Loukkaannuinko turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietiskelijä"

Vieras
Minua ihmetyttää ja hiukan loukkaakin ystäväni "käytös". Käyn usein hänen luonaan vierailulla tai käymme kaupungilla. Mutta jostain syystä hän ei ole koskaan halukas tulemaan meille. Miehenikin usein sanoo, että hän voi mennä vaikka asioille jos haluamme olla rauhassa jne. Monesti olen pyytänyt, saattaa sanoa että kaipa hän voisi tulla, ilmoittelee sitten. Yleensä käy niin ettei tule, eikä ilmoita ollenkaan mitään tai laittaa joskus myöhemmin aina jonkun pahoittelevan viestin.

Heille pyytää usein ja melkeen aina olen mennytkin. Sekä kohteliaasti kutsunut itseni joskus kylään. Hänkin saattaa joskus sanoa, että ensi viikolla voisi tulla käymään ja sitten ei kuulu koko ystävästä kumminkaan mitään.

Myös kaupungilla tai lenkillä ollessamme ehdottaa usein että tulisinko kahville, vaikka minun kotini olisi siinä ihan vieressä ja yhtä hyvin meilläkin voidaan kahvit juoda. Minusta kohteliasta on vastapuolisuus, eli myös se että joskus itsekkin vaivautuu lähtemään toisen luo eikä aina oleta muiden tulevan..

Tekisi mieli kysyä suoraan miksei halua käydä meillä, mutta en kehtaa. :(

välttelyä..siis ei oikeesti halua tavata. Sori että sanon suoraan mutta parempi sanoa suoraan kun sanoa että kyllä se siitä ehkäpä sillä "kiireitä". Jos ei halua tulla käymään niin sen moka!

No itse en kyllä tuollaisesta loukkaantuisi. Ihmisillä voi olla ongelmia, minkä takia toisen luona vierailu saattaa tuntua vaikealta. Se on kyllä outoa, jos sanoo tulevansa, muttei sitten ilmoittelekaan enää itsestään mitään tai ei vastaa viesteihin/soittoihin.

Kysy ihmeessä miksi hän ei käy luonasi. Voihan olla että siihen on joku ihan hyvä syy. Siitä kyllä loukkaantuisin vähän, jos ei ystävä vaan jaksaisi raahautua mun luokse, vaan laiskuuttaan tahtoisi nähdä omassa kodissaan tai kaupungilla.

Voisiko teidän kodissa olla jotain sellaista mitä ystäväsi vieroksuisi? Joku haju, siisteys..? Tai onko teillä lemmikkejä? Onko ystäväsi ikinä ollut teillä?

Mutta mistähän tämä voisi johtua? Hän on kumminkin yleensä se aktiivisempi osapuoli joka ottaa yhteyttä ja ehdottaa näkemistä. Kyllä minäkin siis yhteyttä pidän mutta kumminkin. Ja en ole mikään takertuja, minulla on muitakin ystäviä joita nähdä... Ja kummastuttaa kun miehenikin usein mainitsee milloin missäkin näkee ystävääni kaupungilla ihan meidän lähellämme tai jonkun toisen luona joka asuu myös melkein vieressä. Mutta sitten kumminkaan meille ei ikinä kerkeä, jaksa, muista tulla... :/

[QUOTE="wieras";29510618]
Kysy ihmeessä miksi hän ei käy luonasi. Voihan olla että siihen on joku ihan hyvä syy. [/QUOTE]

Pannut ap:n miehen kanssa, eikä siksi viitsisi nähdä tätä? Ehkäpä se ap:n mieskin ehdottaa juuri siksi lähtevänsä pois vierailun ajaksi...

Pannut ap:n miehen kanssa, eikä siksi viitsisi nähdä tätä? Ehkäpä se ap:n mieskin ehdottaa juuri siksi lähtevänsä pois vierailun ajaksi...

Niin no eihän sitä tiedä vaikka niin olisikin. Ajattelin lähinnä, kun välillä ihmisillä on omia omituisia ongelmia, jotka rajoittavat elämää ja joita muut ei kuitenkaan välttämättä ymmärrä. Ihan kokemusta on tälläisestä, niin siksi tuli mieleen. En sitten toki tiedä onko se "hyvä syy", mutta kuitenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja mietiskeijä;29510623:
Mutta mistähän tämä voisi johtua? Hän on kumminkin yleensä se aktiivisempi osapuoli joka ottaa yhteyttä ja ehdottaa näkemistä. Kyllä minäkin siis yhteyttä pidän mutta kumminkin. Ja en ole mikään takertuja, minulla on muitakin ystäviä joita nähdä... Ja kummastuttaa kun miehenikin usein mainitsee milloin missäkin näkee ystävääni kaupungilla ihan meidän lähellämme tai jonkun toisen luona joka asuu myös melkein vieressä. Mutta sitten kumminkaan meille ei ikinä kerkeä, jaksa, muista tulla... :/

loppujen lopuks? Miks jotkut ei tule kun lupaa tulla? Se pistäs kysyä siltä joka on luvannut. Toisten ajatuksia ei voi tietää.

