Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Mä tykkään ulkomailla shoppailla lastenvaatteita myös ihan marketeista, ovat halpoja ja erilaisia kuin suomessa. Eli asda, woolworths jne. myös syyniin.
Woolworthsia ei ole olemassakaan enää, ja Asda...vähän kuin Suomen Citymarket, en kyllä turistireissulla sinne lähtisi.
Nykyään on Primark Oxford Streetillä, eli lähiöihin ei tarvitse sitä varten lähteä, tosi halpa on kyllä mutta vaatteet ihan järkyttäviä rytkyjä...mun mielestä.
Jos tarkoitus on shoppailla edullisia mutta kivoja vaatteita, itse suosittelisin ainakin Monsoonia, Dorothy Perkinsiä, Selfridgesiä. Jopa teinitaivaasta Topshopista olen joskus löytänyt jotain kivoja juttuja. Mutta jos kerrot tarkemmin mitä ja minkä tyylistä haluat shoppailla, olisi helpompi suositella.
Marketeista mainitsemisen arvoisia ovat ainakin Notting Hill, Camden Market, ja, ihan vain erikoisen tunnelmansa vuoksi bangladeshilaisten kaupunginosan Brick Lane sunnuntaisin.
Valtion museot ovat ilmaisia ja korkealaatuisia - British Museum, National History Museum ja Tate Britain ja Tate Modern ovat kaikki käymisen arvoisia, kaikkiin niihin ei tosin kannata yrittää samalla reissulla, jokaisessa kun saa helposti koko päivän kulumaan. Niin joo, ja Science Museumista on monet lapset tykänneet (siellä on paljon tekemistä, ei vain katsomista...)
Southbankia pitkin, Thamesin rantaa on kiva kävellä hyvällä ilmalla, siellä on paljon ihmisiä, kahviloita, baareja, näyttelyitä, katutaiteilijoita, National Theatre, London Eye.
Jos haluatte lähteä katselemaan vähän kauemmas keskustan alueelta, niin esim. Greenwich on ihan sympaattinen kaupunginosa.
Muoks. Jaaha, kirjoitinpa pitkän vastauksen vanhaan viestiin

Ikinä en tajua katsoa ekan viestin päivämäärää kun näitä vanhoja nostellaan pintaan... No, ehkä tuosta oli hyötyä jollekin muulle. =)