Lorupussi

Oishan noita vaikka kuinka paljon, mutta nyt en kyllä jaksa alkaa kirjoitteleen. Jos muistan niin voisin viikonlopun aikana tai ensi viikolla laittaa mikäli kukaan muu ei ehdi laittaa. Jos olet Oulun seudulta niin niin laita mulle yv:tä niin voit tulla itse katsomaan ja kopioimaan kuvia ja loruja.

Meillä suurin osa korteista on ennestään tuuttuja loruja. Esim leppäkertun kuva ja sen kääntöpuolella "lennä, lennä, leppäkerttu" ja pupun kuva ja "jänis istuu maassa torkkuen". Suurin osa kuvista on lasten piirtämiä. Kontaktimuovilla olen kuvat päällystänyt.

=) Paksu lorukirja käteen, valmiita pahvikortteja, kuvalehdistä leikattuja värikkäitä yksinkertaisia ja lorujen pääaiheeseen sopivia kuvia, liimapuikko, sakset,kontaktimuovia ja lorupussi tai sen tilalle esim. nätti sopivankokoinen laatikko (esim. Tiimarista) ja eikun tekemään. Samaa ideaa voi käyttää lastenlauluihin. :heart:

Miten saisin tehtyä tietynmuotoisia kortteja esim. jäniksen muotoinen jänisloruun? Olen huono piirtäjä, joten en voi itse piirtää. Possun kuvan sain piparkakkumuotista. Onko jossakin kirjassa hyviä kuvia?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 13:42 vieras kirjoitti:
Miten saisin tehtyä tietynmuotoisia kortteja esim. jäniksen muotoinen jänisloruun? Olen huono piirtäjä, joten en voi itse piirtää. Possun kuvan sain piparkakkumuotista. Onko jossakin kirjassa hyviä kuvia?
Mulla oli sama ongelma piirtämisen suhteen niin ostin kiiltokuvia ison kasan Tiimarista ja liimasin loruun sopivan kuvan.

Minä otin netistä clip artteja, hain muistaakseni sanalla free cliparts. Sieltä sai aivan ihania kuvia:)

Tulostin ja liimasin kartongille. Toiselle puolelle liimasin koneella kirjoitetun lorun ja lopuksi kontaktimuovi päälle.

Yhteistyössä