Löysin teinini blogin ja mitä kakkaa se siellä kirjoittakaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teinin mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kyllä ihan oikeasti keskittyisin enemmän siihen että miksi teini tarvitsee huomiota noin paljon, että joutuu keksimään tuollaisia. Voisin oikeasti kysyä teiniltä, että onko jotain masennusta, tai muuten tuntuuko olo siltä ettei kukaan välitä tms. En rankaisisi koska eiköhän teini tajua jo tehneensä typeryyksiä.

Teinin selitys siitä, miten päätyi kirjoittamaan tuota blogia kuulostaa keksityltä. Itse olisin teininä valehdellut just jotain tuollaista.

Kehotan sua ap kiinnittämään huomion teinin huomionkipeyteen siksikin että itse teininä keksin myös valheita perheväkivallasta ym. Syy oli se, että minulla oli kotona paha olla, vaikka vanhempani ovatkin hyviä ihmisiä ja tehneet parhaansa. Isäni kuitenkin oli alkoholisti, ja vaikka ei tehnyt tai sanonut mitään pahaa, aiheutti jatkuva kännissä oleminen suurta ahdistusta. Tämän ahdistuksen halusin purkaa, mutta en uskonut kenenkään ymmärtävän sitä tuskaa jos puhun vaan kännissä olemisesta. Piti siis keksiä vähän lisämaustetta.

mun mielestä tossa ei tartte olla taustalla mitään ahdistusta tai huomionkipeyttä, vaan jotkut ihmiset nyt vaan nauttii muiden kusettamisesta. Blogi jossa kerrotaan perheväkivallasta, kerää helposti seuraajia ja saattaa saada kommenttejakin. tuntuu hienolta keksiä juttuja, jotka joku toinen toisaalla uskoo. Ei siinä tartte takana sen kummempaa olla.

Olisin varmasti hyvin pettynyt, vihaninenkin... myös itselleni. Eniten siksi että en olisi pystynyt tai osannut keskustella teinin kanssa siitä miten netissä käyttäydytään ja mikä on sopivaa "hauskan pitoa" (tai huomion hakemista) mikä taas ei. Vähiten todennäköisesti siksi että muut ovat blogia saattaneet lukea, tunnistaa ja ajatella meistä jotakin mikä ei ole totta.

Kylläpä meillä on keskusteltu netin käytöstä ja miten siellä käyttäydytään. Täytyy olla asiallinen, eikä myöskään netissä saa olla ilkeä kenellekään, eikä kiusata, ei edes anona. Silloin, kun saivat netin koneelle ja kännykkään sanottiin, että huonosta käytöksestä voidaan yhteydet sulkeakin.
Eipä tullut mieleen, että keksisi tuollaista kaverinsa kanssa.
Kaksi feikki blogia kaverinsa kanssa tehneet. Niin, kun tuolla jo aikaisemmin taisin mainita.

Täytyy tähän sanoa, että en osaa olla itselleni vihainen, kun en osannut kertoa että tommoisia feikki blogeja ei saa tehdä ja se ei ole hauskaa.

En ole vihainen, että joku on lukenut blogia ja luulee meistä nyt vaikka mitä, vaan siitä että kaverukset (meijän tyttö kaverinsa kanssa) on keksinyt jotain noin tyhmää tai pilaila noin vakavalla aiheella.
Jos nyt pitää jotain feikata, niin olisihan sitä ollut aiheita, mutta tuommoinen aihe. :-(

Anna olla, eiköhän teini häpeä kiinni jäämistä, siinä on rangaistusta tarpeeksi. Minä kirjoittelin teininä kirjeenvaihtokaverille keksittyjä juttuja haluten esittää kovempaa kuin olin, mutta homma kääntyi mua vastaan kun kirjeenvaihtokaveri lopetti kirjeenvaihdon.

En ole vihainen, että joku on lukenut blogia ja luulee meistä nyt vaikka mitä, vaan siitä että kaverukset (meijän tyttö kaverinsa kanssa) on keksinyt jotain noin tyhmää tai pilaila noin vakavalla aiheella.
Jos nyt pitää jotain feikata, niin olisihan sitä ollut aiheita, mutta tuommoinen aihe. :-(

Aiheella itselleni ei sinnsä olisi merkitystä... enemmän olisi merkitystä sillä että perättömät jutut koskee myös henkilöitä jotka ei itse osallistu kirjoitteluun. Rikollistakin se on ja siitä voisi olla mahdollista nostaa syyte kunnianloukkauksesta.

Anna olla, eiköhän teini häpeä kiinni jäämistä, siinä on rangaistusta tarpeeksi. Minä kirjoittelin teininä kirjeenvaihtokaverille keksittyjä juttuja haluten esittää kovempaa kuin olin, mutta homma kääntyi mua vastaan kun kirjeenvaihtokaveri lopetti kirjeenvaihdon.

Kyllä mä uskon, et ihan lähes jokainen teini on joskus jotain satuillut.

