Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Hei Kristiina

Meillä epäonnistunut 1. ICSI yritys toukokuulta ja seuraava yritys tulossa. Näillä näkymin punktio marraskuun loppupuolella.

1. yrityksessä munasoluja saatiin kerättyä vain 4, joista vain kaksi selvisi siirtoon asti. Molemmat siirrettiin, mutta plussaa ei tullut sillä kertaa.

Olen jo jonkun aikaa taustaillut näillä sivuilla. Viimeksi olin mukana huhti-toukokuun pinossa.
 
Heippa! Me taidetaan kaikki kolme olla tuttuja tuolta Huhti-Toukokuun pinosta. Kurjaa kun joudutaan taas täällä kamppailemaan, mutta usko ei lopu, ei sitten millään! =) Nyt taistellaan ja saadaan plussat tikkuun ja talvella ollaan jo vahvasti raskaana, eiks vaan? Meillä siis lähdössä käyntiin 2.ICSI, joten yks hoito takana yhden PAS:n kanssa. Kummastakin on tullut tyylipuhtaat negat. :'( Mutta niitä ei surra enää, vaan nenä on jo kohti uutta taistelua ja sen taiston aion voittaa. :LOL: Marraskuun lopulla viikolle 48 on suunniteltu punktiota, joten aika hiljaiseloa tässä vielä mennään. Mutta olen kovasti tehnyt töitä terveellisen ruuan, liikunnan ja tasapainoisen elämän suhteen, joten yritän tehdä hyvän pedin pikkuisille, jotta "kasvualusta" olisi mahdollisimman mukava. Ja toivon saavani maailman parhaimman ja kauneimman joululahjan testipäivänä :xmas:
 
Minä voisin kans tähän pinoon pompata Tuolta syksy pinosta. Jotenkin tuntuu niin turhalta siellä roikkua kun IVF on vasta viikolla 46-47 eli marraskuussa. Mikä positiivista tämä odoteelu on menny yllättävän nopeesti. Aika kun saatiin tietää tuskailin että on vielä niin ja niin kauan ja nyt siitäkin on menny jo aikaa ja ovi alkaa jo pikkuhiljaa olla raollaan =)
Amelie Samaa lahjaa toivon kaikille meille. Mietiskelinkin tuossa, että oispa tuleville ukeille ja mummoille kiva kertoo jouluna nämä uutiset mutta sitten laskeskelin, että se ois ehkä vielä sit turhan aikasta.. kai ehkä, kuitenkaa en sit malta olla kertomatta :LOL:
 
Terveppä taas kaikille

Meillä on huomenna ensikäynti uudella klinikalla ja katsotaan mitä ne siellä sanoo.Aion kysyä noista veren vasta-aineista jos ne kokeet multa otettaisiin.
Ja aion ruveta ottamaan minidisperiiniä kunhan ovistesti näyttää plussaa,koska mun hemppa on 152 ja ajattelin yhden tabletin noita päivässä kokeilla.

Ehkä me päädytään tekemään 2.ifv joskus loppuvuodesta.
Tuttujahan täällä jo onkin =)

Ja jos me päädytään siihen toiseen ifv niin vaadin ja haluan alkioille pitemmän viljelyn kuin vaan 2 päivää.Koska olen varma että kiinnittymisessä jotain häikkää.
 
Sarma
Shenda: Mä tuolta jostain toisesta ketjusta olin lukevinani et olisit menossa felicitakselle, oliko se niin? Miten nopeesti sait sinne ajan? Tuu sit kertoon miltä klinikka vaikutti! :)

Mä kun harkitsen ihan vakavasti kanssa klinikan vaihtoa ja aattelin, et pitäiskö sit ihan suoraan varata tuolta aika, vaikka se kaikista kallein onkin. Vaikuttaa kuitenkin parhaalta. Meilläkin toiveissa vielä icsi hoito tämän vuoden puolelle, jotta saadaan lääkekattoa hyödynnettyä. Tosin tällä hetkellä vielä piinailen viimeistä passia tästä hoidosta, mutta toiveet ei ole korkealla. Mietinki et kehtaanko edes soittaa vielä sinne aikaa kun periaatteessa pienet mahkut onnistua tästä siirrosta on, vaikka oma usko ei siihen riitäkään.
 
Sarma Sinne joo menossa.Aiemmin oltiin fertinovalla mutta jotenkin meni hermot kun soittoaikoina ei koskaan ketään saanut kiinni.
Mä tuun kertoon sitten miten meni ja mikä tuomio tuli.

Niillä ei kauheesti ole niitä ensi käyntiaikoja joten todellakin kannattaa soitella jos sinne tahtoo.

Mutta toivotaan että ne keksii meille miten me saatais se toinen.....
 
Ihan mukava klinikka ja mukava lääkäri.Otettiin vasta-aineet ja verenkuvat ja rahaa paloi tommonen 400? eli ei ihan halpaa.
Viel tällä viikolla pitäis käydä alukierron verikokeissa josta näkee jotain perusjuttuja.

