Lomapalkasta ja lomarahasta???

Mie oon nyt vähän pihalla tästä asiasta. Kun oon vanhempainvapaalla nyt ja työnantaja sano että tulee rahaa 3.7. eli saanko nyt siis pelkästään ton lomapalkan vai kummatkin?

Oon ollu vasta reilun vuoden töissä niin en oo ikinä ennen tommossii saanu, ni jos joku viisaampi osais auttaa :)

"unna"
Siis luultavasti (en ole palkanlaskija tai muutenkaan taloushallinnossa.. ) jos olet "pitänyt" lomaa niin sulle tulee sekä lomaraha että -palkka. Muuten tulee pelkät lomarahat.
Siis jos sun lomapäivät jää pitämättä ei tule lomapalkkaa, mutta jos olet sopinut että ne ei jää "talteen" niin mun käsittääkseni pitäisi tulla myös lomapalkka silloin.

Voi toki olla että eri aloilla on erilailla, mutta itsellä ainakin tuli tänään vain lomaraha, ja heinäkuussa kun "pidän loman" tulee lomapalkka. Olen itse tällähetkellä hoitovapaalla enkä noita lomapäiviäni säästä.

"""
Soita palkkikseen ja kysy.
Voi olla kumminkin päin. Meillä maksettiin ennen molemmat mutta nyt ovat muuttaneet käytäntöä ja maksavat vain lomapalkan. Kuulema käynyt tilanteita että ei olla palattu töihin vapaiden jälkeen ja sitten ovat yrittäneet karhuta rahoja takaisin.

Yhteistyössä