Lomalennot lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kokemuksia Finnairin lomalennoista Kanarialle? Mietitään, kannattaako maksaa paikkojen varauksesta etukäteen vai ei. Meitä on lähdössä isompi seurue ja ois kiva, että kaikkia ei olisi ripoteltu ympäri konetta. Kuinkahan paljon porukka yleensä varailee paikkoja etukäteen maksaen niistä? Lähtöselvityksenhän voi tehdä netissä 36h ennen ja siinä varata paikat. Tosin meitä on pieni ryhmä, lisäpalveluja ei voi varata netissä vaan pitää soittaa niin en tiedä pystyykö lähtöselvitystäkään tekemään... Ois kiva ainakin oma perhe saada istumaan yhdessä. Asiakaspalveluun soitin, mutta siellä vastannut henkilö ei osannut vastata yhtään mihinkään.

Onko lapsiperheitä mitenkään huomioitu lennoilla, onko jotakin viihdykettä ja saako mahdollisesti ruokaa / juomaa nopeammin tarvittaessa?

Ei kannata varata paikkoja etukäteen. Lapsiperheet menevät aina etusijalle, ja saavat valita paikkansa ensimmäisenä. Jos lapsi haluaa ikkunapaikalle, se hänelle järjestetään. Lapsille on eri ruoka kuin aikuisille, listalta saa valita nauravia nakkeja, lihapullia, spagettia tai kananugetteja. Jälkiruoaksi on jäätelöä lapsen valitsemalla kastikkeella. Lapsille jaetaan ruoka aina ennen lennolla olevia aikuisia. Lisäksi lapsille on omat tv ruudut, sekä lentokoneessa vieraileva pelle, joka viihdyttää lapsia. Lapset saavat mennä halutessaan ohjaamoon, ja viettää siellä niin paljon aikaa kun haluavat.

Lapsia varten varataan myös matkasänkyjä, jotka väsymyksen tullessa sijoitetaan käytävälle missä lapsi sitten voi halutessaan torkkua.

Hyvää matkaa :)!

??

Tarkoitan tällä sitä, että jos lapsella esim. huono olo tai kova jano tms. mihin voisi juotava tai pieni syötävä auttaa. Monesti lennoilla joutuu odottamaan tuntikausia omaa vuoroa, jos satut istumaan tietyssä kohtaa konetta. Sinun mielestäsi varmastikaan ei lasten pitäisi saada mitään erityisoikeuksia, mutta mieluummin ehkä niin kuin kuunnella itkua???
No voit ostaa niille lapsille varalle juotavaa ja syötävää.

??

Tarkoitan tällä sitä, että jos lapsella esim. huono olo tai kova jano tms. mihin voisi juotava tai pieni syötävä auttaa. Monesti lennoilla joutuu odottamaan tuntikausia omaa vuoroa, jos satut istumaan tietyssä kohtaa konetta. Sinun mielestäsi varmastikaan ei lasten pitäisi saada mitään erityisoikeuksia, mutta mieluummin ehkä niin kuin kuunnella itkua???

Voisiko sinne lennolle ottaa hätävarana jotain pientä syötävää ja juotavaa mukaan? Juotavathan voi ostaa lentoasemalta turvatarkastuksen jälkeen tai täyttää siellä vaikka vesipullon. Jos jollain on oikeasti hätätilanne, varmaan voi saada "jonon ohi" jotain, mutta en nyt tiedä olisiko tuo vielä sellainen hätätilanne.

Käsittääkseni lennolla kyllä taataan se, että jokainen lapsi pääsee istumaan jonkun seurueeseen kuuluvan aikuisen viereen, eli yksin ei ainakaan joudu. Mutta en oikein usko, että esim. ikkunapaikkaa saa siinä tilanteessa, että kaikki ikkunapaikat olisi jo varattu etukäteen muille.

Ei kannata varata paikkoja etukäteen. Lapsiperheet menevät aina etusijalle, ja saavat valita paikkansa ensimmäisenä. Jos lapsi haluaa ikkunapaikalle, se hänelle järjestetään. Lapsille on eri ruoka kuin aikuisille, listalta saa valita nauravia nakkeja, lihapullia, spagettia tai kananugetteja. Jälkiruoaksi on jäätelöä lapsen valitsemalla kastikkeella. Lapsille jaetaan ruoka aina ennen lennolla olevia aikuisia. Lisäksi lapsille on omat tv ruudut, sekä lentokoneessa vieraileva pelle, joka viihdyttää lapsia. Lapset saavat mennä halutessaan ohjaamoon, ja viettää siellä niin paljon aikaa kun haluavat.

