Loppuraskaus+vaikea ummetus,mikä auttaa parhaiten? (ällövarotus)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli tilanne se että olen viimeisilläni raskaana ja koko odotusajan vaivannu ummetus on nyt päässy tosi pahaksi,vatsa ei ole toiminu viikkoon. Tavaraa on siis paljon ja se on kovaa. 2 aamuna olen nyt ottanu levolacia,ei mitään vaikutusta. Auttaako runsas veden juominen ja kuinka pian? Kuinka paljon pitäis juoda? microlaxiakin mulla nyt on,mutta en ole vielä käyttänyt. Aiemmin joskus (en tässä raskaudessa) kun olen käyttäny niin ei ole kunnolla auttanu. Kaikki vinkit tänne nyt kiitos!
 
"vieras"
Viikko on jo pitkä aika ja nyt tuskin auttavat enää pehmeät keinot, eli suoli pitää saada tyhjäksi ja sitten liikunnalla+ruokavaliolla+päivittäisellä levolacilla ylläpidät suolen toimivuutta.

Kokeile nyt sitä Microlaxia (sanotaanko pakkauksessa kuinka usein sellaisen voi laittaa?)

Apteekista kannattaa kysyä myös sellaista ulostetta pehmentävää lääkettä. Niitä on paljon sellaisia, joita voi käyttää raskauden aikana kun eivät imeydy verenkiertoon vaan vaikuttavat suoraan ruoansulatuskanavassa.

Jos maha tulee tosi kipeäksi, niin heti lääkäriin!
 
"vieras"
Mulla ei Levolac tai Visiblin auttaneet yhtään mitään, mutta Pegorion toi helpotuksen ja vielä (pukamat huomioiden) yllättävän kivuttomasti. Ja jos ei yksistään riitä niin rohkeasti Microlax (tai vaikka kaksi jos ei yksi toimi) ensihätään. Sit jos tietysti nämä ruokavalio-juominen-liikunta-asiat kuntoon, mutta itse söin kyllä Pegorioinia viimeiset viikot puolikkaan "aikuisten" pussin (6g) päivittäin, ei siitä muuten olisi tullut mitään.
 
Microlax auttaa vain kovin paikallisesti eikä siitä taida kunnolla enää olla tuossa tilanteessa apua. Apteekista ilman reseptiä saatava Klyx-liuos olisi paras. Se on vesiperäruiske ja sen saa menemään pidemmälle suoleen kuin nuo pienoisperäruiskeet. Vettä pitää juoda todella paljon. Jatkossa voit käyttää Visibliniä tai muita suolen sisältöä lisääviä tuotteita, mutta ei niistä nyt akuutisti apua enää ole.
 

Yhteistyössä