Mut eiköhän tuo teini oppinut tuosta.
Ei me mielestäni tästä isoa numeroa tehty.
Nyt on jo se teinin kaverinkin blogi poistettu kuulema tai no yhteistuuminhan se mun käsittääkseni kumpaankin juttuja keksivät.

Aiheella itselleni ei sinnsä olisi merkitystä... enemmän olisi merkitystä sillä että perättömät jutut koskee myös henkilöitä jotka ei itse osallistu kirjoitteluun. Rikollistakin se on ja siitä voisi olla mahdollista nostaa syyte kunnianloukkauksesta.

Eli me voitas nostaa syyte teiniä kohtaan. No joo eiii.
Ja tää toinen blogi jossa teinin kaveri kertoi, että isoveljen veli ahdistelee ja oli siellä vissiin muutakin, mut tuon likka mainitsi.
Sillä tyttöni kaverilla ei edes ole isoveljeä, eli siinä on kirjoitettu keksityistä ihmisistä.

Eli me voitas nostaa syyte teiniä kohtaan. No joo eiii.

Mikä estäisi ettei tuon kaltaisesta asiasta voisi nostaa syytettä? En sanonutkaan että niin pitäisi tehdä tai että tekisin niin omalla kohdallani jos lapseni toimisi vastaavalla tavalla.

"Kunnianloukkaus tulee kyseeseen silloin kun lähettää toiselle tai toisesta pilkkaavia ja ivaavia viestejä. Samaan sarjaan kuuluu myös valheellisen tiedot toisesta...

Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä on kyse silloin kun levittää toisen yksityiselämästä arkaluotoisen tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että se aiheuttaa vahinkoa ja kärsimystä toiselle. Pykälän mukaan tieto pitää levittää joukkotiedotusvälineiden kautta tai muuten saattaa lukuisten ihmisten saataville. Erona kunnianloukkaukseen on se, että tieto on totta. Kyseeseen voi tulla esimerkiksi kertominen toisen vakavasta sairaudesta tai sukupuolielämästä. Teko täyttyy myös laittamalla toisesta alastonkuva nettiin. Tuomiona hölmöilystä rapsahtaa jotain sakon ja kahden vuoden vankeuden väliltä korvauksien kera."
Kiusaamisrikokset

ton ikänen likka?? Ei ole normaalia, mielestäni se on ihan sama miten paljon noille teineille huomiota syytää, niin aina on joku asia huonosti!??:mad: Onneksi ei ole sossut jo ottaneet yhteyttä?:O Minä en antais omalle likalle ikinä
anteeksi jos huomiohaukuisuudessaan aiheuttaa muulle perheelle vahinkoa?! Koska te lopetatte noiden teinien hyysämisen, on perheissä yleensä muitakin lapsia jotka pitää huomioon, meillä ei yksi ihminen nosta itseään mihinkään kuningattaren rooliin!PISTE!!

Alkuperäinen kirjoittaja Jestas sentään;29457758:
ton ikänen likka?? Ei ole normaalia, mielestäni se on ihan sama miten paljon noille teineille huomiota syytää, niin aina on joku asia huonosti!??:mad: Onneksi ei ole sossut jo ottaneet yhteyttä?:O Minä en antais omalle likalle ikinä
anteeksi jos huomiohaukuisuudessaan aiheuttaa muulle perheelle vahinkoa?! Koska te lopetatte noiden teinien hyysämisen, on perheissä yleensä muitakin lapsia jotka pitää huomioon, meillä ei yksi ihminen nosta itseään mihinkään kuningattaren rooliin!PISTE!!

No ei meillä teinejä mitenkään erityisesti hyysätä, eikä ole teinit kuningataria.
Eikä tässä ainakaan vielä ole vahinkoa tullut. Muuta, kun paha mieli ja jonkun asteinen vitutus.
Onko kukaan tuttu sattumalta blogia löytänytkään.
Kaksin kaverinsa kanssa keksivät kaksi eri feikki blogia aloittaa.

Todella yllättävää teinit jauhaa paskaa ja trollaa netissä, kyl mä olen sitten ku klapil päähän lyöty.

Moni aikuinenkin tätä harrastaa ja suosittelen ihmisille pikkuisen kriittisyyttä mitä tulee nettikirjoitteluun, ettei nyt ihan kaikkea roskaa mitä joku nettiin suoltaa, ottaisi tosissaan. Ja varsinkin tälläisillä mammapalstoilla missä jauhetaan monesti parisuhteista, unohtuu se että asioilla on myös se toinen puoli joka ei ikinä selviä. Sama juttu lärväkirjassa, asiat näyttää monesti erilaiselta kun kuulee sen toisenkin osapuolen näkökulman asiaan.

Hyvä esimerkki tästä huomionhakuisuudesta minkä ite olen nähnyt lärväkirjassa on se kun nainen väitti, että äijä väkivaltainen hullu ja on pistäny kämpässä paikkoja paskaksi. Laittoi valokuvan ja keräsi sääliä muilta, ei aikaakaan kun paikalle ryntää joukko naisia säälimään ja tykkäyksiä satelee.

