loukkaantuisitko?

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
pidämme ristiäiset ensimmäistä kertaa kotona ja tietty sen jälkeen kahvit.
Kaste on kello 14 ja ajattelin että kutsuisin sinne vain lähisuvun ja tietty kummit.
Ja tuttavat ja ystävät kutsuisin kello 16 pelkille kahveille.

Muuten en tekis näin, mut tilanpuute tulee vastaan.
Meillä on 101, 5 neliöinen rivitaloasunto, luonnollisesti kaste pidetään alakerrassa jossa on yksi makuuhuone ( tällä hetkellä työhuoneena) eteinen, keittiö, vessa ja olohuone. alakerrasta on pääsy takapihalle.
Pelkästään sukulaiset ja kummit laskettuna vieraita tulisi 27, joista melkein puolet tosin on lapsia.
Jos kutsun kaikki samaan aikaan, menee nuppiluku jo reippaasti yli 30....

Muutenhan meillä tila riittää, osa vieraista voi olla ulkona, lapset leikkiä yläkerrassa jne. Lähinnä mietityttää miten kaikki mahtuisivat itse kastetta katsomaan jos on paljon väkeä :whistle:

Molempi parempi, olen ollut paikalla ristiäisissä joihin osa porukkaa tuli vasta myöhemmin, edellinen sakki EI lähtenyt alta pois vaan tupa oli täynnä enivei..
Itte oon pitänyt ristiäiset isolle porukalle teidän alakerran kokoisessa torpassa, joten.. :)

koska haluan myös kutsua ystäviämme. Ja juhlat menee aina jotenki ohi jos kaikki on samaa aikaan, ei ehdi kenenkään kanssa keskustella. Siksi olisi myös kiva jos ystävät tulisivat vasta myöhemmin. riittäisi istumapaikkoja, ei tarvitsisi juoda kahvia seisaalteen ja ehtisimme keskustella myös heidän kanssaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mutta haluaako kaikki tutut tulla tapaamaan teitä just ristiäisiin? Eikö heitä voisi kutsua yksitellen ihan muuten vaan?

?

ihan omituinen ajattelutapa mulle. Näemme tuttuja myös muuten, mutta haluan kutsua heidät myös tyttäremme ensimmäiseen juhlaan. Jos he eivät halua tulla niin osaavat varmasti kieltäytyä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Mutta haluaako kaikki tutut tulla tapaamaan teitä just ristiäisiin? Eikö heitä voisi kutsua yksitellen ihan muuten vaan?

?

ihan omituinen ajattelutapa mulle. Näemme tuttuja myös muuten, mutta haluan kutsua heidät myös tyttäremme ensimmäiseen juhlaan. Jos he eivät halua tulla niin osaavat varmasti kieltäytyä... :whistle:

Minun mielestäni ystäväsi eivät ole tyttäresi ensimmäisessä juhlassa, jos he tulevat vasta juhlan jälkeen... Ovat vähän niin kuin rääppiäisissä. Ristiäiset ovat mielestäni se toimitus ja kahvittelut. Mikset kutsu ystäviä vaikka illaksi, niin muut vieraat ehtivät ehkä häipyä alta? Mutta en kyllä sanoisi kutsuvani ystäviäni ristiäisiin, jos heitä ei sinne todella olla pyytämässä...

Alkuperäinen kirjoittaja KKKKK:

?

Minun mielestäni ystäväsi eivät ole tyttäresi ensimmäisessä juhlassa, jos he tulevat vasta juhlan jälkeen... Ovat vähän niin kuin rääppiäisissä. Ristiäiset ovat mielestäni se toimitus ja kahvittelut. Mikset kutsu ystäviä vaikka illaksi, niin muut vieraat ehtivät ehkä häipyä alta? Mutta en kyllä sanoisi kutsuvani ystäviäni ristiäisiin, jos heitä ei sinne todella olla pyytämässä...

Mulla vähän sama fiilis, tulis vaan sellanen lahjastus fiilinki. Totta kai voit juhlia ihan muuten vain lastasi, mutta älä markkinoi ristiäisinä. Kyllä siihen kuuluu oleellisena osana ite toimitus. Kahvitellahan voi ihan muuten vaan. Jotkut synttärit on asia ihan erikseen...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja KKKKK:

?

