Loppuuko/väheneekö s-elämä raskauden ja synnytyksen myötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mieheni puolesta kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mieheni puolesta kyselen

Vieras
Hieman taustatietoa meistä:
Meillä on sellainen tilanne, että minä tahdon lisää muksuja ja mies epäröi.
Minulla on ennestään yksi koulunsa aloittava lapsi ja meillä alkaa olla ikää kohta kolmekymmentä, olemme seurusteelleet muutaman vuoden.

Ja varsinainen kysymys:
Mies pelkää, että emme voi puuhastella raskauden aikana ja silloin kun vauva on pieni, eli noin vuoteen. Mitkä on teidän kokemukset asiasta?
Uskallatteko tai haluatteko hommailla raskauden aikana tai silloin kun perheessä on pieni lapsi?
...ilmeisesti mies murehtii keskenmenoriskiä ja ison mahan hankaluutta, ilmeisesti huolissaan myös paikkojen paranemisesta yms.

Veikkaan, että miestä mietityttää tämän asian lisäksi taloudellinen puoli ja jaksaminen yleensäkin.

Mutta mielipiteitä kaivataan sekä miehiltä, että naisilta :)

Kiitos!

No onpa miehellä murheet....mutta asiaan; meillä seksi väheni raskauden aikana aika paljon. Ihan siitä syystä, ettei miestä haluttanut. Synnytyksen jälkeen seksi palautui jopa paremmaksi kuin ennen raskautta.

No meillä loppuraskausaika oli ihan seksitöntä. Mies ei halunnut. Usein näin ei kuitenkaan ole, vaan moni tuttu kertonut, että ovat harrastaneet seksiä ihan synnytykseen saakka.

Jos on kovin valvottava vauva, niin energiatt voi olla vähissä molemmilta pari ekaa kuukautta. Meillä ei näin ole ollut, joten seksielämä palautui normaaliin heti jälkivuodon loputtua. Ja en kyllä huomaa mitään eroa entiseen. Ehkä korkeintaan saan hieman herkemmin orgasmin.

Jos mietit lapsen hankkimista perustellen asiaa seksielämän kariutumisella tai pysymisellä ennällaan, sanoisn, että harkitse itsekin sen lapsen tekemistä!
Sulla käynee samoin kuin edellisenkin lapsesi kanssa (tai sitten ei), hormonaaliset muutokset kai vaikuttavat eniten naisen halukkuuteen-> toiset haluavat koko ajan, toiset eivät lainkaan. Itse kuuluin jälkimmäiseen niin raskauden kuin imettämisenkin ajan. Jotkut miehetkin epäröivät seksiä etenkin sitten kun on isompi maha, etteivät aiheuta vauvalle mitään

Lisään vielä, että mun mielestä on kyllä ihan normaalia miettiä tuollaisia. Seksi on kuitenkin tosi tärkeä osa elämää. Hyvä, että ääneen mietitään jo etukäteen!

sulla on jo lapsi ja kysyt täällä tollasta?? keskustelkaa keskenänne, ja niin olette ilmeisesti tehneetkin, ei jää mitään "musta tuntuu, että se ajattelee noin" -ajattelua.

voin kertoa vain omasta puolestani, että 2 vkoa synnytyksen jälkeen "harrastimme" ensimmäisen kerran seksiä. tällä hetkellä olen vkoll 24, ja ensimmäisen 3 kuukauden vähemmän kiihkeän vaiheen jälkeen on taas vilkastunut seksielämä. niin isoa mahaa ei ole ollut, että se olisi haitannut millään tavalla. mies on paljon hellempi, ja haluaa paljon silitellä masua ja jutella vauvalle=), siis ylipäätään läheisyyttäkin on enemmän. mieheni ei muutenkaan ole mikään panomies, eikä sitä ole haitannut lievät seksittömyyskaudetkaan. se on kuule lyhyt aika elämässä, jos pitää vähän harvemmin peittoja heilutella.

niin, ja rehellistä ja oikeaa tietoaa seksin harrastamisesta saat kyllä neuvolasta ja lääkäristä. suorat kiellotkin antavat silloin, kun siitä voisi olla vahinkoa raskaudelle. tästäkin käytännön kokemusta, koska ed raskaus oli ongelmallinen ja nytkin pientä riskiä on ollut. olemme vain kuunnelleet hoitavien ammatti-ihmisten neuvoja ja eläneet sen mukaan. keskenmenoriskiä seksi ei normitapauksessa aiheuta. jos synnytät alateitse, on toipuminen nopeaa, ja oma mieli silloin vain esteenä, jos puuhat ei kiinnosta/väsyttää tms. minulla itselläni asia oli toisinpäin, tarvitsin läheisyyttä, hellyyttä ja seksiä ehkä entistäkin enemmän, jotenkin siitä sain voimia.

avointa keskustelua ja ihan todellisten faktojen huomioonottamista, ja pyydä vaikka miestäsi lukemaan jotain juttuja aiheeseen liittyen.