Myöhemmin selvisi, että se olikin ollut tämä nainen joka sielä kämpässä on riehunut ja pistäny paikkoja paskaksi. Yritti saada miehelle paskaa mainetta väkivaltaisena hulluna joka riehuu, muistakaa että kaikki ei ole aina siltä miltä ne näyttää ja asioilla on kaksi puolta ja olisi ihan hyvä jos sitä toistakin osapuolta kuultaisiin ennenkuin tehdään johtopäätöksiä ja syytetään toisia ihmisiä ties mistä.

Minä ottaisin koneen pois ja jos kännykässä nettimahd. niin sen myös. Jos niitä ei osaa käyttää niin on käyttämättä sitten. Jonkin aikaa kun on ilman tietokonetta niin saa takaisin, mutta valvoisin koneen käyttöä. Esim. niin että tietokone on muualla kuin teinin huoneessa.

Nyt kun asia on vielä tuore niin voisi olla paikallaan muistuttaa netin luonteesta vielä uudelleen. Ilman mitään paasauksia siis, kun kerran on kaiketi mennyt perille jo että tyhmästi tuli tehtyä. :)

Mutta ihan sitä siis, että kun sinäkin kerran sattumalta löysit tuon blogin, niin sehän pätee kaikkeen muuhunkin. Opettajat, työnantajat, kaverit, poikaystävät, sukulaiset... kuka tahansa voi löytää mitä tahansa mitä hän kirjoittaa nettiin ja tunnistaa hänet siitä, joten kyllä sitä vähän kannattaa pohtia mitä tänne laittaa.
Itsestäänselvyyshän tuon pitäisi olla ja toivottavasti nykyisin kouluissakin opetetaan tuota, mutta useinhan ihmisen pitää oppia asiat kantapään kautta. Nyt olisi tuoreessa muistissa tämä nolous kun löysit blogin.

[QUOTE="rrr";29458126]Nyt kun asia on vielä tuore niin voisi olla paikallaan muistuttaa netin luonteesta vielä uudelleen. Ilman mitään paasauksia siis, kun kerran on kaiketi mennyt perille jo että tyhmästi tuli tehtyä. :)

Mutta ihan sitä siis, että kun sinäkin kerran sattumalta löysit tuon blogin, niin sehän pätee kaikkeen muuhunkin. Opettajat, työnantajat, kaverit, poikaystävät, sukulaiset... kuka tahansa voi löytää mitä tahansa mitä hän kirjoittaa nettiin ja tunnistaa hänet siitä, joten kyllä sitä vähän kannattaa pohtia mitä tänne laittaa.
Itsestäänselvyyshän tuon pitäisi olla ja toivottavasti nykyisin kouluissakin opetetaan tuota, mutta useinhan ihmisen pitää oppia asiat kantapään kautta. Nyt olisi tuoreessa muistissa tämä nolous kun löysit blogin.[/QUOTE]

Tulevaisuudessa voi olla monien nuorten vaikea työllistyä tai lähteä vaikkapa politiikkaan, kun ovat netin ja varsinkin naamakirjan tuuttanneet täyteen kaikenlaista paskaa, jotkut jopa torttu levällään tai tissit paljaana, kaikenmaailman kännijorinoista tai muista idioottimaisista avautumisista puhumattakaan.

Ehkä kannattaisi vähän katella mitä se oma pikku Jani-Petteri tai Lissu sinne naamakirjaankin tai nettiin kirjoittelee tai siellä touhuaa.

Minusta hyvin käsitelty teillä teinin kanssa tuo asia. Jatkossahan voisi näille kaveruksille ehdottaa vaikkapa tarinablogin pitämistä, jonne voisivat kirjoitella tekstejä, mutta joista selkeästi kävisi ilmi, että ovat keksittyjä tarinoita. Oma tyttäreni pitää tuollaista blogia, jota juuri hetki sitten lueskelin ja pahoittelin tytylle, kun ei sinne ole vähään aikaan tullut uusia kirjoituksia :)

Teinin kaverin äitinkin kanssa tuli nyt puhetta tuosta kirjoittelusta ja en minä aloittanut, vaan hän.
Oli tyttärensä kertonut ja sanonut, että ennen kun kuulet jostain muualta. Varmaan sit ajatteli, että mä otan yhteyttä siihen äitiin.
Olihan tuokin äiti ihmeissään ja ehkä järkyttynytkin tyttöjen tyhmästä ideasta.
Mut totesimme, et toivottavasti ottivat tytöt opikseen, eivätkä vakavilla asioilla huijaa netissä muita.

Eihän tää tuskin kenenkään maailmaa kaada, eikä kaadakaan.
Mutta tästä kuitenkin olisi voinut tulla vaikeuksiakin perheelle keksityn blogin takia ja se, et kuinka oikeasti jotkut blogia lukeneet ihmiset ovat voineet olla huolissaan.

Mutta kuten kerroin asia on käsitelty ja anteeksi on tyttö pyytänyt ja rangaistuksen saanut.
Joten unohdetaan koko juttu.

• Tykkää
Reactions: Tallu -

Yhteistyössä