Loukkaantuisitko, jos kaveri ei pyytäis synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi olla sitten niin. Mutta hän on pitänyt erikseen ns. kaverisynttärit ja sitten synntärit jossa suku yms. ja me ollaan oltu aina noissa jälkimmäisissä. Ollaan lisäksi yhden heidän lapsensa kummeja.

Mekin pidettiin aina ennen sellaiset, mutta tänä vuonna ei jaksettu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mitä mun pitäis tehdä? Kysyä suoraan (jolloin ehkä tekisin kärpäsestä härkäsen) vai unohtaa koko juttu? Saattaahan se miehen synttärikutsu vielä tullakin.
Ja kuitenkin sain tänään siltä ystävältäni ystävänpäiväkortin, joten jos haluais erossa pysyä, ei kai olis lähettänyt...?

Eikös se sinun ja ystäväsi ystävyys ole tärkeintä, ei hänen lapsensa tai miehensä syntymäpäivät?

Jos muut kaverit on kutsuttu yksin, olisi teidän perheen kutsuminen tarkoittanut sitä, että teille järjestetään erikseen kekkerit. Joskus aika ja jaksaminen on rajallista ja pitää johonkin rajata se ketä kutsutaan. Meillä oli viime vuosi niin rankka että koululaisella oli vain kaverisynttärit, edes sukulaiskekkereitä en järjestänyt.

Kiitä kortista ja kutsu ystäväsi kahvilaan leivoskahville.

Mä ikävä kyllä luulen myös joutuneeni erään ystävän cut off-listalle. aika harvakseltaan ollaan viime aikoina nähty, mutta ihan hyvässä hengessä kuitenkin aina. Ja kun niin harvoin ollaan kuulumisia vaihdettu ja nähty, niin itse en ole kokenut tapaamisia mitenkään rasitteena. Eri asia jos ihan joka viikko olisin heillä norkoilemassa tai pommittaisin tekstareilla ja soitoilla, mutta ilmeisesti ystäväni ei jaksa olla enää tekemisissä. No olen viimeksi itse ollut häneen yhteydessä ja ehdotellut tapaamista, joten pallo on hänellä. Jos ei mitään kuulu, se on sitten siinä se. Mutta ap:n kysymykseen vastatakseni, kyllä saattaisin vähän loukkaantua kun ei kutsua ole tullut. Mielestäni ystäväsi olisi voinut etukäteen ottaa yhteyttä ja vaikka edes sivulauseessa mainita, että tänä vuonna synttärit pidetään eri kokoonpanolla kuin aiemmin.

Musta kanssa alkaa tuntua että olen tällasen häivytys operaation kohteena. Asutaan vähän kauempana toisistamme, minä olen viimesen parin vuoden aikana ollut lähes poikkeuksetta se, joka soittaa (en edes joka kuukausi enää) ja välillä on käynyt useammasti niin että on soittaessani ollut huono hetki sanottu et hän soittaa takasin, eikä sitten ole kuulunut mitään.