Lopputilin maksusta kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Kertokaas, että jos mulla oli eilen viimenen työpäivä sekä firman palkkapäivä, niin koskas saan sitten maksetaan lopputili? Elen tosiaan tuli huhtikuun tili, mutta tuleeko sitten toukokuun tili ja lomarahat vasta 15.6.?

Lopputili on maksettava työsuhteen viimeisenä päivänä, ellei muuta ole (esim. työehtosopimuksessa tai työsopimuksessa) sovittu.

Oliko eilen sun viimeinen työpäivä vai työsuhteen viimeinen päivä, nehän voivat olla eri asioita...

Lopputili on maksettava työsuhteen viimeisenä päivänä, ellei muuta ole (esim. työehtosopimuksessa tai työsopimuksessa) sovittu.

Oliko eilen sun viimeinen työpäivä vai työsuhteen viimeinen päivä, nehän voivat olla eri asioita...

Oli viimeinen työpäivä ja työsuhteen viimeinen päivä. :) Olin tunti palkalla, eli eihän he oo voinu sitä palkkaa eiliseen tiliin laskea, kun kuitenkin se palkka laitettu maksuun maanantaina.

[QUOTE="aapee";26276339]Oli viimeinen työpäivä ja työsuhteen viimeinen päivä. :) Olin tunti palkalla, eli eihän he oo voinu sitä palkkaa eiliseen tiliin laskea, kun kuitenkin se palkka laitettu maksuun maanantaina.[/QUOTE]

Joo, ne viimosten päivien palkat pitäiskin laskea sitten ihan erikseen. Monesti aika kohtuuton vaatimus, mutta näin se vaan menee. Sitten jos palkanmaksu viivästyy, voi työntekijä vaatia odotusajan palkkaa.

Luehan tuo:

Asianajotoimisto Viilo & Vainio Oy

Ensimmäisenä mä tarkastaisin sen työsopimuksen, itse olen melko usein törmännyt siihen että siellä lukee selkeästi tuo lopputilin maksuajankohta ja se on aina työsuhteen loppumispvm:ää seuraava palkkapäivä.

Mulla luki työsopimuksessa että lopputili maksetaan seuraavan palkanmaksun yhteydessä.
Niin maksoivatkin, mutta väärin laskettuna ja uupumaan jäi melkein 1000€. Sanoivat maksavansa sen vielä seuraavan palkanmaksun (eli 2kk työsuhteen päättymisestä) ja sanoin että se sopii kyllä, kunhan maksavat sen asiaan kuuluvien korkojen kera. Rahat tulikin sitten seuraavana päivänä :)

Yhteistyössä