Lopahtiko teilläkin seksielämä parisuhteessa lasten hankkimisen jälkeen, tai muusta syystä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eräs keski-ikäinen mies kuvailee parisuhteensa historiaa näin:

"Ennen lasten hankkimista oli seksiä melkein joka päivä. Joskus monta kertaa päivässä.

Lasten hankkimisen jälkeen seksiä on ollut kerran kuukaudessa, jos sitäkään. Olen paikannut tilanteen masturboimalla joka päivä.

Lasten hankkimista en kadu tietenkään, mutta olipa melkoinen yllätys tämä Saharan autiomaa yhteisessä seksielämässämme."

Onko tässä tarinassa mitään tuttua? Mitenkäs muilla on seksielämä parisuhteessa selvinnyt elämän haasteista, vuosien varrella?
 
vierailija
37, mies. Taitaa olla tuota "kerran kuukaudessa" täälläkin... mutta itseily tuottaa kamalaa syyllisyyttä ja riippuvaisuutta, enkä halua/haluaisi jäädä siihen koukkuun, en enää, joten täytyy hyväksyä/sallia se, että ne itsestään täyttyvät varastot tulee yöllisinä siemensyöksyinä... :(
 
vierailija
Ei lopahtanut mutta väheni koska äitiys uuvuttaa ja on niin kokonaisvaltaista, että syrjäyttää naiseuden. 20 avioliittovuoden jälkeen lopahti ja tuli avioero mutta sitten uuden puolison myötä paljon nautinnollista keski-iän erotiikkaa.
 
vierailija
Hetkeksi lopahti. Sitten istuttiin alas miettimään miksi näin kävi ja mitä kumpikin haluaa seksiltä. Ei se tahti edelleenkään ihan nuoruusvuosien tasolla ole, mutta ihan ok kuitenkin. Sen sijaan laatu parani, kun kunnolla käytiin läpi mitä halutaan
 
vierailija
Kyllä lopahti. Vaimo sanoi että ei haluta. Kesti noin vuoden kun sanoi että ottaa eron on löytänyt uuden miehen. Otti lapset ja muutti miehen luokse. Sossu tietenkin määräsi lapset äidilleen. Vajaa puolen vuoden päästä lapset rupesivat viihtymään luonani. Kävivät koulua ala-astetta. Luokseni oli kyllä koulusta pidempi matka, joutuivat tulemaan linja-autolla. Puolen vuoden jälkeen menin sosuun pyytämään huoltajuutta itselleni. Sanoivat että lapset ovat liian nuoria päättämään.
Muutin kokonaan toiselle paikkakunnalle. Ex rupesi valittamaan että joutuu olemaan koko aikaa lasten kanssa ja huolehtimaan heistä. Soitteli vikottain ja pyysi minua ottamaan lapset joka viikonloppuna. Sanoin että vain joka toinen viikonloppu. Niin kuin on sovittu. Ehdotti sitten yhteis huoltajuutta. Sanoin hänelle että antaa lasten päättää missä asuvat. Mutta se ei sopinut hänelle. Halusi elatus rahat mutta ei lapsia. Ehdotin viellä tapaamista sosun kanssa. Sossu toisti samat lauseet. Jo puhelimessa ja totesin että tapaaminen on turhaa.
 
vierailija
Minulla kävi suurinpiirtein samoin. Lapset määrättiin ex vaimolle. Sanoin sossuille että exvaimoni ei tuu toimeen poikani kanssa ja hän on samanlainen kun minä nuorena. Kohta tulee vaikeuksia.. Meni 2 vuotta ja sosiaali tantantat ja ex ehdotti että ottaisin poikani kun hänellä on vaikeuksia ja alkava rikos kierre. Sanoin heille pitääkää nyt poika vaan itsellänne. Varoitin teitä ja ette uskoneet. Lähdin kävelee. en ole sen jälkeen enää edes viitsynyt puhua ex sän kanssa enkä minkään viranomaisen kanssa pojastani. Poikani on kyllä aina tervetullut minun luokseni käymään viikonloppuna siskonsa kanssa. Mutta vain sovittuna ajankohtana.
 
vierailija
Seksi ja suhde parani lapsen jälkeen. Laatu parani puheet parani , tehtiin niin vain heti lapsen synnyttyä. Pidämme toisistamme todella paljon ja molemmat ovat seksuaalisesti aktiivisia.
Lasten tulo ei muuta mitään jos niin ei halua.. Toki muuttaa jos lapset määrää TAHDIN mutta kyllä se niin on että kaksi aikuista määrää tahdin.
 
Juu, lopahti lähes tyyten. Hyvä kun saa pari kertaa vuodessa enää. Täytyy miettiä muita ratkaisuja. Kun on lapset ja muutoin menee hyvin, niin ei ero seksin puutteen takia ole tullut kertaakaan mieleen. Jotain muuta kylläkin 😜
 
vierailija
Tämä on haastava aihe. Vaimon ulkonäkö parani lastensaamisen (huomatkaa sana: saamisen) myötä, mutta seksielämä itse ei kovin laadukasta ole ollut enää vuosiin. Tietty asiaan vaikuttaa paljon se, että mitä haluaa elämältä...
 
  • Tykkää
Reactions: Fransiscus
vierailija
Meillä meinasi lopahtaa. En enää nauttinut seksistä koska se toisti samaa kaavaa ja oli ennalta arvattava (ja tämä kaava oli joskus ollut ihan toimiva). Puhuttiin ja kriiseiltiin asiasta puolisen vuotta ja nyt näyttäisi että ollaan paremmalla puolen tätä ongelmaa. Parisuhdeseksiin tuli vaihtelua, uusia elementtejä ja kaavojen rikkomista. Määräkin kasvoi aiemmasta.
 

Yhteistyössä