Loukkaantuisitko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herne nenussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herne nenussa

Vieras
Vai otinko nyt herneen turhasta nenääni?

Eli tytsy oli eilen 4h hoidossa omalla tädilläni, ekaa kertaa annoin hoitoon minnekkään ja minulla oli siitä jo huono omatunto koska tytsy on vasta 3kk mutta pois hakiessani jäin kahville ja tässä sitten tätini paukauttaa päin naamaa että oletko miettinyt lapsen pois antamista? Sehän olisi oiva vaihtoehto, ja jollekkin oikea lottovoitto kun saisi oman kesävauvan. Ja lapsi pääsisi varmasti kotiin jossa sitä rakastetaan. Ja sitten alkoi tämä paasaus että kun olen niin nuorikin vielä että onko minun järkeä lasta pitää, kun isänkään kanssa emme seurustele jne.. Yhteishuoltajuus meillä on, ja isä käy lastaan tapaamassa sekä lapsen kasvaessa ihan hänen ehdotuksestaan alkaa myös yökyläilemään ja myöhemmin otamme vuoroviikonloput käyttöön jne.. Eli en ole yksin silti lapsen kanssa vaikka en isän kanssa seurustelekkaan, sain myöskin siitä sanomista kun minulla ei ole tarjota lapselleni kumpaakin vanhempaa, jne..

Tätini on siis jo vanhempi, ja itse esikoisensa vasta 40vuotiaana saanut sekin saattaa siis vaikuttaa. Ja tosiaan tiedossa oli jo aijemmin että hän saattaa puuttua asioihin aika kärkkäästi ja sanoa aika ajattelemattomasti, mutta minusta tämä oli jo loukkaavaa.

No todellakin loukkaantuisin. Ja joku tuossa kyseli, että "minkä ikäinen olet"..no sillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Nimettäin se on ihan sama minkä ikänen on, jos joku tollasta paukuttelee päin naamaa. Ne paukuttelee anyway, oli sitten heidän mielestään "nuori" eli 35 tai "teini" eli 25.

En veisi enää hoitoon enkä kylään itseäni enkä lastani. Jäisi yhteydenotot siihen. Ehkä jossain viaheessa voisin taipua, jos hän osaa kunnolla pyydellä anteeksi. Mutta se ei tarkoita, että olisin enää tekemisissä.

Vielä erittäin typerää puhua "kesävauvasta" niinku jostain kesäkissasta. Ihan ku vauvoja annellaan noin vaan kesäksi, kun on niin kivoja ja söpöjä. Vauva on vauva vain hetken, sitten se on iso lapsi. Pitäs kiinnostaa sen kesän jälkeenkin, ihan samalla tavalla kuin kissatkin pitäis kiinnostaa vielä aikuisenakin.

Törkeä täti, jos noin ajattelee, niin pitäisi omana tietonaan. Hän selvästi vähättelee sinua ja sinun selviytymistäsi sekä lapsenhoitotaitojasi.

Ihan sama kun itse alkaisit kritisoimaan, että toinen alkaa vanhoilla päivillä tekemään lapsia kun ei jaksa enää hoitaa ja tarjota virikkeitä ym. Ja riskeeraa oman terveytensä. Hän on varmaan itse kuullut tästä aika paljon ja kyllä sitä kuulemista voi tarjota lisääkin, vaikkei ehkä kannata olla hänen kanssaan missään tekemisissä.

Iällä ei ole merkitystä, jos vauva ja äiti ovat terveitä. Sama se onko 19 vai 40. Jotkut nyt vaan pitävät itseään parempina. On niitä ytheishuoltajuuslapsia 40-vuotiaillakin, ihan samallai heillä ei ole tarjota sitä isää tai äitiä. Ja monesti on parempi, ettei ole juuri se entinen ainakaan.

No todellakin loukkaantuisin :| Voisi jäädä tädin vierailut väliin...Enkä taatusti veisi lasta enää hoitoon.Tätihän voisi alkaa sepitellä kaikenlaista sosiaaliviranomaisille ...

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
No todellakin loukkaantuisin :| Voisi jäädä tädin vierailut väliin...Enkä taatusti veisi lasta enää hoitoon.Tätihän voisi alkaa sepitellä kaikenlaista sosiaaliviranomaisille ...

Ja tää ei oo muuten nykypäivänä edes mikään vitsi. Jotkut saattavat kateuksissaan jne tämmösiä tehdä. Toki sulla ei ole mitään pelättävää, koska asiat ovat varmasti kunnossa..mutta eiköhän siitä tule tosi iso mielipaha ja muuta.

Yhteistyössä