämään.

Yhteistyössä