No, meillä kyllä raskauden aikana on seksi jopa lisääntynyt, ja sitten synnytyksen jälkeen pitää olla se 1kk-2kk ettei hirveästi puuhaile mutta sitten on jo täystohina ollut päällä.
Me ainakin ollaan niin aktiivisia ja viriilejä että eipä ole taantumaa seksissä näkynyt.

Muistan ystäväni kertoneen, että hän suorastaan villiintyi raskauden myötä, hänen miehensä oli ihan uuvuksissa kun vaimo oli koko ajan vaatimassa petihommia ja mies uhkasikin palkata pari raavasta miestä auttamaan :D

Itse taas tunsin itseni hyvin kauniiksi odotusaikana ja se teki hyvää itsetunnolleni, joten sen takia oli myös makuuhuoneessakin vilkkaampaa. Synnytyksen jälkeen meni pari kuukautta parannellessa ja vauvakin valvotti aika paljon pari kuukautta, mutta sen jälkeen taas normalisoitui ja touhattiin saman verran tai ehkä enemmänkin kuin ennen raskautta. Huomasin muuten kans tuon lisääntyneen orgasmiherkkyyden :)

minun takia, en voinut todellakaan sekstata: tunsin itseni ryhävalaaksi (vaikka painoa ei todellisuudessa tullut juurikaan) ja kankeaksi.. Ei ole kiva vaan olla jossain typérässä asennossa että onnistuu.. Kaiken lisäksi se ei tuntunut hyvältä.. Eilen viimeksi kiitin miestä että kesti sen ajan, itse en varmaan tiedä mitä miehen tilanteessa olisin tehnyt..

Mutta nyt, 2kk synnytyksestä s-elämä on taas mallillaan. Jopa parempaa kuin ennen raskautta tai sitten olin vaan liian kauan ilman :P

Olemme asioista keskustelleet ja olenkin iloinen, että mies tohtii puhua häntä vaivaavista asioista.

Joudun kysymään teidän mielipidettänne, koska en muista aiemmalta ajalta oikein mitään tästä asiasta (enkä niin piittaisi muistellakkaan) ja mies ei tahdo kuulla millaista oli exän kanssa, mikä on ihan ymmärrettävää. En minäkään halua kuulla kuinka usein hän puuhasteli tai oli puuhastelematta exänsä kanssa :P

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Jos mietit lapsen hankkimista perustellen asiaa seksielämän kariutumisella tai pysymisellä ennällaan, sanoisn, että harkitse itsekin sen lapsen tekemistä!

En usko, että niin kävisi että ilman pitäisi olla ja vaikka kävisikin, niin ei se minulle mikään ongelma olisi. Ja kai tuo mieskin selviäisi hengissä siitä, kunhan nyt murehtii vaan kaikkea mahdollista siihen liittyvää.

Ja kiitän mielipiteestäsi, saattaa todellakin olla niin, että lapsi jä ainakin tämän miehen kanssa tekemättä, kun koko ajan tuntuu olevan joku hankaluus jonka takia asiaa pitäisi siirtää hamaan tulevaisuuteen :(

meillä seksielämä oli toises ja ny viimmeisimmäs olematon.
km riskin takia (3km saaneena) ei uskallettu vehtailla mitään alku aikoina.sitten alkoikin harj. supistukset jotka oli kivuliaita.
seksin jälkeen (ja muutenkin) supistukset oli kovia ja kesti aikansa ku rauhoittui.
loppu aikoina oli sit maha tiellä.
synnytyksen jälkeen meni myös aikansa (ainakin 6kk) kun alkoi halut löytymään.
onneks mies malttaa odottaa..
nyt neljättä yritetään ja joku päivä sanoinki miehelle et sit on taas seksitön aika yli vuoden jos/kun tärppää niin silti haluaa lapsen.

Yhteistyössä