loukkaisiko teitä terkkarin käytös..

  • Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti
--
meniin varaamaan aikaa ekaa neuvolaa varten.. alkoi siinä huudella mun iästä muille..oon siis 21 ja mulla lapset 1,5v ja 5kk. tää kolmas toivottu.. ja laskee leikkii etmulla on putki päällä.. et hällä on kuopus mun ikänen ja silla on kissanpentu..
sit kailotti siinä asiakkaitten kuullentoiselle et tä olis tällänen ku ei ole huolehtinut ehkäsystä.. mua loukkas paljon:/ vaikka oon nuori niin aina olen lapseni hoitanut ja maksanut.. hyvin..
 
Ehkä th ajatteli, että sulla tulee olemaan rankkaa kolmen pienen lapsen kanssa noin pienillä ikäeroilla. Ei siinä sitten rahat auta. Asiatonta toki huudella kommenttejaan toisen asiakkaan kuullen.

Kaverillani on kolme pientä lasta, joilla sentään vähän enemmän ikäeroa kuin mitä sun lapsilla tulee olemaan. Kaveri on ollut ihan puhki lastensa kanssa. Nukkuvat huonosti ja kaikki eri aikaan. Lopenuupuneen äidin juttuja kuunnellessa ei voi kuin sääliä häntä ja hänen perhettään. Apua en pysty tarjoamaan, kun asuu niin kaukana ja mulla on omissakin lapsissa ihan tarpeeksi. Mutta tsemppiä sulle valintasi kanssa. :hug:
 
mitähän se sille terkkarille kuuluu miten monta lasta ihmiset tekee... ja minkä ikänen on... ite iin melkein saman ikäinen kun sinä ja on jo lapsi ja toivotaan jo toista .. samaa ikää on mulla eka laspsi sanoisin kyllä sille että... ei oo sun asia miten monta lasta teen hoida sä vaan työs.... on ihmeelisiä ihmisiä kun puuttuu toisten asioihin.. jaksamisia sulle ... :) =)
 
ap
ymmärrän noita äiti mut mun molemmat lapset ovatnukkuneet koko yön heräämättä 2kk eteenpäin..eivät koskaan ole olleet kipeitä..mä oon päässy helpolla:) toki jotain voi aina tulla..
 
hilppa
mulle terkkari totes kanssa ku menin toisen odotuksen ekaan neuvolaan, että jaahas teillä on sitten sattunut vahinko!! Terkan mielestä oli vahinko kun ensimmäinen laps ei ollut ku 2,5kk kun aloin kakkosta oottamaan. Ihan oli toivottu lapsi ja nyt niitä on jo neljä. Tuon toteamuksen jälkeen neuvolakäynnit ovat olleet ihan vain pakolliset rutiinit suorittavia, meni niin herneet nenään...
 
vieras
Joo. Nuorena jaksaa paremmin kaikkea paitsi v...ua. Puhun itsestäni ja katson itseni kuuluvan nuoriin aikuisiin, vielä. Kyllä oli asiaton terkka. Missäpäin maata tälläinen tollo saa tehdä suojatyötä? Soitto esimiehelle olis kyllä hyvä muistutus, kuka hänenkin palkkaa maksaa...
 
4 lasta alle 3 vuoden sisällä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No osaatko sä käyttää ehkäsyä? meinaan 3 lasta alle 3 vuotta ....
Asiaton komentti....

Luulen että ihmiset osaavat käyttää ehkäisyä, mutta ei ole muiden tehtävä arvostella muita miten monta lasta ja missä ajassa saadaan.

Itselläni 4 lasta alle 3 vuoden sisällä.
 
terkka
On se kumma miten "meikäläisiäkin" löytyy sitten joka junaan.... Plääh! Voisit kyllä tehdä jonkinlaisen ilmoituksen. Eihän kenenkään asioista, hyvistä tai huonoista, saa puhua toisten kuullen.

Mutta sellainen kysymys on jossain muodossa aina pakko esittää, vaikka se saattaa joitain joskus loukata,että onko raskaus toivottu, pitkään odotettu, yllätys (vahinko?) jos se ei äidin puheista heti ilmene. harva raskaus saa saa alkunsa juuri oikealla hetkellä, useimmat "liian aikaisin "= yllätyksenä tai "liian myöhään" = itkään odotettuna, lapsettomuushoitojen kautta, jne. Ne määrittävät osin raskauden kokemusta ja äidin mielialoja raskauden aikana.

Nämä kysymykset esitän itse äidille, oli hän sitten 20v, 40v, ensimmäistä tai viidettä odottava.
 

Yhteistyössä