Lopettaisitko suhteen jos seksi ei suju? Oletko lopettanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämän ketjun ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämän ketjun ap

Vieras
Jos suhteessa kaikki muut asiat on kohdallaan, mutta seksi ei suju, lopettaisitko suhteen? Tai jos oot niin tehny, kauanko olitte olleet yhdessä? Kauanko olitte yhdessä ennen kuin aloitte harrastamaan seksiä? Kauanko odotit homman toimivan, ennen kuin lähdit?

Itse olen naimisissa miehen kanssa, jonka kanssa seksi ei ole tyydyttävää. Kaikki muu elämä on. En voisi jättää miestä, mutta harmittaa vietävästi. Ehkä tää meidän seksielämä tästä vielä kehittyy? Tai sitten kaikki intohimo kuolee ja eletään kavereina saman katon alla... Exän kanssa seksi oli hyvää ja kaikki muu menikin perseelleen.

Riippuu varmaan siitä kuinka pitkälle suhde on jo ehtinyt kehittyä. Jos vasta vähän aikaa tapailtu eikä makuukammarissa mikään toimi niin ehkä kannattaa lopettaa suhde. Jos taas on jo yhteisiä lapsia niin ei kai kovin helpolla kannata luovuttaa. Täytyisi vain nostaa kissa pöydälle ja yrittää puolison kanssa keksiä ne keinot joilla seksielämä saadaan antoisammaksi.

16 vuotta ollaan oltu yhdessä eikä seksi ole koskaan oikein toiminut. Välillä on hyvää seksiä, useimmiten se on vaan sellaista... Miehellä myös potenssiongelmia, ollut aina. Kaksi lasta on silti saatu aikaan, elämä on oikein mukavaa muuten. En taida moisen takia miestä jättää. Ainakaan vielä ei ole tullut sellainen fiilis.

Vuosia yhdessä, seksi ei toiminut missään vaiheessa. Jälkeenpäin ajateltuna kaduttaa. Nyt olen yksin ja ilman seksiä mutta parempi sekin kuin huono seksi. Entisen exän kans seksi pelas.

Mutta toisaalta se on kauhean epäreilua odottaa toisen myös tyytyvän huonoon seksiin. Ainakin pitäisi yrittää selvittää kaipaako hän tilanteeseen muutosta, ettei sitten tule yllätyksenä jos jossain vaiheessa käykin ilmi vieraissa käymistä tms.

Minusta tuo seksin toimivuus kannattaa testata hyvissä ajoin. Todennäköisesti en ryhtyisi suhteeseen jos ei toimisi. Tai siis ensin tietysti voi yrittää miestä ohjata kuinka naista pitää käsitellä jotta seksi olisi nautinnollista, mutta jos mies ei halua/tajua ottaa neuvoja vastaan, niin lemppaisin. Jokin potenssiongelma olisi ehkä asia erikseen, jos mies kuitenkin haluaisi muuten hoitaa naisen tyydyttämisen.

Se vähän riippuu siitä, millä tavalla ei suju? Esim. eikö toista osapuolta kiinnosta asia noin yleensä, onko potenssiongelmia vai onko homma vain muuten vaan väkinäistä sängyssä? Ja miten pitkä suhde on kyseessä? Entä onko seksi ollut alusta asti tuollaista vai onko ollut ennen parempaa?

Vaikka seksi pintapuolisesti tuntuisi toimivan, eli sitä on ja jonkinlaista tyydytystäkin siitä saa, niin sekin voi ajan mittaan alkaa hiertää jos kokee toisen silti olevan jotenkin poissa siitä tilanteesta eikä uskalla vapautua ja nauttia intiimistä yhdessäolosta.

Oletko keskustellut miehen kanssa seksistä, kertonut mistä tykkäät ja mitä haluat seksissä ?
Tai oletko näyttänyt itse mistä pidät ?
Mikä teillä mättää seksissä ?

Meillä miehen kanssa puhutaan seksistä ja siitä mistä tykätään ja toivotaan ja jaetaan fantasioita, jotka voisi toteuttaa. Meillä on ihana ja monipuolinen seksielämä, juuri puhumisen ja toiveiden ansiosta.
Mie menin mieheni kanssa sänkyyn jo ennen seurustelua, kaikki alkoi yhenyönjutusta, niin tiesin millainen mies on haluiltaan ja taidoiltaan ja seksi on vain parantunut. Kahdeksan vuotta ollaan oltu yhessä.

Mie yrittäisin ainakin ensin kaikkeni, että seksielämä olisi molempia tyydyttävää, ennen kuin eroaisin.

