Loppuraskaus - nukkuminen ei kiinnosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cassyput
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cassyput

Aktiivinen jäsen
28.04.2007
11 131
0
36
:o Mitäs tämä tämmöinen meininki on? Oikeastaan siitä asti kun jäin äitiyslomalle, en yhtäkkiä tarvitsekaan kovin paljoa unta. Nukun ehkä klo 00-07, ja yölläkin veskikäynnin yhteydessä monesti valvon tunnin tai niillä main. Silti ei väsytä!

Viime yönä sitten nukuin enemmän, ja tänää olen ollut ihan untelo. Ärsyttävää.

Onko tää yleistäkin?

Mulla oli sama homma, yritin ajatella positiivisesti että kroppa ja mieli mahdollisesti totuttautuu tulevaan valvomiseen vauvan kanssa. Jos siitä nyt jotain positiivista pitää repiä..rasittavaahan se on.

Kai se voi olla vaan sun kroppasi reagointitapa siihen hormonien myllerrykseen. Itse olisin kuopuksen synnytyksen jälkeen varmaan voinut elää pirteästi kuukausikaupalla nukkumatta ja syömättä. Ja reipas vaan oli olo aina.

kylläpä tuo taitaa olla aika yleistä.mulla ainakin uni väheni sillä hormoonitoiminta kiihtyi tai vaihtui...ja aamusta paikkoja kolotti ja ei melki pystyny hengittään,ni pakkohan se oli nousta ylös jotta sai paremman olon:)
Ja unettomuuttaa saattaa ilmentyä lähempänä synnytystäkin.
Mutta itellä tosiaan masu painoi ja pissalla sai rampata ja liitoskivut olivat öisinkin pahat joten hereillä oli parempi ja yöunet siis väheni:)

No siis sinänsä, en mä valita.. Kun oikeasti ei ole ollut väsy. Mulla ei ole lainkaan fyysisiä vaivoja, että siihenkään valvominen liity. Rv 38+0 siis tänään.

Eii tää esikoisen aikana ollut kyllä ihan tällasta.

Mä nukuin kans tosi vähän loppuraskaudessa. Menin yöunille 23 maissa, heräsin viimmeistään 02 lukemaan kirjaa siihen asti kunnes mies lähti kahdeksaks töihin. :o Aamulla saatoin nukkua muutaman tunnin. :whistle:

Mulla on sama homma.
Varsinkin iltaa kohden piristyn älyttömästi, mutta jos yöunet jäävät 4-6 tuntiin, niin melkein on päivällä pakko nukkua tunti tai pari. Tulee vain niin karsee päiväväsymys, ettei mua pidä oikein hereillä mikään.
Mutta just noi parin tunnin unet piristää mua nyt älyttömästi. Yölläkin, jos ja kun herään vessaan, niin tosiaan tunti menee helposti kukkuessa hereillä. (Rv 36+3)

Yhteistyössä