Lomakohteena Nerja (tai muut Aurinkorannikon kohteet), kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkaajamami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkaajamami

Vieras
Kertokaapa kokemuksia Espanjan Nerjasta, jos olette paikassa käyneet? Olisi kiva kuulla, että onko minkälainen lomakohde lasten kanssa? Onko miten kuuma toukokuussa? Olemme näillä näkymin lähdössä sinne, (tai johonkin muuhun kohteeseen Aurinkorannikolla, vain lennot Malagaan varattu) toukokuussa 1-vuotiaiden kaksosten kanssa. Myös hotellisuosituksia otan mielelläni vastaan. :)

Emme ole vielä lastemme kanssa olleet lomalla missään lämpimässä, emmekä muuallakaan, olisi kiva kuulla myös vinkkejä mitä pienten kanssa kannattaa ottaa huomioon :)

Kiitoksia, jos joku jaksaapi vastailla!

Josko joku haluaisi kertoa matkailukokemuksistaan, olin aikeissa avata keskustelun samasta aiheesta mutta tulenkin tähän (huikean pitkään) ketjuun huhuilemaan... :)

Lasten kanssa matkailusta ei ole kokemusta, kun miehen kanssa olimme Nerjassa kahdestaan, mutta kerronpa nyt kokemukseni kuitenkin. Mielestäni oli aivan ihana paikka, olisin viihtynyt pitempäänkin. Olimme Andalucia-nimisessä hotellissa, joka mielestäni ei välttämättä sovellu lapsiperheelle, koska uima-allas oli katolla ja kovin pienikokoinen. Hotelli oli kuitenkin siisti ja hyvällä paikalla. Ruoka oli Nerjassa hyvää ja kohtuuhintaista. Palvelu oli aina ystävällistä. Ostospaikkoja oli muunkinlaisia kuin ne pakolliset rantakojut. Meren rannalla oli tilaa, vaikka olimmekin heinäkuussa lomalla, merivesi tosin oli hyytävän kylmää. Teimme myös patikkaretken läheiseen kylään, oli melkoinen elämys sekin! Tippukiviluolat tuli myös katsottua, mutta ehkä olisi voinut jättää väliin. Se oli lähistön ainoa turistirysä. Flamencoesityskin tuli nähtyä. Heinäkuussakaan ei ollut liian kuuma, koska mereltä puhalsi virkistävä tuuli. Toukokuussa on varmaankin ihan täydellinen sää.

Olen tällainen Espanja-fani, joten en voi muuta kuin suositella Nerjaa. Huomautan vielä, että ihan kaikki eivät osaa Englantia, joten muutama espanjankielinen fraasi kannattaa opiskella asiointia varten.

Olin pari vuotta sitten Nerjassa. Tykkäsin itse todella paljon. Rauhallinen ja pieni kohde. Hiekkarannat aivan mahtavat, ei suuria korkeuseroja, ihan hyviä kauppojakin jos shoppailu kiinnostaa (tosin aika kallista). Hotellia en muista mutta se oli joku apartamentos-tyyppinen lähellä hiekkarantaa. Vaunujen kanssa kannattaa ehkä kattoo, että hotellissa on hissi... Niin ja Nerjassa oli jossain paikoin TODELLA kapeat jalkakäytävät, jonne ei kyllä vaunujen kanssa mahdu mitenkään (pakko mennä ajotietä). Mutta noin muuten suosittelen kyllä lämpimästi. Olen itsekin harkinnut sinne menoa omien lasten (kouluikäsiä) kanssa mutta ei kesällä viitti.... Harmi kun se ei oo talvikohteena. Lapsiperheelle se on mun mielestä ideaali paikka, mikään bilemesta se ei oo. Nähtävyyksiä ei kauheesti ollu. Tippukiviluolassa käytiin mutta sinne ei todellakaan kannata lähteä pienten lasten kanssa. Eikä varmaan vaunuja saa edes sisälle viedä.Me syötiin joka ilta ulkona ja oli kyllä aika edukasta verrattuna vaikka Kanarian hintoihin.
Ite olin siellä kesäkuussa ja oli aika kuuma mutta toukokuussa ei varmaan ole niin lämmintä.
Suosittelen.

Yhteistyössä