Viimeksi muokattu:
Meillä kesti kauan ennen kuin seksi alkoi sujua. Mies jännitti ja kärsi potenssiongelmista, jotka helpottivat ajan, ymmärryksen ja jonkin apteekista saatavan placebo-vitamiinin kanssa :) Koska rakastan miestäni, olin ymmärtäväinen ja tuin, rakastin, hoin että "ei se mitään", ja yhtäkkiä se homma alkoikin toimia. Nyt meillä on hyvää seksiä, parhaimmillaan monta kertaa päivässä. Siis kärsivällisyyttä!

Oletko keskustellut miehen kanssa seksistä, kertonut mistä tykkäät ja mitä haluat seksissä ?
Tai oletko näyttänyt itse mistä pidät ?
Mikä teillä mättää seksissä ?

Meillä miehen kanssa puhutaan seksistä ja siitä mistä tykätään ja toivotaan ja jaetaan fantasioita, jotka voisi toteuttaa. Meillä on ihana ja monipuolinen seksielämä, juuri puhumisen ja toiveiden ansiosta.
Mie menin mieheni kanssa sänkyyn jo ennen seurustelua, kaikki alkoi yhenyönjutusta, niin tiesin millainen mies on haluiltaan ja taidoiltaan ja seksi on vain parantunut. Kahdeksan vuotta ollaan oltu yhessä.

Mie yrittäisin ainakin ensin kaikkeni, että seksielämä olisi molempia tyydyttävää, ennen kuin eroaisin.

Tuossa joku viikko sitten taisin pistää ketjuan pystyyn tästä meidän ongelmasta. (En muista nyt sen nimeä. Seksi ei toimi tms.) Tässä tiivistettynä tää mun keissi: Meidän ongelma taitaa olla ns. tekninen, mikä tietty tekee ongelmasta myös henkisen. Ei vaan jostain syystä seksi tunnu miehestä etenkään miltään, eikä tule. Joskus taas etenkin jos jännitän jotain lihaksia, tuntuu kuulema liikaa. Välillä tuntuu hetkittäin hyvältä, mutta ei kuulema kovin pitkään eikä tarpeeksi. Siis yhdyntä ei onnistu.

Muunlaista seksiä on harrastettu ihan menestyksellä, mutta siihenkin on nykyään jotenkin vaikea asennoitua, se tuntuu korvikkeelta, vaikka ei pitäisi. Koko ajan sitä miettii, miksi ihmeessä niin "simppeli" asia kun paneminen ei onnistu meiltä. Miehen edessä yritän näyttää sellaista naamaa, että ei se mitään, mutta yksinäni kyllä vieritän usein kyyneliä tän asian takia. Se kissa on nostettu pöydälle monesti. Yritystä on ja halua, mutta ei onnistu. Tai no, viime aikoina se on kysyny aika paljon tahtoa alkaa mihinkään petipuuhiin. Sen aiemmin aloittamani ketjun anti olikin se, että sain tsempattua itteni todella tahtomaan saada meidän suhde kuntoon. Eli vaikka se paneminen ei onnistu, siitä huolimatta mä osoitan hellyyttä ja sitä himoakin ja koitan olla ajattelematta sitä mikä ei toimi. (Mietin sitä sitten iltasin yksin...) Mies on kyllä jo pyytänyt varautumaan henkisesti siihen, että meillä ei tule ikinä olemaan hyvää yhdyntäseksiä.

Mutta tän ketjun alotin lähinnä se ajatus mielessä, että kuinka tärkeä osa parisuhdetta toimiva seksi ihmisten mielestä on.

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin voi käydä;24229468:
Meillä kesti kauan ennen kuin seksi alkoi sujua. Mies jännitti ja kärsi potenssiongelmista, jotka helpottivat ajan, ymmärryksen ja jonkin apteekista saatavan placebo-vitamiinin kanssa :) Koska rakastan miestäni, olin ymmärtäväinen ja tuin, rakastin, hoin että "ei se mitään", ja yhtäkkiä se homma alkoikin toimia. Nyt meillä on hyvää seksiä, parhaimmillaan monta kertaa päivässä. Siis kärsivällisyyttä!

Kiitos viestistä! Mäkin niin toivon, että meilläkin joku päivä tapahtuisi se ihme, että se toimii sittenkin.

Kiitos muillekin vastanneille ja lisää vastauksia saa tulla. Tässäpä mietiskelin, että toisaalta se seksi on kamalan tärkeä asia, vaikka kuinka ajattelisi, että ei se ole se suhteen pääasia. Täällä palstalla on hyvä huomata sekin, että ei se suju kaikilta muiltakaan niin kun romanttisissa elokuvissa.