Mutta lääkäri oli ihan postiivisella miellä että luultavsti plussaus vaan ajan kysymys mutta kun oma pää ei vaan jaksa odottaa.
 
Heippa taas!

Samaa ajattelen Amelie, että yritän unohtaa menneet ja suunnata toiveikkain mielin kohti uutta hoitoa. Jospa saataisiin tällä kertaa enemmän muniksiakin, kun aloitusannos puregonilla on 300 yksikköä. Viimeksi se oli vain 150. Varmaan, jos vielä tämän kerran jälkeen hoidot jatkuvat (jospa ei), niin piikittelen vieläkin suurempia annoksia :LOL:

Viime viikonloppuna sukukekkereillä minulle esitettiin kysymys, että missä sinun lapsesi on hoidossa? Siihen vastasin, että minulla ei ole lapsia. Sitten tuli taas se vakiokommentti, että vielähän sinulla on aikaa. Jaa, että aikaa. Tuli taas sellainen olo, että lapsia ei ole sen takia, koska niitä ei ole tehty. Ja tekeminenhän on toooosi helppoa, eikö niin? Kohta päästään taas käytännössä kokeilemaan miten helppoa se lapsen teko on ;)

Kukahan meistä olisi niin näppärä, että osaisi tehdä sen listauksen? Minä olen aivan onneton näissä asioissa. Meidän puntiota kaavaillaan viikolle 49, mutta luultavasti se muuttuu viikoksi 48, koska tuo suprecurin aloituspäivä ei mielestäni täsmää kiertooni.

Tsemppi päälle siskot, kohta päästään tositoimiin taas!
 
Sarma
No mekin sit vaihdetaan hoitopaikkaa jos tämä viimeisin siirto ei nyt sitten yllätä positiivisesti. Katsotaan ovatko siellä samalla linjalla kuin edellinenkin lääkäri, vaiko ei. Ihan mielenkiintoista mitä siellä sanotaan. Meillä kun on toinen ongelmista sellainen mistä ollaan ilmeisesti vähän erimieltä riippuen klinikasta/lääkäristä.

Saanko mä nyt sieltä vanhasta hoitopaikasta pyytämällä meidän paperit, että saan ottaa matkaan ekalle käynnille? Tietäiskö joku?
 
Huomenta

En osaa Sarma vastata sinun kysymykseesi, me ollaan kunnallisella hoidossa. Yksityisellä puolella näköjään todella tutkitaan, kun teiltä otetaan verikokeita ja kaikkea. :)

Aika on mennyt mielestäni tosi nopeasti edellisestä hoidosta toukokuusta. Kesän aikana vaan toivoi, että jospa luomuna... Elokuun alussa tuli kirje tähän uuteen yritykseen liittyen, reseptit, päivämäärät, piikitys määrät. Ajatukset ovat pyörineet hoidoissa sen jälkeen päivittäin. Ja tietysti olen lukenut paljon tekstejä näillä lapsettomuussivuilla, olenpa jopa käynyt odottavienkin puolella kurkkimassa.

Me ollaan puhuttu niin, että tämä toinen yritys jäisi meidän viimeiseksi. Yritän olla luomatta itselleni paineita tämän takia. Onneksi tämä yritys on vielä edessä, ja meillä on ihan hyvät mahdollisuudet onnistua =)
 
Sarma, mulla AVAlta faksasivat (vai postittivat? en muista enää ) mun tiedot Taysiin ja sit sain niistä vielä kopiot ittellekin.

Kiva, kun saadaan taas jännäyspino kasaan :) Mulla onkin jo ens ma suunnittelukäynti Taysiin siihen viimeseen (korvattavaan) IVF-hoitoon. Meillä siis ekaks tehty 2xIVF yksityisellä ja tuloksena poika -06. Nyt tän vuoden puolella tehty 2xIVF julkisella, joista tuloksena yksi kesken mennyt raskaus (rv 5+0) ja aika laihat saaliit punktioissa ja hedelmöittyneissä alkioissa molemmissa näissä vika hoidoissa, siis verrattuna niihin 4-5 vuoden takaisiin hoitoihin yksityisellä... Kai mää rupeen sit oikeesti oleen jo aika vanha ja rupunen :D Mut kattotaan nyt loppuun asti tämä tie :)
 
Hei!

Tulen myös tähän kun maanantaina on punktio mutta toivon mukaan siitä menee pakkaseen edes joku alkio että voi olla PAS marraskuussa. Meille ei siis tehdä tuoresiirtoa.
Pitäkää peukkuja!

Meillä esikoistyttö 1. IVF:n 2. PAS:ista ja nyt sitten toinen kierros meneillään ja 2. IVF siis! Ikää 42 vuotta ja PCO-tapaus.

t. Saara
 
Mukavaa, kun tähän pinoon alkaa tulla porukkaa :flower:

Mikä on tyhmin kommentti/kysymys, minkä olette saaneet, kun on ilmennyt, että teillä ei ole lapsia? Tai jos on lapsi, mutta sisarusta ei kuulu?

