loukkaannuinko syystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omena

Vieras
mua on kaivertanut jo pidemmän aikaa se et me ei paljoa yhdessä perheenä tehdä mitään. Mulla on vuorotyö ja paljon iltoja jolloin tulen kotiin jo kun lapsi nukkuu.

aloin puhumaan siitä miehelle ja eipä siin tullu sit paljoa viisaammaksi.

Jotenki se keskustelu kääntyi siihen et mies alko sanomaan et mun tarttisi tehdä lapsen kanssa enemmän juttuja, kuten piirtää, tai pelata tms. meillä oli tytön kanssa pieni kina siitä et kun olisi illalla halunnut pelata konsolipeliä mutta en antanu illasta vaan sanoin et huomenna saa. No eihän se sopinu sit ja siit alko mökä.

tyttö on alkanu myöskin kyselemään paljon et mun pitäs keksiä tekemistä ja mies ei ymmärrä et miksi en koko ajan ole touhuamassa ja pelaamassa ja leikkimässä, piirtämässä, muovailemassa jne...

tyttö on 5v ja ei sisaruksia.

Kyllä me ulkoillaan, leikitään,uidaan käydään paikoissa aina kun mulla on mahdollisuus, tosin aina en jaksa kun on kotiduunitki siihen päälle.

Loukkaannuinko turhaan? tuntuu vaan aika pahalle kun alkujaan puhe oli siitä et enemmän yhteistä aikaa.. yhtäkkiä olenkin huono äiti.

loukkaannuitko koska mies osui arkaan paikkaan ? tulee tekstistäsikin tunne, että puolustelet ja selittelet nyt kovasti.
ja varmasti olet hyvä äiti. ja loukkaantuminen on turhaa, koska käsitin, että miehesi ei sitä noin tarkoittanut kuin mitä olet päässäsi nyt vääntänyt.

Kyllä ja ei, sanoisin. Minäkin loukkaannun kun tulee riitaa meille ja mies saattaa sanoa ilkeästi etten vietä tarpeeksi aikaa lapsen kanssa. Siinä on osaa totuutta, mutta toisaalta sitten minä hoidan suuremman osan kotitöistä ja muustakin "vittumaisesta" samalla kun mies leikkii lapsen kanssa. Useimmiten myös hoidan nukuttamisen, johon saattaa joskus vierähtää pitempikin tovi jne. Kaikessa rehellisyydessä kyllä minä voisin tuon tytön kanssa enemmän touhuta ja käydä pihala, mutta ei meidän tyttö ilman äitiä täällä kuitenkaan elä.

Luulen, että teilläkin loukkaannut osaksi toisen ilkeistä sanoista ja osaksi siitä, että siinä oli hippunen totuutta. Äideille on normaalia, että aina tuntuu siltä, että voisi tehdä jotain enemmän. Jos mies jatkuvasti syyllistää sinua tai kääntää kaiken aina sinun viaksesi jos yritätte keskustella perheen ajasta niin sitten on hän kyllä hakoteillä. Muutenkaan kaikki ihmiset eivät oikeasti kykene jatkuvaan aktiiviseen toimintaan lapsen kanssa, riippuu niin luonteesta ja energiatasosta. Minusta ainakin tuntuu, että teillä kuitenkin tehdään tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
loukkaannuitko koska mies osui arkaan paikkaan ? tulee tekstistäsikin tunne, että puolustelet ja selittelet nyt kovasti.
ja varmasti olet hyvä äiti. ja loukkaantuminen on turhaa, koska käsitin, että miehesi ei sitä noin tarkoittanut kuin mitä olet päässäsi nyt vääntänyt.

no ehkä voisin tehdä enemmän. Tyttö pistää mulle kovemmin vastaan kuin isälleen koska mä kiellän enemmän ja meillä on aika paljon yhteenottoja tytön kanssa koska en anna niin paljoa kun taas mies.

Mies taas on lepsumpi ja antaa paljon enemmän periksi.

Alkuperäinen kirjoittaja omena:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:

no ehkä voisin tehdä enemmän. Tyttö pistää mulle kovemmin vastaan kuin isälleen koska mä kiellän enemmän ja meillä on aika paljon yhteenottoja tytön kanssa koska en anna niin paljoa kun taas mies.

Yhteistyössä