Alkuperäinen kirjoittaja tämän ketjun ap;24229703:
Tuossa joku viikko sitten taisin pistää ketjuan pystyyn tästä meidän ongelmasta. (En muista nyt sen nimeä. Seksi ei toimi tms.) Tässä tiivistettynä tää mun keissi: Meidän ongelma taitaa olla ns. tekninen, mikä tietty tekee ongelmasta myös henkisen. Ei vaan jostain syystä seksi tunnu miehestä etenkään miltään, eikä tule. Joskus taas etenkin jos jännitän jotain lihaksia, tuntuu kuulema liikaa. Välillä tuntuu hetkittäin hyvältä, mutta ei kuulema kovin pitkään eikä tarpeeksi. Siis yhdyntä ei onnistu.

Muunlaista seksiä on harrastettu ihan menestyksellä, mutta siihenkin on nykyään jotenkin vaikea asennoitua, se tuntuu korvikkeelta, vaikka ei pitäisi. Koko ajan sitä miettii, miksi ihmeessä niin "simppeli" asia kun paneminen ei onnistu meiltä. Miehen edessä yritän näyttää sellaista naamaa, että ei se mitään, mutta yksinäni kyllä vieritän usein kyyneliä tän asian takia. Se kissa on nostettu pöydälle monesti. Yritystä on ja halua, mutta ei onnistu. Tai no, viime aikoina se on kysyny aika paljon tahtoa alkaa mihinkään petipuuhiin. Sen aiemmin aloittamani ketjun anti olikin se, että sain tsempattua itteni todella tahtomaan saada meidän suhde kuntoon. Eli vaikka se paneminen ei onnistu, siitä huolimatta mä osoitan hellyyttä ja sitä himoakin ja koitan olla ajattelematta sitä mikä ei toimi. (Mietin sitä sitten iltasin yksin...) Mies on kyllä jo pyytänyt varautumaan henkisesti siihen, että meillä ei tule ikinä olemaan hyvää yhdyntäseksiä.

Mutta tän ketjun alotin lähinnä se ajatus mielessä, että kuinka tärkeä osa parisuhdetta toimiva seksi ihmisten mielestä on.

Kiitos, kun selvinsit miksi seksi on huonoa.
Tilanne on varmaan teille molemmille vaikea teknisen syyn takia ja ettei yhdyntä onnistu siksi.

Miulle seksi ja yhdyntä on tärkeää, mutta toisaalta seksi ja seksuaalisuus on muutakin kuin yhdyntää.
Teillä siis toimii muunlainen seksi kuin yhdyntä, siitäkin saatte molemmat nautintoa ?
Se on hyvä, että teillä toimii muu seksi, nautintoa ja mielihyvää saa muustakin seksistä. :)

Käytättekö peniksen sijaan muuta, dildoa ? Jos mies ei pysty yhdyntään, niin nuo apuvälineet olisi ihan hyvä keino, vaikka ei ehkä täysin korvaakkaan yhdyntää.
Tseppiä teille ongelman ratkaisuun ja älä anna periksi ihan helpolla, jos kerran kaikki muu suhde ja hellyys on kunnossa. :)

Voisitko kuitenkin puhua miehesi kanssa tai vaikka ammattihmisen kanssa tunteista, joita ongelma herättää ?

Viimeksi muokattu:
Meilläkin aina ollut niin, että mun tehtävä aloite. Mies haluaa harvoin. Usein torjuu. Joskus potenssi ongelmia, mutta ei minusta paljon, mutta tiedän, että se vaikuttaa mieheen. Meillä käydään seksillä kauppaa. Kun olen kiltisti, niin saan. Seksi on kömpelöä, mies ei suostu mihinkään erikoiseen, eikä pidä siitä, että häneen satutaan. Hankalaa. Kiihotu siinä nyt sitten. Asiasta puhuttu, tapeltu. Kaipaan hirveästi oikeaa rakastelua! Pettää en voi, mutta surullinen olen, eikä meillä ole mitään läheisyyttä muutenkaan,mies ei osaa sitä antaa, eikä kaipaa sellaista.

Alkuperäinen kirjoittaja samassa veneessä;24230222:
Meilläkin aina ollut niin, että mun tehtävä aloite. Mies haluaa harvoin. Usein torjuu. Joskus potenssi ongelmia, mutta ei minusta paljon, mutta tiedän, että se vaikuttaa mieheen. Meillä käydään seksillä kauppaa. Kun olen kiltisti, niin saan. Seksi on kömpelöä, mies ei suostu mihinkään erikoiseen, eikä pidä siitä, että häneen satutaan. Hankalaa. Kiihotu siinä nyt sitten. Asiasta puhuttu, tapeltu. Kaipaan hirveästi oikeaa rakastelua! Pettää en voi, mutta surullinen olen, eikä meillä ole mitään läheisyyttä muutenkaan,mies ei osaa sitä antaa, eikä kaipaa sellaista.

