Lomarahojen maksaminen hoitovapaalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen hoitovapaalla työstäni tämän vuoden loppuun saakka ja nyt tuli töistä ilmoitus että minulle on laitettu maksuun lomarahat kertyneistä lomista koska kaikki vanhat lomarahat on maksettava pois. En tietenkään ole toimittanut töihin verokorttia kun en olettanut tänä vuonna sieltä mitään palkkojakaan tms. maksettavaksi, joten tuosta menee nyt sitten 60% veroa vai? Onko tuo nyt ihan oikein että niitä lykätään maksuun vaan yhtäkkiä eikä etukäteen ilmoiteta?

Hoitovapaaltahan ei lomia/lomarahoja kerry,joten kyseessä ilmeisesti äitiys- ja vanhempainloman aikana kertyneet lomarahat? Mulle ne maksettiin viime keväänä kaikki,mutta en yhtään muista miten verotus meni.. Ei ainakaan tota 60% menny.. Oliskohan menny se 20% mitä kelan etuuksistakin menee? En nyt kyllä yhtään muista..

No ei ole ok. Täytyyhän sulla olla mahdollisuus lähettää se verokortti. Ja pitäisihä teidän sopia milloin pidät sen loman. Vaikuttaahan se esim hoitolisään jos sellaista saat. Soittoa vaan työnantajalle tiistaina.

[QUOTE="vieras";26040517]Hoitovapaaltahan ei lomia/lomarahoja kerry,joten kyseessä ilmeisesti äitiys- ja vanhempainloman aikana kertyneet lomarahat? Mulle ne maksettiin viime keväänä kaikki,mutta en yhtään muista miten verotus meni.. Ei ainakaan tota 60% menny.. Oliskohan menny se 20% mitä kelan etuuksistakin menee? En nyt kyllä yhtään muista..[/QUOTE]

Muoks. Ja mä kyllä siis sovin palkkiksen kanssa etukäteen et millon ne maksetaan.. Olin vähän aiemmin keväällä muissa asioissa yhteyksissä palkkikseen ja sillon tuli toi lomaraha-asia palkanlaskijalle mieleen.. Meni verotus miten vaan niin musta on vähän outoa jos siitä tulee vaan ilmotus että on laitettu maksuun,siis niin että ei ole aikaa reagoida asiaan..

Lomarahat maksettiin mullekin hoitovapaalla kertyneistä lomista normaalin työnantajan maksuaikataulun mukaisesti. Olin varmuuden vuoksi toimittanut palkkikseen verokortin palkkatuloja varten ja sen mukaan veron pidättivät.

Mä mietin vaan sitä, että mistä palkan laskenta tietäis sen veroprosentin, jos ei ole toimitettu mitään tietoa, joten itse kuvittelisin, että menisi sen 60 %:n mukaan ja jos ei mene, niin se olisi vaan plussaa :) Kannattaa varmaan soittaa sinne ja varmistaa, millä prosentilla ne sen veron pidättää.

Lisäys vielä, että meillä työnantaja maksaa lomarahat aina tammi- ja toukokuussa, pidetään lomat mihin aikaan vuodesta tahansa. Tammikuussa maksetaan "talvilomarahat" ja toukokuussa loput vuosilomarahat.

[QUOTE="vieras";26040535]Muoks. Ja mä kyllä siis sovin palkkiksen kanssa etukäteen et millon ne maksetaan.. Olin vähän aiemmin keväällä muissa asioissa yhteyksissä palkkikseen ja sillon tuli toi lomaraha-asia palkanlaskijalle mieleen.. Meni verotus miten vaan niin musta on vähän outoa jos siitä tulee vaan ilmotus että on laitettu maksuun,siis niin että ei ole aikaa reagoida asiaan..[/QUOTE]

No jos oot ollut tietoinen siitä milloin ne maksetaan niin miksi et oo toimittanut verokorttia?

Siis tänään sain s-postia töistä ja se maksupäivä on jo tiistaina, että eipä varmaan auta paljon soitella enää :(
Ja meillä siis on ollut mahdollisuus jemmata lomia siihen asti kun palaa töihin, tänään siis sain tiedon että nyt tää homma on muuttunut ja lomarahat maksetaan parin päivän päästä. Että on varmaan ollu tiedossa kyllä firmassa jo aiemmin. Aika persiistä mutta eihän tolle mitään sit kai voi.

Lomarahat maksettiin mullekin hoitovapaalla kertyneistä lomista normaalin työnantajan maksuaikataulun mukaisesti. Olin varmuuden vuoksi toimittanut palkkikseen verokortin palkkatuloja varten ja sen mukaan veron pidättivät.

Hoitovapaalla ei kerry lomaa ;)

Mun työnantaja kysyi kun ilmoitin jääväni hoitovapaalle, että pidätkö kesälomasi tässä välissä pois? No pidin ja sain siltä kuulta palkan ja mies piti isäkuukauden (sai kelalta sen rahan). Sitten mä jatkoin hoitovapaalla.

No en mä työpaikkaani viitti täällä kuuluttaa mutta kyllä itsekin hieman ihmettelin ajankohtaa jolloin tuo s-posti tuli. Ei tullut siis mulle palkkiksesta suoraan vaan esimieheltäni.
Ja kyseessä siis äitiysloman ajalta kertyneet lomat.

Yhteistyössä