lomarahat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tillililli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tillililli

Vieras
Voihan harmitus!!!!
Multa oli otettu lomarahoista 60 % veroa kun olen nyt lomalla äippäloman jatkeeksi. :ashamed: Harmittaa niin kamalasti. Voikohan asialle enää mitään.. :ashamed:

eipä sille varmaan näin jälkikäteen voi mitään, ois pitänyt ennen maksua tarkistaa et riittääkö veropros. :/ harmi! minä myös ns. lomalla hoitovapaan jatkoksi, mun kohdalla kämmäsivät niin että maksoivat lomarahat jo heinäkuussa vaikka piti vasta nyt \|O tässä kuussa tuloja vaan puolet lomaltapaluurahasta...onneksi siirsin kesällä vähän jemmaan :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2005 klo 14:33 tillililli kirjoitti:
Voihan harmitus!!!!
Multa oli otettu lomarahoista 60 % veroa kun olen nyt lomalla äippäloman jatkeeksi. :ashamed: Harmittaa niin kamalasti. Voikohan asialle enää mitään.. :ashamed:

No saat sitten veronpalautusta ensi vuonna :)

Voit tietysti soittaa palkanlaskentaa ja kysyä oikaisevatko he veroa jos toimitat verokortin. Jos toimitat verokortin, tarkista että verokortti on voimassa jo silloin kun olet oikeutettu saamaan palkkaa. Siis jos olet ollut esim. lokakuun töissä ja pyydät verottajalta uutta korttia, pyydä niin, että verokortti on tullut lokakuun alusta voimaan. Tietenkin jos käytät verotoimistosta keväällä tullutta korttia, verokortti on voimassa.

Itse oikaisin veroa ollessani palkanlaskijana, jos henkilö toimitti jälkeenpäin verokortin. Joskus soitinkin jollekin jo aikaisemmin, että toimittaisi verokortin ettei veroa menisi 60 %.

terv, ex-palkanlaskija

Otin yhteyttä palkanlaskentaan ja lähetin verokortin...katsotaan nyt sitten tekeväkö asian suhteen mitään. Onhan niitä palautuksia sitten vuoden pääsäy ttulossa mutta ei se NYT lämmitä mieltä. :ashamed: Kiitos vinkeistä...kumma muuten etteivät vaivautuneet soittamaan ja pyytämään verokorttia....AINA pitäää itse huolehtia tarkasti kaikesta :ashamed:

Yhteistyössä