[QUOTE="wieras";29510618]No itse en kyllä tuollaisesta loukkaantuisi. Ihmisillä voi olla ongelmia, minkä takia toisen luona vierailu saattaa tuntua vaikealta. Se on kyllä outoa, jos sanoo tulevansa, muttei sitten ilmoittelekaan enää itsestään mitään tai ei vastaa viesteihin/soittoihin.

Kysy ihmeessä miksi hän ei käy luonasi. Voihan olla että siihen on joku ihan hyvä syy. Siitä kyllä loukkaantuisin vähän, jos ei ystävä vaan jaksaisi raahautua mun luokse, vaan laiskuuttaan tahtoisi nähdä omassa kodissaan tai kaupungilla.

Voisiko teidän kodissa olla jotain sellaista mitä ystäväsi vieroksuisi? Joku haju, siisteys..? Tai onko teillä lemmikkejä? Onko ystäväsi ikinä ollut teillä?[/QUOTE]

Epäilen tuota keskimmäistä tekstiä, ei jaksa ja vähemmän vaivaahan se on itse pyytää joku niin ei tarvitse lähteä mihinkään. No en oikeen ymmärrä mitä se olisi mitä vieroksuisi. Meillä on raikasta, perussiistiä ja ei ole lemmikkejä. Toki joskus sotkuisempaa mutta niin varmsti kaikilla muillakin silloin tällöin.. Ja monesti kun olen hänen luonaan vieraillut ollut siellä paikat mullinmallin mutta eipä tuo minua ole koskaan haitannut. :)

[QUOTE="mietiskelijä";29510638]Epäilen tuota keskimmäistä tekstiä, ei jaksa ja vähemmän vaivaahan se on itse pyytää joku niin ei tarvitse lähteä mihinkään. No en oikeen ymmärrä mitä se olisi mitä vieroksuisi. Meillä on raikasta, perussiistiä ja ei ole lemmikkejä. Toki joskus sotkuisempaa mutta niin varmsti kaikilla muillakin silloin tällöin.. Ja monesti kun olen hänen luonaan vieraillut ollut siellä paikat mullinmallin mutta eipä tuo minua ole koskaan haitannut. :)[/QUOTE]

Mutta kuulostaa oudolta, jos ei vain jaksaisi raahautua. Sinun luona hänen ei kuitenkaan todennäköisesti tarvitsisi "kestitä" ketään, vaan saisi olla vieraana? Ja jos olette olleet lenkillä tai kaupungilla ihan kotisi lähellä, niin mitä jaksamista olisi poiketa siellä? Asuuko ystäväsi kaukanakin sitten? Vähän oudolta kuulostaa, mutta outojahan ihmiset välillä ovatkin.

Minulla/ meidän perheellä on reilu viisi kyläpaikkaa joissa käymme säännöllisen epäsäännöllisesti. Nämä perheet eivät ikinä käy meillä (paitsi syntymäpäivillä ja kutsuilla).

Meillä on vain kaksi yksinasuvaa tuttavaa, joiden luona vieraillaan vastavuoroisesti.

Näin on menty jo vuosia eikä kukaan ole sitä sen enempää ihmetellyt. Outoa tuossa tuttavassasi kyllä on se, että lupaa tulla muttei tulekaan. Kysy ihmeellä syytä :)

Tuskin mitään ihmeellistä syytä. Itse olen juuri tuollainen. Olen vain mieluiten kotona ja vähän laiska luonteeltani ja tapaan ystäviä mielelläni kotona, kun minulla ei ole lähtemisen vaivaa. Syväpsykoanalyysiä ei syistä kannata tehdä.

Kun on ollut puhetta, että hän tulisi teillä käymään, niin olethan sitten vielä tarkentanut päivän ja kloajan? Mä en nimittäin ikinä kehtaa tai osaa mennä kenenkään luo ilman että ollaan sovittu tarkka aika. Eli jos se koko asia on jäänyt "leijumaan ilmaan", niin ehkä ystäväsi ei vaan jostain syystä halua tulla ilman tarkempaa kutsua.Itse ottaisin ystävään yhteyttä ja suoraan kysyisin, mikä päivä ja kloi hän haluaisi tulla käymään tai itse ehdottaisin tarkkaa päivää/aikaa.

Onko teillä kotona lemmikkejä? Tupakoidaanko sisällä? Miten mies käyttäytyy vieraita kohtaan? Voiko olla kosteusvaurio/hometta, jonka ystävä on kenties havainnut ja saanut oireita, mutta ei kehtaa huomauttaa teille asiasta?

Yhteistyössä