loppuraskaus ja oksentelu, kipu kyljissä, jne..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eli tällä hetkellä menossa rv 34+1. Eilen yöllä taas tuli eräänlainen "kohtaus".
Ensin alkoin sattumaan kohdunsuulle, niinkuin joku olisi nipistänyt ja oikein kunnolla, paljon. Samalla maha oli kovana, elikkä tuli näitä harjoitussupistuksia. Kiepuin sitte sängyllä ja sai kiljaista aina kun sinne kohdunsuulle sattui. Lopulta olin pää vessan pöntössä ja oksensin kaiken pihalle sappinesteitä myöten.
Tänään on ihan normali olo, patisi että kylkiä jomottaa.

Samanlainen "kohtaus" oli tassn viikko sitten, mutta laitoin sen piikkiin, kun meidän koira kuoli samaisena päivänä. Nyt en tiedä mitä ajatella. Neuvolaan soittaisin, mutta isäntä oli ottanut munkin puhelimen sit vahingossa töihin, täytyy odotella siihen asti et tulee kotiin.

Onko kenelläkään muulla ollut samanlaista, mistä johtui?

Pahoinvointia on ollut loppuraskaudessa (oon 39. vkolla) taas mullakin. Viimeksi perjantaina ihan hirveän huonovointinen olo ja oksennus. Noi kohdunsuun vihlaisut kuulostaa myös tutuilta, niitä täällä palstalla kutsutaan sukkapuikkokivuiksi. Mulla nämä eivät ole niinkään liittyneet yhteen, mutta kumpaakin on ollut. Tosin viime perjantain pahoinvoinneissa supisteli myös tosi paljon, ja näitä sukkapuikkokipujakin oli.

Jos kylkikipu on aina oksennuksen jäkeisenä päivänä niin johtuu varmaankin just siitä oksentamisesta, mulla ainakin kyljet on krampissa seuraavana päivänä aina. Noi harjoitussupparit ja viiltely kohdunsuulla kuuluupi asiaan :) Oksentaminen voi toisilla johtua ihan kivustakin, ja muutenkin kyllä suht yleistä raskausaikana, juuri alussa ja lopussa.

Olisitko nukkunut jotenkin niin, että vauva painoi? Esim. vahingossa selälläsi? Oliko kova pissahätä kun heräsit? Itse heräilen välillä kovaan vatsakipuun ja pahoinvointiin sekä vihlontoihin jos olen nukkunut vahingossa liian selälläni tai jos en ole ajoissa herännyt pissahätään, vaan vasta kun pissa on jo vaikea saada ulos. Myös jos olen syönyt jotain närästävää ja nukkunut pää liian matalalla, nousee suuhun happoja jotka oksettavat.

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Olisitko nukkunut jotenkin niin, että vauva painoi? Esim. vahingossa selälläsi? Oliko kova pissahätä kun heräsit? Itse heräilen välillä kovaan vatsakipuun ja pahoinvointiin sekä vihlontoihin jos olen nukkunut vahingossa liian selälläni tai jos en ole ajoissa herännyt pissahätään, vaan vasta kun pissa on jo vaikea saada ulos. Myös jos olen syönyt jotain närästävää ja nukkunut pää liian matalalla, nousee suuhun happoja jotka oksettavat.

En ehtinyt nukkumaan ollenkaan, kaikki toi alkoi ennen ku olin ehtiny ees nukahtaa. :s

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En ehtinyt nukkumaan ollenkaan, kaikki toi alkoi ennen ku olin ehtiny ees nukahtaa. :s

Noilla viikoilla kohtu on korkeimmillaan, joten olisiko supisteleva kohtu painanut vatsalaukkua ja aiheuttanut oksennuksen joka sitten taas aiheutti kylkikuvun? Ja noi alapään vihlaisut liittyy usein mulla vauvan liikkeisiin tai supisteluun. Olitko syönyt raskaasti juuri ennen supistelua? Mulla on nyt helpottanut se kamala mahalaukun puristus (rv38+), mutta edelleen suurien annosten syöminen mahdotonta ja pitää napostella, kun kohtu painaa mahalaukkua.

mulla on kyljet kipeät koko ajan (rv34), ja nukkuminen on ihan tuskaa, kun ei voi olla kyljellään eikä selällään. neuvolassa sanoivat, että luultavasti vauva vain painaa kylkiluihin. ei sille oikein mitään mahda. ja mua oksettaa kamalan närästämisen takia (iskee erityisesti öisin).

Noilla viikoilla kohtu on korkeimmillaan, joten olisiko supisteleva kohtu painanut vatsalaukkua ja aiheuttanut oksennuksen joka sitten taas aiheutti kylkikuvun? Ja noi alapään vihlaisut liittyy usein mulla vauvan liikkeisiin tai supisteluun. Olitko syönyt raskaasti juuri ennen supistelua? Mulla on nyt helpottanut se kamala mahalaukun puristus (rv38+), mutta edelleen suurien annosten syöminen mahdotonta ja pitää napostella, kun kohtu painaa mahalaukkua.

Mun on turha edes haaveilla minkää suuren annoksen syöntiä. :D Eli en. Unohdin mainita sen, että vauva on ollu viimeiset 2 viikkoa jo tosi alhaalla, silloin sanoi neuvolatäti, että jos olisin yhtään auki, hän huolestuisi. Eilen kävin neuvolassa ja ipana oli sit menny enemmän alaspäin. Ilmeisesti nää "sukkapuikkokipuilut" johtuu sit siitä? :)
Nyt on paljon huojentuneempi olo. Tässä vaan tuntee itsensä niin avuttomaksi, kun ensimmäistä odottaa ja ei tiedä että mistä sinne neukkuun sit soittais ja mikä sit on normaalia. :)

unohdin kirjoittaa, että mulla on kanssa vauva jo ihan alhaalla (viikot oli siis 34), ja noita sukkapuikkokipuja esiintyy päivittäin. sekin on neuvolan mukaan ihan normaalia. tsemppiä tukalan olotilan kanssa!

Yhteistyössä