Lopetin imetyksen,nyt kadun,voiko enää aloittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
lopetin imetyksen tuosa ehkä viikko sitten kokonaan, sitä ennenkin se oli vähäistä. nyt tulin katumapäälle, sillä mietin, että kyllä minä vielä jaksaisin muutaman kuukauden imettää. sain molemmista rinnoista yht. 50 ml pumpattua, en ole vuorokauteen imettänyt lainkaan ja muutenkin jo useiden viikkojen ajan harvakseltaan, 1-2kert/pv. voiko maidontuloa saada enää kasvamaan vai joko peli on menetetty?

vauva 5,5kk, ollut jo 2kk iästä osittaisimetyksellä, eli täysimetykseen en edes pyri mutta olisiko mahdollista lisätä maitomäärää siten että voisin vielä osittaisimettää???

ja siis pointtina on enemmänkin että voisin imettää lähinnä sen läheisyyden takia (vauva selvästi nautti enemmän rinnalla olosta kuin pullosta), mutta nyt vauvaa ei enää kiinnosta imeä kun rinnat on liian tyhjät, näköjään tuo pari kertaa per pv imetys lopetti maidontulon lähes kokonaan. äsken tosiaan sain sen 50ml pumpulla eli ei kai se maito ole kokonaan täysin loppunut kerta sitä vähän tulee?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vauva 5,5kk, ollut jo 2kk iästä osittaisimetyksellä, eli täysimetykseen en edes pyri mutta olisiko mahdollista lisätä maitomäärää siten että voisin vielä osittaisimettää???

Aina on mahdollisuus. Jos itse haluat ja vauva suostuu rinnalle niin anna mennä. Loput annat korvikkeena ja molemmat voi hyvin

Pumppailet muutaman paivan niin akkiakos ne maitomaarat palaa =) Ja imetat niin paljon ku lapsen tekee mieli.

Kuulemma taysi relaktaatio kestaa n 3 viikkoa, eli joskus imettany nainen paasee tyhjasta taysimetykselle kolmessa viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Pumppailet muutaman paivan niin akkiakos ne maitomaarat palaa =) Ja imetat niin paljon ku lapsen tekee mieli.

Kuulemma taysi relaktaatio kestaa n 3 viikkoa, eli joskus imettany nainen paasee tyhjasta taysimetykselle kolmessa viikossa.

Jos suunnitelmani on nyt tämä: pumppaan/imetän mahdollisuuksien mukaan 1-2 tunnin välein. VOIKO maitomäärä palata todella edes kohtuulliseksi? Se olisi nimittäin ihanaa.

mä jotenkin koin imetyksen hankalaksi, mutta nyt kun se on uhkaavasti loppumassa (mieskin totesi että ethän sä oikeastaan imetä enää), niin tuli surullinen olo, en haluakaan lopettaa imetystä, ja sitä paitsi ainakin silloin kun maitoa tuli runsaammin niin vauva nautti ihan selvästi rinnalla olosta. vauva on vielä niin pieni että mulla vois olla imetystaivalta vaikka kuinka paljon jäljellä joten en haluakaan luovuttaa vielä.

miten voin sitten olla varma, että vauva saa tarpeeksi maitoa? annanko ensin imeä rintaa, sitten päälle korviketta? kai vauva ilmoittaa nälästä itkulla? en nyt usko, että vauva kovin paljoa suostuu imemään tyhjähköjä rintoja, mutta toivon mukaan pääsee taas maidon makuun jos maitomäärät nousee pumppauksen myötä.

Yhteistyössä