"Loukussa" lapsen kummien välissä

• Viestiketjun aloittaja kummit
  • Ensimmäinen viesti
kummit
Esikoisella on kolme kummia, joista kaksi oli silloin avopari.
Toinen oli todella vanha kaverini ja sitä kautta tuli myös hänen avopuolisonsa kummiksi. Emme ehtineet kunnolla tulla vielä kavereiksi tämän mies kummin kanssa, kun hänet jo pyydettiin, oltiin kuitenkin vietetty aikaa aika paljon yhdessä, kahtena parina.

Lapseni on nyt 2 vuotta ja vuosi sitten tämä kummi pariskunta erosi. Kaverini on pitänyt huolen että he yhdessä entisen avopuolisonsa kanssa ostavat kaikki lahjat tyttärelleni. Mua toisaalta ärsyttää, koska kaverini on uudessa suhteessa ja kertoilee, kuinka nykyinen mies ei hyväksy sitä kun entisen miehensä kanssa ostaa yhteiset lahjat kummitytölle.

Mä kun pyysin heitä kummiksi, pyysin molempia yksilöinä, ei yhdessä.

Tyttäreni harvoin näkee mies kummiaan, ei ole kertaakaan heidän eronsa jälkeen käynyt esim. meillä mies.
Nyt ollaan tekstailtu mies kummin kanssa ja sovittu, josko hän ensi viikolla tulisi tyttöä moikkaamaan. Mun kaveri taas kyselee kauheasti että koska mies on tulossa, pelkään että tulee yhtä aikaa, siis että kaverini tunkee väkisin.
Mä toivon että mies tulisi yksin, koska sillon on helpompi alkaa rakentaa sitä kaveri suhdetta, jonka mielestäni tarvitsemme, kun on kummi.

Olen miehelle sanonut, että voi ottaa uuden tyttöystävän mukaan, jos sellainen on. Mä olen kyllä valmis siihenkin tutustumaan. (Kaverini siis sanonut että olisi joku nainen) Mies kummi sanoo, että ei ole.
Kaverini oli taas sanonut tälle exälleen, että ketään akkaa et sitten kummitytön lähelle vie!?? Mitä se sille kuuluu?
Pitääkö mun nyt vaan salata kaveriltani kaikki, vai mitä mun pitäis tehdä?

ap
Kysyisin vielä, että kuulostaisiko typerältä jos mies kummille laittaisin sitten viestiä kun tulee, että jos haluaa jotakin tytölle tuoda, niin pätkis patukoista tykkää. Vai kuulostaako se sitten siltä että hänen on pakko tuoda jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kysyisin vielä, että kuulostaisiko typerältä jos mies kummille laittaisin sitten viestiä kun tulee, että jos haluaa jotakin tytölle tuoda, niin pätkis patukoista tykkää. Vai kuulostaako se sitten siltä että hänen on pakko tuoda jotain?
No kuulostaa kerjäämiselle. Kyl hän itse kysyy, mistä tyttö tykkää jos jotain haluaa tuoda. Ja onhan hän lahjat hankkinu. Ootteko te lähettäny hänelle tytön kuvia ja kuulumisia säännöllisesti? Jos ette, niin on tosi noloa pyytää yhtään mitään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
No kuulostaa kerjäämiselle. Kyl hän itse kysyy, mistä tyttö tykkää jos jotain haluaa tuoda. Ja onhan hän lahjat hankkinu. Ootteko te lähettäny hänelle tytön kuvia ja kuulumisia säännöllisesti? Jos ette, niin on tosi noloa pyytää yhtään mitään.
Ollaan kyllä. Ja kaverini kautta kuullut myös todella paljon. Siis kun kaverini katsoo velvollisuudekseen viedä aina tyttöä myös kummisetää moikkaamaan.

Älä laita. Kuulostaa siltä että haluat että toisit jotain lahjusta tyttärellesi.
Tuo jotain jos on tuodakseen.

Muuten kohtalaisen erikoinen tilanne. Oliskohan ystävälläsi tunnetta että vanha suola janottaa, tai jotain kun niin haluaa olla tekemisissä ja yhteisiä lahjoja ostamassa.

Älä raportoi mies kummin menemisistä/tulemisista ne on sun/teidän ja mieskummin välisiä asioita ei teidän, mies kummin ja ystäväsi.

cukksi
älä laita mitään viestiä että tuo mitään...vaikka siis ymmärrän pointtisi että tarkotat ettei tartte tuoda mitään suurta vaan sellanen pieni patukkakin kelpaa...mutta ehkei kannata laittaa...

älä raportoi ystävääsi asiasta...pidät salassa ja jos kysyys joskus niin sitetn vaan vastaat

mutta tosi kiva kun olette yhteyksissä siihen mieheen ja luotte uuden suhteen hänen kanssaan ja näin hänkin uskaltaa tulla teille.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja cukksi:
älä laita mitään viestiä että tuo mitään...vaikka siis ymmärrän pointtisi että tarkotat ettei tartte tuoda mitään suurta vaan sellanen pieni patukkakin kelpaa...mutta ehkei kannata laittaa...

älä raportoi ystävääsi asiasta...pidät salassa ja jos kysyys joskus niin sitetn vaan vastaat

mutta tosi kiva kun olette yhteyksissä siihen mieheen ja luotte uuden suhteen hänen kanssaan ja näin hänkin uskaltaa tulla teille.
No siis, joo. Meillä on tosi vähän miehen kanssa kavereita, ensimmäinen yhteinen tulisi tästä. Ja tämä kummisetä, on aivan ihana ihminen. Ensimmäinen ihminen josta mä käytän sanaa sympaattinen.
Jopa mun äiti on ihastunut tähän kummiin.

Yhteistyössä