U
uupunut äiti86
Vieras
Meillä mies ei auta missään vauvaan liittyvässä hoidossa, vaihtanut puolen vuoden aikana kerran tai kaksi kertaa vaipan sen jälkeen kun kotiuduttiin sairaalasta, ei nukuta lasta, ei leiki, ei pidä sylissä koskaan ellen melkei pakota ( sekin kestää 10-15 sekuntia se sylittely kun aina keksii "vitsi, ota tää ku mua kutittaa nenää/ tää painaa/ sattuu päähän ku itkee kokoajan.." tekosyitä vaa. Hysteerinen vauvan puklailusta, alkaa raivoo jos puklaa sen sylissä, vauva ei sais olla lähellä sen juomia tai mitää ku pelkää että puklaa niihin. Ei vietä aikaa ollenkaan perheensä kanssa, ostaa vaan tavaroita mitä haluaa ja pelaa konsoliaan jatkuvasti, sit jos vauva itkee nin "mikä sulla on ku kokoajan pitää huutaa". mä olen koko tämän ajan hoitanut lasta ja tykännyt leikkiä olla lapsen kanssa mutta joskus olen uupunut ja väsynyt koska yksin hoidan kotihommat ja lapsen hoidon. yöheräämiset ja kaiken, mies valvoo niin myöhään kun haluaa koneella ollen/pelejä pelaillen. Sanoo vaan mulle" vauvalle pitää antaa hellyyttä". itse on todella harvoin samassa huoneessa meidän kanssa. ei käy ulkona meidän kanssa, jättää ruuat, astiat pyykit mihin sattuu. Itse pesen pyykit, tiskaan, siivoan ja kerään hänen sotkut, omat ja lapsen vielä. Hän käy vaan töissä ja sen jälkeen hänellä on muka oikeus olla vaan. Lapsi ei taida edes tunnistaa isäänsä ku niin harvoin isä on lähellä. isyysloman vaan lepäili ja nukkui ja pelasi, itse hoidin lasta ja toivuin sektiosta. kesälomalla oli 4 viikkoo ja pari kertaaa piti just sen 10sek sylissä ja se oli siinä. valvoo aamuyöhön ja herää 12-13, kauhee raivoominen jos lapsi pitää ääntä ja herää 10 siihen ääneen,vauva nukkuu hyvin yöt 12-13h ja muuraman kerran herää. Tuntuu että tulee vaan lisää työtä kun mies saman katon alla,olen vakavissani miettinyt eroa, parempi ja helpompi olla lapsen kanssa kahden ku itse ahertaa 24/7 ja toinen vaan makoilee ja loikoilee tekemättä yhtään mitään. mä aina kuulemma valitan kaikesta, mutta ei vain muuta tapojaan. rahankäyttökin sairaalloista, ostaa kokoajan itselleen kaikkea luotolla ja lainalla vaikka aina lupaa että nyt en pitkään aikaa osta mitään niin jo se seuraavana päivänä ostaa jotain. oon niin onneton ja uupunut. Olen kuin joku palvelija, ei mies osaa edes ruokaa tehä. makoillu koko päivän ja kehtaa tulla mulle sanoo kun oon kokopäivän huhkinu että "joko on ruoka tehty". Mitä te tekisitte?