Loukkaantuisitteko, jos mies sanoisi teille näin...????

• Viestiketjun aloittaja loukkaantunut
  • Ensimmäinen viesti
en mäkään oo odottanut,että mieheni näyttäisi aina siltä kun aikoinaan urheiluvuosinaan.ja rupee tää maan vetovoima vetämään muakin,totta hemmetis olin seurustelun alkuaikoina timmimmässä kunnossa,mutta siitä jo aikaa ja lapsiakin tullu lisää sen jälkeen.tää voi nyt tulla yllätyksenä,mutta me vanhetaan.... :p mä oon itteeni ihan tyytyväinen ja mieskin,jos ei ole nii ettiköön nuoremman/parempi kroppasen,mutta tuskin saisi ;) :p

Nii
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
mulle on mies sanonut että "sun vartalos oksettaa mua". Pyysi kymmeniä kertoja anteeksi, mutta muistan sen vieläkin 12 vuoden jälkeen.
Ja ihmekös tuo oli...painoin silloin 80 kiloa ( 168 cm )
Kaikenlaista sakkia täällä liikkuu.

Mitä tarkoitat ? Oksettavan vartalon omistajaako ?

nii
Alkuperäinen kirjoittaja tupakissi:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
mulle on mies sanonut että "sun vartalos oksettaa mua". Pyysi kymmeniä kertoja anteeksi, mutta muistan sen vieläkin 12 vuoden jälkeen.
Ja ihmekös tuo oli...painoin silloin 80 kiloa ( 168 cm )
Uskomatonta! Vieläkö oot saman miehen kanssa? Tommosesta lohkaisusta voi mennä itsetunto kyllä ihan miinukselle! Eikä toi nyt niin kauhea ylipaino edes ollut, mulla on työkaveri n. 80kg ja 155cm, ja kovasti olisi vientiä rouvalla! Itse tällä hetkellä 75kg 162cm ja toinen tissi feikki (rintasyövän jälkeen), kovasti olen saanut tehdä töitä itsetunnon kanssa, vaikka mies ei ole yhtään poikkipuolista sanaa sanonut!
Exä on se mies nyt, mutta tuon loukkauksen muistan ikäni.

Itsetunto...olematon edelleen kiloilla 74/168

ihan taatusti suuttuisin vaikka oikeassa olisikin.

mies tuossa ennen laihdutusurakkaa mulle totesi kun kerrankin märisin ääneen kilojani että "ihan yhtä rakas ja kaunis olet mulle kuin ennenkin". meni ihan kehuskeluksi :snotty:

mutta ap:n tilanteessa olisin kyllä vetänyt herneen nokkaan.

kannanottaja
Ap:n mies vissiin lähempänä kahta- kun kolmeakymmentä. Nuoret miehet osaa olla vaativuudessaan raakojakin jos uskallusta riittää. Valitettavasti ei välttämättä vaihtamalla parane. Toivottavasti älyää edes anteeksi pyytää..

minä
Loukkaantuisin todella verisesti :(

En todellakaan ymmärrä näitä joiden mielestä tuo olisi ok. ? :O
Onko teillä tapana heittää tuollaisia puolin ja toisin? Vai onko pelkästään miehillä siihen oikeus? Miten voi olla niin huono itsetunto että pitää tuollaista normaalina ja sitten tietenkin yrittää muokata itseään miehen pieninpienkin vihjeiden mukaan. Mies saa sitten näyttääkin ihan miltä vaan?

nii
No jaa. Millä tavalla se on vaikea laihistaa? Koska jos se ihan röllönä on, niin kyllähän se meinaa et tavaraa on silloin eikä se nyt niin vaikeaa ole. Toisaalta joidenkin mielestä joku pieni makkara, jota tulee bmi 18ki, on liikamakkaraa..että tiedä sitten. Jos se bmi on ylipainoa osottava, niin hommalle tosiaan voi tehdä jotain. Ja on itsensä pettämistä ajatella, ettei sitä pois saisi.

Jos olet kovasti laihdutellut jo nyt, niin toki ois paljon fiksumpaa sanoa jotain POSITIVIISTA kommenttia siitä. Mutta voihan olla, että juuri tällä hetkellä ehkä ne makkarat jännästi erottuvat eri tavalla kuin ennen, kun alkaa ne muodot taas näkymään.

En minä nyt hernettä nenään jaksais vetää, jos laihduttamiselle on aihetta. Mutta toki loukkaantuisin, koska tuonkin asian voisi tuoda ehkä jotenkin erilai esille. Mun mielestä toisen terveys on tärkeää ja on tärkeää kans myös kertoa, että hei..mennäänkö lenkille tms. Koska ei me kukaan haluta, että se kumppani kuolee aiemmin sen tähden, että on lihava.