Tutulta kuullostaa siinä mielessä, että meilläkin mies on vähän arka. En tiedä kumpi oli ensin, arkuus vai se ettei toimi. No kyllä tässä yksi ilta kun ehdotin, että mitäs jos kokeiltas tota keittiön pöytää, lähti ihan hyvin kokeilemaan. Mutta jotenkin miehestä huomaa sellaisen epävarmuuden, ehkä pettymyksen pelon. Vielä meillä on se tilanne, että me molemmat haluttais ihan kamalasti, mutta se pettymyksen pelko estää joskus yrittämästä.

Ole sitten onnellinen kun molemmat haluatte. Mä riudun halusta. Eikä se ole kivaa, silloin harvoin kun sitä on, kun tietää, että toinen tekee sen vain velvollisuudesta! Mitään keittiön pöytää en hänelle voi edes ehdottaa. Aina sängyssä, saman kaavan kautta ja tasan 2 asentoa käy...

Alkuperäinen kirjoittaja samassa veneessä;24230541:
Ole sitten onnellinen kun molemmat haluatte. Mä riudun halusta. Eikä se ole kivaa, silloin harvoin kun sitä on, kun tietää, että toinen tekee sen vain velvollisuudesta! Mitään keittiön pöytää en hänelle voi edes ehdottaa. Aina sängyssä, saman kaavan kautta ja tasan 2 asentoa käy...

Vielä toistaiseksi halutaan, tosin kuten sanoin, me ollaan tehty päätös, että me halutaan. Nyt tätä tahtopeliä on pidetty noin vuosi. En tiedä kuinka kauan tätä jaksaa, ennen kun muuttuu katkeraksi eikä jaksa enää yrittääkään. Musta siis yhdyntäkin tuntuu yleensä "ihan hyvältä", mulla kyllä se oma pääkoppa vaikuttaa siihen tosi paljon. Jos oikeen oon sillä tuulella, voin saada orgasmin melkeinpä ajatuksen voimalla, mutta jos en ole sillä tuulella, ei auta vaikka kuinka hinkkaisi... (Eli jos en enää jaksa haluta saada vaan kaikki on ihan sama, ei varmasti tunnu miltään.) Olis se vaan kiva, kun tää homma sujuis. Samaa toivon sulle "samassa veneessä". Ei rakkaussuhteen tällainen pitäisi olla.

sinkkuna ollessa jätin hyvinkin lyhyiden tuttavuuksien jälkeen kaksikin miestä, joiden kanssa ei vaan sujunut...toisella pieni vehje ja toisella kamalat suorituspaineet...en vaan jaksanu sellasta tuusaamista siinä vaiheessa elämää. enkä halunnut impotenttia miestä 30 vuotiaana itselleni! mut jos aattelen, että olisin ollu pidempään jonkun kanssa ja sitten seksi lakkais sujumasta, niin tuskin silloin heti kävelisin ulos suhteesta. tosin ilmoitin miesystävälleni, joka kaahaa kuin kaistapää moottoripyörällään, etten sitten aio häntä katsella, kun on neliraajahalvaantunut ja mikään ei toimi...

Ollaa kaverin kanssa miätitty tätä, että jos akka ei anna/eikä halua seksiä koskaan, mutta muut asiat suhteessa on täydellisiä, onko silloin sallittua käydä vieraissa... Meinaa seksiähän saa ja pitää saada harrastaa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24231319:
Ollaa kaverin kanssa miätitty tätä, että jos akka ei anna/eikä halua seksiä koskaan, mutta muut asiat suhteessa on täydellisiä, onko silloin sallittua käydä vieraissa... Meinaa seksiähän saa ja pitää saada harrastaa. ;)

Hmm. Mun mielestä on vähän eri asia, pihtaako toinen vai onko kyse siitä, että yrityksestä huolimatta ei homma toimi. Mä olen sitä mieltä, että parisuhteessa pitää antaa kohtuullisissa määrin, vaikkei itse aina haluttaisikaan. Tää siis mun mielestä silloin, jos nää halut on vähänkin kohtuulliset. Ei siis jotain viis kertaa joka päivä eikä mitään m/s-seksiä jos toinen ei sitä halua. Mutta se on kiduttamista, jos suhteessa pihtaa.

Se on sitten kinkkisempi homma, jos halusta huolimatta lopputulos ei tyydytä. Mietin kanssa, olisiko pettäminen hyväksyttävää, jos toinen vaikka sairastuisi tai vammautuisi pysyvästi niin, ettei seksiä voi harrastaa. Vaikeita kysymyksiä