Loop-hoito ja kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohhoh

Vieras
Onko kellään kokemusta loop-hoidosta? itse kävin siinä reilu viikko sitten ja vuoto oli alkuviikosta jo tosi niukkaa. Mutta eilen sitten hulahti! sidettä saa vaihtaa kahden tunnin välein. Ei kai tuollaista määrää voi kohdunsuulta tulla?

Menkkoja mulla ei ole hormoonikierukan ansiosta ollut varmaan puoleen vuoteen, mutta nyt epäilen että nämä olisivatkin kuukautiset. on kyllä järkyn runsaat. Kauanko mä kattelen tätä tulvaa vai pitäisikö varulta käydä lääkärissä?

Ei ole mitään kuukautiskipuja tms. mutta olen kyllä ollut tosi kiukkuinen.

Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
kyllä se on vaan siitä hoidosta johtuvaa vuotoa..

ihan totta? tosiaan jo useamman päivän selvisi pelkällä pikkuhousunsuojalla ja vuoto oli sellaista ruskeaa tuhrua.

Mistä se nyt sitten intoutui noin vuotamaan... joskus teininä viimeksi oli tälläinen tulva.

Siis apua! Kävin lasten kanssa vähän ulkoilemassa ja heti piti kääntyä takaisin pienen kävelyn jälkeen. Mä synnytin munan kokoisen verihyytymän!!! ÄÄLLLÖÖ!!! olin varma että sieltä tulee kierukka :snotty:
Kauanko mä katon tätä tulvaa?

Alkuperäinen kirjoittaja kauhistunut ap:
Siis apua! Kävin lasten kanssa vähän ulkoilemassa ja heti piti kääntyä takaisin pienen kävelyn jälkeen. Mä synnytin munan kokoisen verihyytymän!!! ÄÄLLLÖÖ!!! olin varma että sieltä tulee kierukka :snotty:
Kauanko mä katon tätä tulvaa?

Nyt kipin kapin lekuriin siitä! Noin isot hyytymät ei ole normaalia! Vähenikö vuoto tuon hyytymän tulon jälkeen?

Rauhoitu, nyt niinku ensimmäisenä =) Liikunta voi lisätä vuotoa ja se on ihan normaalia. Toisekseen kananmunan kokonen hyytymä ei ole mikään järin iso. Nyrkin kokonen jo on. Todennäkösesti se vuoto tulee juurikin hoidetulta alueelta. Siinä on ensin tietysti rupea, kun sitä on poltettu sillä silmukalla. Rupi on nyt sulla varmaan irtoillut ja tuore vuoto tulee siitä. Kehoitan sinua vielä seuraamaan vuodon määrää ja välttään isompia ponnisteluja. Jos vuoto runsastuu tai jatkuu vielä maanantaina samanlaisena, ole sitten yhteydessä sinua hoitaneeseen laitokseen.

en mä täällä mitenkään seinille hypi. Mä diaknosoin sen munan yölliseksi vuodoksi.

Joo, en jaksa mihinkään päivystykseen lähteä jonottelemaan viikonloppuna ja ajattelin ainakin maanantaihin seurata.

Kiitos hoitajalle vastauksesta! :) Nyt mä voin vältellä fyysisiä ponnistuksia ja jättää katon lumikuorman lapioimisen miehelle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
en mä täällä mitenkään seinille hypi. Mä diaknosoin sen munan yölliseksi vuodoksi.

Joo, en jaksa mihinkään päivystykseen lähteä jonottelemaan viikonloppuna ja ajattelin ainakin maanantaihin seurata.

Kiitos hoitajalle vastauksesta! :) Nyt mä voin vältellä fyysisiä ponnistuksia ja jättää katon lumikuorman lapioimisen miehelle.

Hyvä ajatus; tuo miehelle jättö siis :D ;) Ja kyllä, veri kun on paikallaan esim. emättimessä hetken se hyytyy, ja tulee sit hyytymänä ulos, kun nousee jalkeille tai esim. ponnistelee.

Toivottavasti vuoto laantuu.

Minulle tehtiin hiljattain myöskin loop-hoito, vuoto oli niukkaa muutaman päivän.
Tiesin odotella kuukautisia pian operaation jälkeen, mutta sitä miten runsaina ne tulisivatkaan, en todellakaan osannut kuvitella edes! Sidettä oli vaihdettava monta kertaa päivässä, pahimmillaan tosiaan parin tunnin välein.

En edes ajatellut lääkäriin menoa, koska mielestäni kysymys ei ollut enää ns. leikkausvuodosta.

Ettei ap sinunkin tapauksessasi ollut kuitenkin kysymys runsaammista kuukautisista?

Itse kävin poltettavana uudelleen pari viikkoa operaation jälkeen. Emmin uuden poltto-operaation pelossa viikon kirkkaan verenvuodon kanssa ja odottelin sen tyrehtyvän itsestään, koska vuotelua oli vain saman verran kuin menkkojen aikaankin. Viikon vuotelun jälkeen verenvuoto yltyi kuitenkin yhtäkkiä aivan mahdottomaksi (normaali terveysside täyttyi alle tunnissa) ja vuodon seassa alkoi olla hyytymiä. Soitin paikkaan, jossa loop-hoito tehtiin ja käskivät hakeutua päivystykseen.

Naistenpolin gynekologi sanoi, että nuo hyytymät kannattaa ottaa vakavasti. Niiden mukana kuulemma menetetään arvokkaita veren hyytymistekijöitä. Tulkitsin niin, että tuo hyytymistekijöiden menetys sitten kai voi altistaa jollekin ihan hillittömälle vuotelulle.

Operaatiossa poltettiin loop-kohdasta verisuonen pää ja määrättiin sauraslomaa. Nyt sitten jännätään, että riittikö tuo yksi hoidon jälkeinen poltto. :/

Yhteistyössä