Lontoo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xy

Vieras
Ollaan lähdössä Lontooseen ja kaipailisin vinkkejä missä ehdottomasti kannattaa käydä ja tietty kiinnostaa parhaat shoppailupaikat. Kaupoista eniten kiinnostaa kaikki pikku putiikit. Hyviä ruokailupaikkojakin saa mainostaa!

Kiitti vinkeistä jo etukäteen!

Alkuperäinen kirjoittaja xy:
Ollaan lähdössä Lontooseen ja kaipailisin vinkkejä missä ehdottomasti kannattaa käydä ja tietty kiinnostaa parhaat shoppailupaikat. Kaupoista eniten kiinnostaa kaikki pikku putiikit. Hyviä ruokailupaikkojakin saa mainostaa!

no aika heikoissa kantimissa on teidän Lontoonreissu jos et tiedä kaupungista yhtään mitään...

Ravintoloista paras on Gaucho !!! Ja varsinkin lasten kanssa Giraffe-ravintolat on hyvia. Shoppailla voi melkein missa vaan, mutta kannattaa ajoittaa alennusmyynteihin ( Lontoo on kallis Suomeen verrattuna ).

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Ravintoloista paras on Gaucho !!! Ja varsinkin lasten kanssa Giraffe-ravintolat on hyvia. Shoppailla voi melkein missa vaan, mutta kannattaa ajoittaa alennusmyynteihin ( Lontoo on kallis Suomeen verrattuna ).

millos ne alet on :whistle:

British Museum ehdottomasti. Shepherds Bushiin on juuri avattu Euroopan suurin ostoskeskus Westfield, kaymisen arvoinen vaikka pienia putiikkeja kaipailitkin. Notting Hill pienine putiikkeineen on tuolta kavelymatkan paassa. Musikaaliin ma menisin ilman muuta.
http://uk.westfield.com/london/?gclid=CI3RzZ_LsZcCFQfmlAod7hjmjQ
Niin aj Saatchi gallery on mun suosikkeja. Ja punta on nyt tosi halpa.

Meidän Lontoon reissulta jäi mieleen 'Rain Forest Cafe'. Se on ihana ravintola nimestään huolimatta. Jos lähdette reissuun lasten kanssa, niin tuo paikka voi olla myös heidän mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Meidän Lontoon reissulta jäi mieleen 'Rain Forest Cafe'. Se on ihana ravintola nimestään huolimatta. Jos lähdette reissuun lasten kanssa, niin tuo paikka voi olla myös heidän mieleen.

Kiva ja mieleenpainuma ravintola, mutta ruoassa ei ole kehumista...

jos teillä on lapsia niin käykää Hamley's :illa. tois kivoja vaatteita saa mother care ja debenhams kaupoista.

london eye oli ok. itse viihdyin parhaiten cambedenin markkinoilla ja yks päivä kannataa uhrata Harrodsilla kiertelyyn siellä joulukauppa on ihan mieletön

Punnan kurssi on nyt todella alhaalla, onkohan koskaan ollut näin matala euroon verrattuna? Siis shoppailemaan! Vaatteet ovat nyt halvempia kuin Suomessa, samoin ruokatavara.

Kivoja kauppoja:
Next (ihania lastenvaatteita, myös aikuisille),
Primark (toosi halpaa mutta laatu on tuurista kiinni ja monesti hirveet ruuhkat),
TK Maxx (edellisen kauden, mikä siis on Suomessa seuraavan kauden, merkkivaatetta alennuksella. Melkoinen etsiminen, mutta kivasti vaatteet lajiteltu koon perusteella)

Mä tykkään ulkomailla shoppailla lastenvaatteita myös ihan marketeista, ovat halpoja ja erilaisia kuin suomessa. Eli asda, woolworths jne. myös syyniin.

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:

millos ne alet on :whistle:

Suunnilleen koko tammikuun.

Onkohan ihan loppukuusta enää mitään, me ollaan just tammikuun ihan lopussa menossa... Toivottavasti ne viimeiset -90% ois vielä... :p

Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää:

no aika heikoissa kantimissa on teidän Lontoonreissu jos et tiedä kaupungista yhtään mitään...

:headwall: :headwall: :headwall:

Mä tykkään Englannissa käydä ostaan lastenvaatteita
Nextistä ja Mark& Spenceriltä
Leluja Early Learning Center ja Disney shop (josta myös vaatteita ja sälää)

itselle halpoja bilehepeneitä Bay ja Miss Selfridge

London eye, ja mielellään liput ennakkoon, eli aikavaraus.

Siinä London eyen lähettyvillä on rannalla useampikin pieni ruokapaikka :p
Salvador Dali- kahvio/ taidenäyttelytila oli kanssa mun mieleen.

Ja museoitahan riittää.... National History museumista mä tykkäsin kanssa, tosin siellä sais kulumaan pari päivää kokonaan, eli kannattaahiukan rajata missä käy. Ja parasxta- ei pääsylippua :D

Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää:

Sun sääliäs tässä tuskin kukaan kaipaa....
Ei kaikki työkseen Lontoossa kulje, kerta se on sullekin ollu eka!

Ja nimenomaan- niin mielettömän kokoinen paikka (jossain mittakaavassa ainakin :D ) että saa kai sitä nyt vinkkejä vastaanottaa, mistä on tykätty...

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Mä tykkään ulkomailla shoppailla lastenvaatteita myös ihan marketeista, ovat halpoja ja erilaisia kuin suomessa. Eli asda, woolworths jne. myös syyniin.

Woolworthsia ei ole olemassakaan enää, ja Asda...vähän kuin Suomen Citymarket, en kyllä turistireissulla sinne lähtisi.

Nykyään on Primark Oxford Streetillä, eli lähiöihin ei tarvitse sitä varten lähteä, tosi halpa on kyllä mutta vaatteet ihan järkyttäviä rytkyjä...mun mielestä.

Jos tarkoitus on shoppailla edullisia mutta kivoja vaatteita, itse suosittelisin ainakin Monsoonia, Dorothy Perkinsiä, Selfridgesiä. Jopa teinitaivaasta Topshopista olen joskus löytänyt jotain kivoja juttuja. Mutta jos kerrot tarkemmin mitä ja minkä tyylistä haluat shoppailla, olisi helpompi suositella.

Marketeista mainitsemisen arvoisia ovat ainakin Notting Hill, Camden Market, ja, ihan vain erikoisen tunnelmansa vuoksi bangladeshilaisten kaupunginosan Brick Lane sunnuntaisin.

Valtion museot ovat ilmaisia ja korkealaatuisia - British Museum, National History Museum ja Tate Britain ja Tate Modern ovat kaikki käymisen arvoisia, kaikkiin niihin ei tosin kannata yrittää samalla reissulla, jokaisessa kun saa helposti koko päivän kulumaan. Niin joo, ja Science Museumista on monet lapset tykänneet (siellä on paljon tekemistä, ei vain katsomista...)

Southbankia pitkin, Thamesin rantaa on kiva kävellä hyvällä ilmalla, siellä on paljon ihmisiä, kahviloita, baareja, näyttelyitä, katutaiteilijoita, National Theatre, London Eye.

Jos haluatte lähteä katselemaan vähän kauemmas keskustan alueelta, niin esim. Greenwich on ihan sympaattinen kaupunginosa.

Muoks. Jaaha, kirjoitinpa pitkän vastauksen vanhaan viestiin :D Ikinä en tajua katsoa ekan viestin päivämäärää kun näitä vanhoja nostellaan pintaan... No, ehkä tuosta oli hyötyä jollekin muulle. =)

Yhteistyössä