Mulla vähän sama fiilis, tulis vaan sellanen lahjastus fiilinki. Totta kai voit juhlia ihan muuten vain lastasi, mutta älä markkinoi ristiäisinä. Kyllä siihen kuuluu oleellisena osana ite toimitus. Kahvitellahan voi ihan muuten vaan. Jotkut synttärit on asia ihan erikseen...

tämän takia kysyinkin teidän tuntemattomien mielipidettä. Antaa uusia näkökulmia asioihin. =)
Lopullista päätöstä en ole vielä tehnyt, enkä myöskään lopullisia laskelmia että paljonko vieraita sitten olisi jos kaikki tulisivat samaan aikaan.
ja meidän ystävät tietävät ( ainakin pitäisi ) että meille voi juhliin tulla myös ilman lahjaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Outoa on heittää läsisuku pihalle kahden tunnin päästä kasteesta....

ketään ei olla heittämässä pihalle, mutta suvun tuntien suurin osa häippäsee juhlasta tunnin kuluttua. Kunhan näkevät kasteen ja juovat kupin kahvia :whistle: niin monet juhlat menty samalla kaavalla... maksimissaan miehen sisarukset perheineen viipyvät kauemmin.

En loukkaantuisi.
Mä en nimittäin ymmärrä miksi tuollainen kahvitilaisuus tutuille edes järjestetään... :ashamed:

Ristiäisiin kutsutaan mun mielestä lähisukulaiset ja kummit.
Muut tulkoon kahville muissa merkeissä sitten; kun teillä on piha ja muut niin järkkää jotkut kesäjuhlat muulle porukalle.
Emmä jotenkin usko, että kaikki ovat niin kiinnostuseita ristiäisistä sinänsä,
mutta muuten kylailyn vuulis passaavan :)

Minä olisin valtavan hämmästynyt, siitä että pienen vauvan perhe jaksaa ja haluaa järjestää tavallaan kahdet juhlat! Tarjoutuisin auttamaan ja toisin vähintään täytekakun tai pellillisen suolaista piirakkaa tai huomiseksi ison kattilan kanakeittoa.

Meillä on ristiäisissä mukana aina vain lähisuku; isovanhemmat, tädit, sedät, sisarukset sekä kummit.

Me ei olla koskaan oltu vieraana kaverien lasten ristiäisissä, jos ei olla kummeja.

Jos tuollainen kutsu tulisi, kävisi kyllä mielessä, että jaahas, lahjaa taas kalastellaan! Koska ristiäiset ovat mun mielestä intiimi, lähipiirin pieni juhla. Ja kun yleensä käydään katsomassa ystävien vastasyntynyttä soveliaan ajan kuluttua lahjapaketin ja kukkapuskan kera!

Oletteko itse olleet mukana kavereiden lasten ristiäisissä? Siis kutsuttuna, mutta ei kummina? Voihan tää olla näitä alueellisia traditioita....

pidämme ristiäiset ensimmäistä kertaa kotona ja tietty sen jälkeen kahvit.
Kaste on kello 14 ja ajattelin että kutsuisin sinne vain lähisuvun ja tietty kummit.
Ja tuttavat ja ystävät kutsuisin kello 16 pelkille kahveille.

Muuten en tekis näin, mut tilanpuute tulee vastaan.
Meillä on 101, 5 neliöinen rivitaloasunto, luonnollisesti kaste pidetään alakerrassa jossa on yksi makuuhuone ( tällä hetkellä työhuoneena) eteinen, keittiö, vessa ja olohuone. alakerrasta on pääsy takapihalle.
Pelkästään sukulaiset ja kummit laskettuna vieraita tulisi 27, joista melkein puolet tosin on lapsia.
Jos kutsun kaikki samaan aikaan, menee nuppiluku jo reippaasti yli 30....

Muutenhan meillä tila riittää, osa vieraista voi olla ulkona, lapset leikkiä yläkerrassa jne. Lähinnä mietityttää miten kaikki mahtuisivat itse kastetta katsomaan jos on paljon väkeä :whistle:

Ap haluaa muitakin ristiäiskahveille kun sukulaisia.

Nyt kai kysyttiin että jos menisit sinne niin loukkaantuisitko jos
pyydettäisiin vasta itse tilaisuuden jälkeen.

Ihmettelisin jos minut kutsuttaisiin kaverin lapsen kastetilaisuuteen, jos en ole kummi. En ole edes varma kiinnostaisiko tuollainen ristiäisten jälkeen tapahtuva kahvituokio. Sekoittaa käytäntöä tuo malli.

Yhteistyössä