lopetin pillerit

• Viestiketjun aloittaja ex-yasmin
  • Ensimmäinen viesti
ex-yasmin
lopetin pillerit n. 3 viikkoa sitten (söin yasmineita melkein 3 vuotta), koska tuskastuin sivuvaikutuksiin (masennus, itkuisuus, aikaansaamattomuus, ärtyisyys, kiinostuksen menettäminen kaikkeen). nyt on ollut lopetuksen jälkeen mm.seuraavia oireita: alavatsakivut, tunne että menkat alkaa, turvotusta, päänsärkyä, pahoinvointia, hikoilu ja finnit lisääntyneet, kasvojen kuumotusta. onko tämä normaalia pillereiden lopetuksen jälkeen, kun hormoonitasapaino järkkyy?

helle
minä lopetin noin vuosi sitten yasminit ja samansuuntaisia oireita minullekkin ilmaantui. se varsinkin tuntui inhottavalta kun kokoajan tunsin ikäänkuin menkat ois alkamassa ja niitä sain kuitenkin odotella 33 päivää

myös täällä
Myös minulla oli vastaavia oireita. Lisäksi rintani olivat todella kipeät. Itse asiassa kuvaisin niitä alkuraskauden oireiksi, ei ole kokemusta asiasta, mutta mitä nyt olen lukenut. Sainkin sitten jännittää, että tulevatko ne kuukautiset koskaan. Loppujen lopuksi ne olivat pari viikkoa myöhässä eikä kierto itse asiassa ole vieläkään ihan normaali (1/2vuotta lopettamisesta).

nainen
Huom. Kierto ei palaa pillereiden lopettamisen jälkeen samanlaiseksi kuin se oli pillereiden aikaan vaan lähinnä samanlaiseksi kuin ennen pillereitä. Etenkin jos pillerit on aloitettu kovin nuorena, ei kierto palaa edes samaksi kuin ennen pillereitä vaan hakee taas uuden rytmin.

myös täällä
Tiedän sen kyllä, ettei kierto tietenkään ole sama kuin pillereitä käytettäessä, mutta minulla se on kyllä venynyt melko pitkäksi - 35-40 päivään. Toivottavasti se normalisoituu, yleensähän sanotaan, että hormonitoiminnan normalisoituminen vie noin puolisen vuotta aikaa pillereiden lopettamisesta.

Hululu
minulla kyllä palautui suht samanmoiseksi kierto kun oli ollut silloin ennen pillereiden aloitusta (vuorotellen 30 ja 28 päivää). Nyt vuosi pillereiden lopettamisen jälkeen kierto on tulllut epäsäännölliseksi ja välillä ihan hermot meinaa mennä kun menkkoja odottelee. En tosin väitä tämän johtuvan pillereistä, mutta halusin vain kertoa, että minulla kierto palautui ""entiselleen"" melko pian pillereiden lopettamisen jälkeen

eipä
Ei pidä aina paikkaansa mitä 'nainen' sanoi. Itsellä oli tosi epäsäännöllinen kierto (18-40 päivää) koko nuoruusajan pillereiden alkuun asti, jolloin olin 20 v. Söin pari vuotta pillereitä ja sen jälkeen kierto on pysynyt edelleen yhtä säännöllisenä kuin niiden aikaan.

Yhteistyössä