Mutta kun en itse muista, että homma koski kesken petipuuhia (luin jutun ilm. liian nopeaa), niin..noh, kesken petipuuhien tuo ei tosiaan ole sovelias kommentti. Koska se nyt vaikuttaa yksinkertaisesti varmaan aika monella ensinnäkin halujen lopahdukseen, koska ryhtyy miettimään miten niitä kiloja karistetaan..ja toisaalta olo ei ehkä ole mitä seksikkäin tuossa tilanteessa..tuon kommentin jälkeen. Eli todella ajattelematonta, jos näin on käynyt. Mutta jos hän on pyydellyt anteeksi..niin varmaan sen voit anteeksi antaa.

Kuitenkin tärkeämpää on se, että oikeesti ryhdyt toimeen, jos ylipainoa on tai rajoilla kiikutaan. Varsinkin jos tosiaan se oma tunto on sitten kiinni toisten kommenteista, vaikka toki oman kumppanin kommentit tärkeitä onkin.

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Onko teillä tapana heittää tuollaisia puolin ja toisin? Vai onko pelkästään miehillä siihen oikeus? Miten voi olla niin huono itsetunto että pitää tuollaista normaalina ja sitten tietenkin yrittää muokata itseään miehen pieninpienkin vihjeiden mukaan. Mies saa sitten näyttääkin ihan miltä vaan?
En minä ainkaan huomannut, et kukaan näin sanoisi. Mun mielestä tässä ei sukupuoli ole millään lailla ratkaisevassa tai olennaisessa asiassa -paitsi siinä loukkaantumisessa.

Se on ihan sama, kuka on parisuhteessa lihava, jos sitä esiintyy. On oikeesti tärkeää pitää huolta omasta ja kumppanin terveydestä..mitä järkeä pukata lapsia ja kuolla sitten ite pois tai olla sairas tai kykenemätön hoitamana heitä? Ei kuulosta reilulta ketään kohtaan. Sitä paitsi kuntoilu ym laihtuminen edistää parisuhteen hyvinvointia ja lisää seksielämää ym.

Kyllä minä miehelle sanon, jos hän lihoisi yhtäkkiä huomattavasti. Jo ennen, kuin se laihduttaminen oisi jumalaton urakka. Eli en odota, että mies lihoo 20kg, jos voin sen ilmaista jo 10kgn kohdalla. Ja sen tosiaan voi sanoa nätisti, ei samaan tyyliin kuin aplla.

Yhteisessä kuntoilussa on myös sitä yhteistä tekemistä.

vuoroin vieraissa
niin sanotusti siis.. mies on joskus maininnut.. mutta tähdentänyt huolehtivansa vaan mun terveydestä..ja ok ymmärrän.. nyt sitten kun mäoon saanu itteni kondikseen ja vauvakin aluillaan :D niin sitten eilen sain kommentoitua * rakas kutistaisitko hiukan.. en yllä sun ympäri enää* ja täsmensin että kyse on vaan terveydellisistä syistä..

tiedoks vaan että ollaan oltu kauan yhdessä ja mun maha on aika ajoin roikkunu kuin kauppa kassi ja mies ei oo käskemällä käskeny *laihistella*

mut juu loukkantuisin

kannanottaja

Viitaten tuohon synnyttäneiden värkki -ketjuun,

Etelä-Amerikan pohjoisvaltioissa kuten Brasiliassa käytetään laajalti mm. intiimikirurgiapalveluita eli ts. leikataan bikineissä näkyviä häppäreitä ja kurotaan paikkoja rasvaimuista puhumattakaan. Onko kaikilla naisilla siellä huono itsetunto? Käyttäytyvät ainakin toisen suuntaisesti..

Eikös se ole eri asia jos kysyy mieheltä et olenko läski. ja siihen ei voi vastata kuin EI, tai nainen loukkaantuu, sanokaa mitä tahánsa mut niin siinäkäy. Mut jos mies sanoo ilman asia yhteyttä et onpas sulla röllykkä, niin leijonan luolakin on turvallisempi paikka. :headwall:

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:

Etelä-Amerikan pohjoisvaltioissa kuten Brasiliassa käytetään laajalti mm. intiimikirurgiapalveluita eli ts. leikataan bikineissä näkyviä häppäreitä ja kurotaan paikkoja rasvaimuista puhumattakaan. Onko kaikilla naisilla siellä huono itsetunto? Käyttäytyvät ainakin toisen suuntaisesti..
Mut tietysti tää on vähän eri juttu, koska siellä on tapana ensinnäkin kulkea puoli alasti ja uskollisuuskin on vähän niin ja näin (eli pitää olla shape) ja..noh, nuo kauneusleikkaukset tehdään ihan itse. Sitten on eri juttu, jos hankitaan vaikka silikonitissit sen tähden, kun mies näin ehdottaa.

Huonoa itsetuntoahan se kertoo, jos kovasti pitää itseään muokata. Ja puhun siis ihan jo kirurgisista toimenpiteistä..sairaudet ovat asia erikseen. Onhan ihan tutkittua, että nälkä kasvaa syödessä ja itsetunto-ongelmat ym mielenterveyshäiriöt eivät katoa kun hankitaan vaikka ne silikonitissit..sitten jatketaan ja jatketaan ym. Eli oikeesti on isompia ongelmia taustalla. Leikkaukset eivät näitä ongelmia muuta.