Itselläni on jo ikää kohta 37, ja typerintä mitä minulle on sanottu useasti: "Onhan sinulla vielä aikaa"

Erään tällaisen tapauksen kerroinkin jo tuossa aiemmin.
 
Hei taas!

Typerin kommentti tuli Naikkarin natsilääkäriltä joka sanoi että sinun ikäinen (41 v.) ja kaltainen nainen ei pitäisi lasta hankkiakaan. Tämä kommentti tuli siinä vaiheessa kun olimme vihdoin onnistuneet 1. IVF hoidon 2. PAS ja siirryimme äitiyspolille. Kyseinen lääkäri sai potkut kätilöiden avustuksella. Ilmoitin kyseisen lääkärin asiattomana. Onneksi en ollut herkkä tapaus. Vieläkin adrenaliinitaso veressä nousee kun ajattelenkin tuota tyyppiä!
 
Minäkin hyppään tänne tuolta syksyn pinosta. Hoidot ovat meillä olleet keväästä asti tauolla ja palstailussakin olen tarkoituksella pitänyt taukoa. Hermolepo monen vuoden hoitorumban jälkeen on tehnyt hyvää. Tällä hetkellä toivun laparoskopiasta jossa poistettiin 6 myoomaa. Samalla tehtiin myös hysteroskopia eli kohtuotelon tähystys jossa ei löytynytkään polyyppeja eikä muutakaa kiinnittymistä estävää kohtuontelosta... Onneksi.
Marraskuussa voidaan yritää seuraavaa pas:ia joten minut voi laittaa listalle.
1. IVF:n 2. PAS marraskuussa.
Tsemppiä kaikille kanssakulkijoille! :heart: :heart: :heart:
 
Taidan minäkin rynniä tänne tuolta syksyn pinosta. Elikkä tää meidän ensimmäinen IVF meni susiks kun muniksia tuli ainoastaan 1 kappale :'( Mutta juuri palasin lääkäristä ja saimme kuulla iloisia uutisia =) Marraskuussa jatketaan hoitoja uusin menetelmin eli aloitan nenäsuihkeet ja puregonia 300 yks.Otetaan järeämmät keinot kehiin jotta saatais edes ne minimit kolme munista kasvatettua :heart:

Mitäs muille kuuluu?
 
Hei taas Pirpana Taas samassa pinossa (itkeäkkö vai nauraa...)

Tervetuloa samaan porukkaan Äititär ja turilainen :flower: Turilainen meillä sama tuju aloitus 300 puregonia. Jospa saataisiin muniksia vähän paremmin tällä kertaa. Mulla viimeksi 4 kappaletta.

Tämä on ihan hassu juttu, älkää pitäkö kahjona ;) Eilen jäähdyttelin saunan kuistilla ja katselin pilvien muotoja. Ihan oikeasti niistä näytti muotoutuvan sikiö, jolla oli kädet rukousasennossa. Hätkähdytti niin paljon, että oli pakko mennä jatkamaan saunomista.
Hyvää viikonalkua kaikille!
 
2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät



Minska 1.ICSI:n 1.PAS marraskuussa

Amelie80 2.ICSI vko 48

Piiuli-74 2.IVF vko 46-47

shenda81 2.IVF

Sarma ICSI

Kristiina76 5.IVF vko 44

dreamer78 ICSI marraskuun alussa

SaaraX 2.IVF:n PAS marraskuussa

pirpana74 1.IVF:n 2.PAS marraskuussa

Äititär 1.IVF vko 46

turilainen 2.IVF masrraskuussa
 
2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät



Minska 2.ICSI vko47-48

Amelie80 2.ICSI vko 48

Piiuli-74 2.IVF vko 46-47

shenda81 2.IVF

Sarma ICSI

Kristiina76 5.IVF vko 44

dreamer78 ICSI marraskuun alussa

SaaraX 2.IVF:n PAS marraskuussa

pirpana74 1.IVF:n 2.PAS marraskuussa

Äititär 1.IVF vko 46

turilainen 2.IVF masrraskuussa[/quote]

 
Moro!
Tein tollasen listauksen raakaversion tohon, tarkennetaan sitä matkan varrella ja lisäillään kaikkee ihkuu glitterii ym ;)

Kävin tänään Taysissa suunnittelukäynnillä. Mun vika IVF tehdään sit pitkällä kaavalla (onhan mulla sitä endoakin nääs :) ) ja alotan Synarelat 30.9. Loka-marraskuun vaihteeseen johonkin menee sitten itte punktiot, siirrot ym äksönit... että ootteluahan tää nyt vielä pitkään tässä on.
Huomasin vasta tänään, että tossa syksyn pinossahan onkin paljon loppuvuoden hoitolaisia... tästä tuli nyt sit tällanen kilpaileva ketju :D
 

Yhteistyössä