Lapsia varten varataan myös matkasänkyjä, jotka väsymyksen tullessa sijoitetaan käytävälle missä lapsi sitten voi halutessaan torkkua.

Hyvää matkaa :)!
:LOL::ROFLMAO::LOL:
;):alien:(y)

Järkevintä on ostaa jotain mukaan koneeseen, vaikka ne on vähän kalleempia niin lomalle mennnessä nyt tuskin niin tiukka budjetti on ettei niitä pystyisi ostamaan. Mitä itse olen lapsen kanssa lentänyt, on saanut jonkin pienen lelun, mutta emme ole kyllä menneet millään lomalennolla.

Mulla ei ole kokemusta lomalennoista, mutta reittilennoista lasten kanssa kyllä. Itse harvemmin varaan maksullisia paikkoja, mutta lähtöselvityksen teen kyllä heti kun se on mahdollista. Monet niitä paikkoja tuntuu ostavan, eikä useimmiten olekaan sitä mieluisinta paikkaa itselle saanut enää. Aina kuitenkin istunut lasten vieressä (harmi:)) mulla tämä on vähän ns. periaatekysymys, en enää maksa ylimääräistä kun mielestäni olen sen istumapaikan jo maksanut lipun hinnassa..
Omat eväät, mukaanlukien juotavat, kannattaa ottaa lapsille. Meille näistä ei ole koskaan huomautettu edes turvatarkastuksessa, joskus olen lapsen vesipullosta joutunut juomaan siinä, mutta mukaan ne on aina saatu. Toki eväitä voi ostaa myös turvatarkastuksen jälkeen. Reittilennoillahan nykyään ei juuri edes tarjoilla mitään, mutta ei ne ennenkään yleensä lasten lemppareita olleet ne koneen pöperöt.
Tabletit viihdykkeeksi ja tarvittava määrä lastenohjelmia/elokuvia ja pelejä valmiiksi ladattuna (jos ei ole nettiyhteyttä koneessa)
Ei me kyllä koskaan ole mainittavaa erityiskohtelua saatu, ehkä just ja just päästy koneeseen ennen muita (varsinkin kun oli vauvaikäisiä vielä), mutta muuten se on kyllä ihan vanhemman tehtävä vastata sen muksun hyvinvoinnista ja viihtyvyydestä.

Lähde siitä, että vastaat itse lastesi viihtyvyydestä ja kestävyydestä. Koneessa on todennäköisesti muitakin lapsia ja vähintään joka toisella jonkunlainen erikoistarve.
Lapset eivät ole syy erikoispalveluun. Joillain lennoilla lapsille jaetaan jotain pientä lelua tai piirustustarvikkeita - kaikilla ei. Ylimääräisiä syötäviä tai
Joutavia ei jaella, lennolla tarjottavat eväät tarjotaan/myydään tiettyyn aikaan ja siinä se. Huolehdi lastesi välipaloista itse. Syötä heidät ennen lähtöä. Koneessa ei ole lastenvahteja ja olet itse vastuussa siitä etteivät pilttisi rasita muita matkustajia.

Mahdollisuuksien mukaan kannattaa varata omia syötäviä ja juotavia mukaan. Kerran lomamatkan paluumatkalla oli koneesta vedet loppuneet. Lentoemännät kaatoivat pulloista vettä mukeihin rajoitetusti. Annoin oman osuuteni vedestä lapsilleni.

Lähde koneeseen samalla asenteella kuin, jos matkustaisit autolla ja kaikki liikenneasemat matkasi varralla olisivat kiinni. Eli omia eväitä kanttaa ottaa ja vettä riittävästi jokaiselle ettei "känkkäränkkä" liity seuraanne. Itselläni on aina matkoilla eväänä banaaneja, pähkinöitä ja vettä. Kannattaa myös varautua määränpäässä bussimatkaan kentältä hotellille, kauanko se kestää? Olemme matkustanut paljon kahden lapsen kanssa ja näillä ohjeilla ollaan sevitty hyvin. Lapset ovat todellakin lentokoneessa kuin kaikkialla muuallakin vanhempiensa(vain ja ainoastaan) heidän vastuulla.
Voit myös kysyä matkatoimistosta mieltäsi askarruttavista asioista.
Mukavaa lomaa!

viimeksi, kun olimme Finskin lennolla, oli koneessa 40 lasta (lentoemäntä kertoi, kun ihmetteli itsekin lasten määrä) . Eli todella monta lapsiperhettä, ketäköhän olisi sitten niikun ekana palveltu? ;)

Kait nyt jokainen lasten kanssa liikkuva (ihan sama mikä kulkuväline ja kuinka pitkä matka) osaa itse ennakkoon varata pientä purtavaa ja viihdykettä lapsille?

Yhteistyössä