Jos sitten taas on ongelmana vaikka jumalattoman isot huulet, jolloin ei saa ees haarukkaa suuhun tai niin lörpällään olevat luomet ettei eteensä näe..niin sillon tuskin kenenkään mielestä on huono itstunto, jos käy oikeasti tärkeästä syystä leikkauttamassa.

Eli onko se käytännön ongelmista johtuvaa vai sitten itsetunnosta kiinni..eli vähän pinnallisemmista asioista..kyllä usein on huono itsetunto naisilla, jotka itseään käyvät leikkauttelemassa. Sehän on ihan pääpointtina kaiken maailman leikkausjutuissakin. Ei sitä huvikseen mennä tekemään jotain, jos jotain asiaa ei pidä huonona ja katso, että se heikentää omaa itsetuntemusta..mitä järkeä oiskaan maksaa leikkauksesta, joka voi epäonnistua, jos ei katso että se kohentaa jotenkin omaa mieltä?

Vieras
Tottakai loukkaantuisin! Me ihmisethän tässä vuosien saatossa rupsahamme kaikki - rypistymme, harmaannumme ja veltostumme. On suurta rakkautta, jotta pystyy elämään toisen kanssa, vaikka elämä muuttaa ihmisen ulkomuotoa. Mutta, jos siitä heitetään, että voisit laihustella, varsinkin jos toinen on jo laihduttanut, niin se on todella pinnallista ja julmaa!!!

Vähän hienovaraisuutta ja kohteliaisuutta kehiin myös parisuhteessa. En minä ainakaan 70 vuotiaana mummona halua kuulla olevani kuin harmaantunut rusina. Kyllä silloin jos mieheni kanssa eletään on suuri kohteliaisuus kuulla, että olet yhtä kaunis kuin tavatessamme. Se on rakkautta se! Vaikka tokihan tiedän itsekin siinä iässä, että se lause on kaukana todellisuudessa, mutta silti se lämmittää mieltä!

kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:

Mut tietysti tää on vähän eri juttu, koska siellä on tapana ensinnäkin kulkea puoli alasti ja uskollisuuskin on vähän niin ja näin (eli pitää olla shape) ja..noh, nuo kauneusleikkaukset tehdään ihan itse. Sitten on eri juttu, jos hankitaan vaikka silikonitissit sen tähden, kun mies näin ehdottaa.

Huonoa itsetuntoahan se kertoo, jos kovasti pitää itseään muokata. Ja puhun siis ihan jo kirurgisista toimenpiteistä..sairaudet ovat asia erikseen. Onhan ihan tutkittua, että nälkä kasvaa syödessä ja itsetunto-ongelmat ym mielenterveyshäiriöt eivät katoa kun hankitaan vaikka ne silikonitissit..sitten jatketaan ja jatketaan ym. Eli oikeesti on isompia ongelmia taustalla. Leikkaukset eivät näitä ongelmia muuta.

Jos sitten taas on ongelmana vaikka jumalattoman isot huulet, jolloin ei saa ees haarukkaa suuhun tai niin lörpällään olevat luomet ettei eteensä näe..niin sillon tuskin kenenkään mielestä on huono itstunto, jos käy oikeasti tärkeästä syystä leikkauttamassa.

Eli onko se käytännön ongelmista johtuvaa vai sitten itsetunnosta kiinni..eli vähän pinnallisemmista asioista..kyllä usein on huono itsetunto naisilla, jotka itseään käyvät leikkauttelemassa. Sehän on ihan pääpointtina kaiken maailman leikkausjutuissakin. Ei sitä huvikseen mennä tekemään jotain, jos jotain asiaa ei pidä huonona ja katso, että se heikentää omaa itsetuntemusta..mitä järkeä oiskaan maksaa leikkauksesta, joka voi epäonnistua, jos ei katso että se kohentaa jotenkin omaa mieltä?
Itse korostan ennemminkin kulttuurisidonnaisuutta. Mikäli kauneusleikkaukset ovat arkipäivää, kynnys on matalampi kuin meillä. Samoin parikymppisten kohdalla ulkonäkökysymykset ovat korostetumpia kuin keski-ikäisillä.

Rukoilijasirkka
Vaikee tietää, mitä mies tolla tarkottaa. Joillain on tapana sanoa ihan vääriä sanoja, koska on huono kielitaju, ei tiedetä sanojen merkityksiä.

Kandee yrittää saada miestä selittämään, mitä tarkotti ja sit vasta loukkaantuu, jos asia on sen arvonen.

Loukkaantuisin ja hipelöinnit loppuisivat siltä erää siihen, ja varmasti muistaisin tuon ajattelemattoman kommentin pitkään. En kuitenkaan jättäisi miestä moisen takia, etenkään jos kommenttinsa oli aiheesta.

Koittaisin myös olla iloinen siitä että mies sanoo asiasta sen sijaan että hyppäisi hoikemman sänkyyn.

Yhteistyössä