Lomamatka ja ystävä ongelma, miten toimisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "myy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"myy"

Vieras
Eräs ystäväni on jo pidemmän aikaa suunnitellut matkaa Nykiin miehensä kanssa. He eivät ole lentoja vielä varanneet, mutta ovat puhuneet että menevät Joulun jälkeen. Mieheni sai nyt idean että haluaisi lähteä Nykiin ennen Joulua. Ongelma on siinä jos ystäväni tästä kuulee hän todennäköisesti haluaisi tulla samaan aikaan kanssamme. Mieheni ei hirveästi hänestä pidä, enkä tiedä jaksaisinko itsekkään viikkoa hänen kanssaan. Hän kyllä suuttuu myös jos kerron vasta sitten kun he ovat jo lennot varranneet. En usko että hän ymmärtää sitä että haluamme olla miehen kanssa kaksin tällä lomalla.

En ole vielä kertonut. Sinänsä se on ihan sama milloin kerron, se suuttuu kuitenkin. Mietin silti miten olisi "pehmein" tapa sanoa että ollaan sinne menossa ja että halutaan olla kahden.

On minustakin vähän kummallista, jos valehteluvinkki on hyvä, ystävien kesken.

Kauanko sä olisit ystävä sellaisen kanssa, joka sanois sulle suoraan,ettei halua sua lähelle kun sillä on loma?
Ihmiset käyttää valkoisia valheita kaiken aikaa pehmentääkseen totuutta ja pysyäkseen väleissä. Tätä tehdään paljon myös parisuhteissa, sitä ei vaan kumppani tiedä kun on ne valkoiset valheet.

Kauanko sä olisit ystävä sellaisen kanssa, joka sanois sulle suoraan,ettei halua sua lähelle kun sillä on loma?
Ihmiset käyttää valkoisia valheita kaiken aikaa pehmentääkseen totuutta ja pysyäkseen väleissä. Tätä tehdään paljon myös parisuhteissa, sitä ei vaan kumppani tiedä kun on ne valkoiset valheet.
En minä edes olettaisi, että ystäväni pitäisi viettää lomansa minun kanssani, mutta totta totisesti toivoisin, että hän sen sanoisi, jos menisin moista olettamaan.

Joo mut millanen on alottajan ystävyyssuhde?
En mä kenestäkään mun ystävästä ajattelisi, että mua haittaisi jos tulisi samana paikkaan lomailemaan. Ei kovinkaan hyvä ystävä, jos kaikesta suuttuu ja ei halua viettää hänen kanssaan aikaa.

Puhu kahdenkeskisestä lemmenlomasta, kuka sinne nyt mukaan tahtoisi :) Mies vielä hankkinut sulle lahjaksi...etkä tiedä lentoja yms...hehkutat vaan kuinka ihana yllätys...et joskus ennen joulua meette.

Matkajärjestelyistä tulee helposti liian hankalat, jos pitää alkaa sovittelemaan aikatauluja, hotelleja ja muuta muiden kanssa. Kun lähtee kaksin, niin ei tarvitse huomioida muiden asioita. Minusta ei ole kovinkaan paha, jos joku sanoisi haluavansa lähteä reissuun kaksin. Mieluummin sanoo niin suoraan kuin että uskottelee muuta ja sanoo, että kyllä me muuten mutta kun... Siksi en tykkäisi, että kaverini alkaisi keksiä tarinoita siitä, miten mies osti liput yllärinä. Mieluummin sanoisi, että haluttiin kahdenkeskistä aikaa. Se on ainakin totta.

no voi herran jumala..eikö aikuinen ihminen saa suutaan auki ja voi sanoa ystävälleen suoraan,että on menossa matkalle kaksin miehensä kanssa ja liput on ostettu?jos kaveri meinaa,et tulee mukaan niin sanot suoraan vaan,että matka on kahdenkeskeinen..ei se voi niin vaikeeta olla?

No joskus sitä voi päästä helpommalla kun vähän kiertelee totuutta. Jos ystävä ei ymmärrä, että halutaan kahden kesken reissuun ja yrittää jatkuvasti ängetä mukaan, tuollainen valkoinen valhe on varmasti hyvä vaihtoehto. Toisaalta mä olen niin suora ihminen, että en voi kuvitella tilannetta jossa en vois sanoa suoraa, että ei haluta muita mukaan, koska halutaan olla kahdestaan.

Jännä ystävyys teillä, jos ette mahdu New Yorkkiin samaan aikaan... :whistle:

Jännä ystävyys, jos pitää päästä kaverin mukaan kaverin ja kaverin miehen kahdenkeskiselle "parisuhdelomalle". En minä ainakaan ilahtuisi, jos varaisin mulle ja miehelleni matkan, ja joku miehen kaveri, vaikka kiva ihminen olisikin, haluaisi tunkea mukaan. Samoin kun en ilahtuisi, jos mies tunkisi mukaan, kun haluaisin lähteä jonnekin kahdestaan ystäväni kanssa. Mun mielestä on ihan normaalia, että joitakin asioita haluaa tehdä tietyllä porukalla tai tietyn ihmisen kanssa kahdestaan.

Tuskin ap:lla tai ap:n miehellä on mitään sitä vastaan, että kaveri lähtee yksin tai mieensä kanssa omalle lomalle samaan kaupunkiin samaan aikaan, kyllähän sinne kaupunkiin mahtuu. Ap:n mies vain ei halua viettää lomaansa vaimonsa ystävän kanssa...

sanot että tällä kertaa halutaan mennä kahdestaan, etkä ala mitään valehtelemaan! Haloo!

peesi, miksi ihmeessä pitää valehdella, siksi että et halua pahoittaa hänen mieltä.
Jestas sentään , alan uskoo että mammatkin ostaa siksi tikettiä koska eivät halua olla erillaisaia ja saada kritiikkiä.

Ei jumankauta että ihmiset ei osaa olla itsenäisiä vaan mennää massan mukana aiheuttamatta toisille pahaa mieltä.

sanot että tällä kertaa halutaan mennä kahdestaan, etkä ala mitään valehtelemaan! Haloo!

peesi, miksi ihmeessä pitää valehdella, siksi että et halua pahoittaa hänen mieltä.
Jestas sentään , alan uskoo että mammatkin ostaa siksi tikettiä koska eivät halua olla erillaisaia ja saada kritiikkiä.

Ei jumankauta että ihmiset ei osaa olla itsenäisiä vaan mennää massan mukana aiheuttamatta toisille pahaa mieltä.