Loppuunajettu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Mitä tehdä kun ei oikein tahdo jaksaa lasten kanssa kotona.Meillä on kaksi poikaa 2v9kk ja 5v6kk,villejä ja lähes koko ajan tappelevat.Vanhempi käy avoimessa pk.ssa,toinen ei vielä missään.Mulla itsellä alkaa kohta ne ajat,kun pitäis ilmoittautua työnhakijaksi,kun hoitotuki loppuu.Tuntuu vaan raskaalta sekin ajatus,että pitäis töihin lähteä.Mieskin on aika finaalissa tähän röykytykseen,hän pääsee joka ilta liian myöhään nukkumaan ja on kuitenkin aikanen herätys töihin.
Nuorempi lapsi on huono nukkumaan,heräilee joka yö pari kertaa ja vaatii pulloa,itsekin oon myös heräilyn takia väsynyt.En tiedä,jotenkin tää päivärytmi on hukassa siltä osin,että ei millään saada muksuja ennen klo.22 nukkumaan.T untuu siltä,että mun elämä on vaan yhtä tiskirättiä ja muksuille karjumista.Hoitoapua emme saa isovanhemmilta kun ovat sairaita.Tiedän kyllä,että töihin meno voisi piristää minua,mutta kun tuntuu että takki on kaikkeen tyhjä.Kiitti jos viitsit lukea.

Onko sulla ilon lähteitä elämässä? Mistä nautit silloin ennen lapsia?

Mä ottaisin poikien kanssa tiukan linjan kurin suhteen. Äiti määrää ja piste. Mä luulen, että teillä on nuoremmalla uhmäikä menossa. Saahan molemmat purkaa energiaa jossakin? Pulkkamäessä tai jossakin.

Nukkuuko nuorempi päiväunia? jätä nyt ensimmäisenä päiväunet, TUTTIPULLO ehdottomasti pois. Ei tuon ikäinen tarvi enään mitään pulloja,anna kupista vettä jos janottaa. Säännöllinen päivärytmi joka sisältää myös ulkoilun...

monelta heräätte aamulla? mulla on 4:s lapsi sun nuorimman ikänen. herätän koko poppoon aamulla klo 7 (laitetaan eskarilainen kuntoon ym) niin saan myös lapset nukahtamaan viim. klo 20. jää mukavasti rentoa hetkeä iltaisin.

samaa mieltä ku muut- pullo/yö syöminen pois. ite lopetin just 9kk ikäsen yöimetyksen, meni suht. helposti. päätin et 7 yötä jaksan valvoa, jollei siinä ajassa lopu nii luovutan. kitisi vaan 3 yötä ja sit tajus et yöllä ei ruokaa saa. nyt ei enää yöheräilyjä.

mulla on myös 5v ja 6v lapset et jotai vinkkejä voisin myös teidän vanhimman kohalla antaa :)

Olen kuullut, että sellainen leikkimielinen lapsekas kilpailuttaminen voisi auttaa. Lapset kisaavat keskenään koko päivän ja illalla vielä voisi olla: kumpi on ensin pessyt hampaat saa valita iltasadun!
Nuo on jo senverran isoja, että voit alkaa kellottamaan päivää kunnolla ja kertoa aina: kello on nyt 8, meillä on ensin iltapala ja sitten iltapesu ja sitten kipikapi nukkumaan. Iskä lukee iltasadun tänään...-tyyliin !
Meillä tepsi, että kerroin aina etukäteen: 10 minuutin päästä meillä on ruoka. Kellotus voisi auttaa vaikkeivat itse osaakkaan kelloa, siinä oppii hahmottamaan ajan kulua.

Voimia. Täytyy sanoa, että pojat on kyllä ihan erimaata kuin tytöt, omasta kokemuksesta puhun. Pojilla on ihan hirveä fyysinen tarve purkaa energiaa, tarve siis jo ihan pienestä fyysisiin suorituksiin, kaipaavat liikunnallista menoa ja aktiviteetteja. Lisäksi uhmikset on niin......no mutta , en oikein osannut auttaa...Jos tosiaan meinaat uupua, niin sitten vaikka perheneuvolaan/neuvolaan soitto ja kerrot tilanteen, että tarvitset nyt apua, kotiapua tmv. jotain.

Yhteistyössä