*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Ystävät rakkaat armaat kalliit. Minkä kokoisen toppapuvun ostaisitte ensi syksyksi? Miä naäin kirpparilla kuin uuden Reiman toppiksen (ei mikään paksu) ihanan hempeen v.punaisen. Mutta koko oli 68cm. Ja nyt en tiijä uskaltaisikö sitä ostaa vai ei.. Hintaa oli 12? Jos se nyt enää huomenna siellä on...

Niin kävin siellä aivojani lepuuttamassa ja Kiialle tarttui mukaan taas vaikka ja mitä. Mutta YHTÄÄN hametta en ostanut :D Oli muutes vissii ensimmäinen kerta kun tuun kirpparilta ulos ilman hametta. :LOL:
 
tuutis: On kyllä vaikeaa kun miettii noita koulujuttuja. Meillä oli poikakin tuolla pidemmällä (4km) koulussa alkuun. Kaikki muut oli siitä läheltä. Poika oli pelkistä matkoista niin väsynyt ettei jaksanut lähteä enää illemmalla kavereitten kanssa puuhaamaan. Vaihtoi myös tuohon pikkuiseen kouluun joulun jälkeen ja nyt on kavereita tästä läheltä ja monta. Mun mielestä mun poika oli jotenkin tosi yksinäinen viime vuonna, mutta nyt tuntuu tosi kivalle myös koulunkäynti kun on kaveritkin lähellä. Kyllä kaverit on tärkeitä lapsille ja niitäkin asioita kannattaa miettiä koulun suhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
tuutis: On kyllä vaikeaa kun miettii noita koulujuttuja. Meillä oli poikakin tuolla pidemmällä (4km) koulussa alkuun. Kaikki muut oli siitä läheltä. Poika oli pelkistä matkoista niin väsynyt ettei jaksanut lähteä enää illemmalla kavereitten kanssa puuhaamaan. Vaihtoi myös tuohon pikkuiseen kouluun joulun jälkeen ja nyt on kavereita tästä läheltä ja monta. Mun mielestä mun poika oli jotenkin tosi yksinäinen viime vuonna, mutta nyt tuntuu tosi kivalle myös koulunkäynti kun on kaveritkin lähellä. Kyllä kaverit on tärkeitä lapsille ja niitäkin asioita kannattaa miettiä koulun suhteen.
Totta tuokin on :/ Tuo kauempana oleva ei ole kuin 2-3km päässä mutta sinne ei kyllä jalkaisin lähde mielellään poikaa viemään. On tää vaan niin vaikeeta |O
 
ihana kuva millillä..ja ihana tuo body..mä tykkään kans tollasista..
susa :LOL: hyvin luettu :D

sähkölaskusta
meillä on neliöitä jotain 67 ja sähkö on joka kuukausi 75e..tässä on tuo varaava takkakin mutta eipä paljo lämmitellä sillä ku ei vedä yhtään,vaikka ollaan tohollakin autettu :kieh:
pakko kertoo,kun jotkut on nyt valitellu noista ukoista
mulla on iiiihana mies :heart: aamulla laittoi viestin et anteeks kun nukahdin illalla ennen sinua ja anttonia...minä sit siihen etä mitäpä tuo nyt haittaa,saan mä sen itekki nukkumaan..
sit laitto et onneks on jo perjantai niin saat sinä lepäillä viikonlopun :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: ihana :heart:

antton on ihan pirun kiukkunen nykyään..johtunee väsymyksestä,kun nyt on oppinu kaikkee uutta,nii ei malttais nukahtaa ja sit menee ihan yliväsyks ja hirmuisen huudon kanssa saa nukkumaan..ja meillä tulee myös noita pullo kieltäytymisiä..sillä otettiinkin nyt nuo soseet kehiin.
 
Kiitokset vastanneille! :heart: Ja mammoliino, mä oon antanu tolle pirpanalle jo 2,5 vkoa pottua. Yöt on tooosi vaihtelevia, nuilla isommilla ei ikuna oo ollu tollasta...vaik verratahan ei paranis. =) mutta mä jokatapauksessa meinaan nyt tän lopettaa, en oikeesti jaksa miettiä ja pohtia riittääkö tuo maito. Mä oon tähän aikaan 3,5kk jo todella onnellinen et on näin kauan riittäny. mut ehkä se on toi mun pää joka pistää vastaan ja sanoo et aika on nyt ohi...surullista toisaalta mut on jo noi kaks isompaa ja hienosti ja hyvin kasvanu ku korviketta ovat saaneet. Esikko heti syntymästä lähtien, kakkonen kolmen kk jälkeen.

muoks. ja neiti söi tossa 100ml maitoo, enempää ei huolinu
 
siis ny ihan pakko kysyä,et onks kaikilla vauvat 3kk neuvolassa ollu yli 7kg????
must tuntuu,et meil poika tosi pieni..oli siis sen 6,6kg...tyttö oli 3kk 6,4...joten kai ne samaa rataa menee,mut silti....syntyessään oli sen 4350g
 
nyt on likat puol matkaan viety..venla syötetty ja juotettu..söikin melkein purkillisen hedelmäsosetta ja joi vielä päälle 160ml maitoo :D

ippuli kyseli sähkölaskusta,meille tulee 3kk välein,ja on aika tarkkaan 300e.meillä sähkölämitys,ja neliöitä n.115. just oli tosta sähköstä puhe.isäntä sano et sauna ja veden lämmitys on suurimmat sähkölaskun kasvattajat.myökin lähestulkoon joka ilta käydään saunassa.puulla myös lämmitetään.patterit vaan makkareissa silloin tällöin päällä,jos huone lämpötila laskee alle 22 astetta niin sillo meneevät automaattisesti päälle.ja miulla sellanen tapa jäänyt jo lapsuuskodista että valot pois sieltä huoneesta missä ei olla..siks yleensä kävelenkin isännän perässä sammuttelemassa valoja..yhen kohde lampun varassa saatan olkkarissakin olla jos yksin kotona.

venla tuossa juttelee telkkarille,ihan mahoton pulputus :D


uuni lämpiää..pitää muistaa vaan käydä lisäämässä lisää puita
:D
 
Meillä nuo sähkölaskut vaihtelevat. Neliöitä n. karkeesti 230, sähkölämmitys. 300? on sellanen keskiarvo, välillä alle ja välillä tuplaten. Tosin pesukone pyörii joka päivä samoin rumpu ja kuivauskaappi. Muuten ei pyykkiä kuivaksi taho saada :/ Ja tietokoneitakin on useampi päällä samanaikaisesti. Kyllähän sitä sähköä varmaan meillä kuluukin aikasta paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
siis ny ihan pakko kysyä,et onks kaikilla vauvat 3kk neuvolassa ollu yli 7kg????
must tuntuu,et meil poika tosi pieni..oli siis sen 6,6kg...tyttö oli 3kk 6,4...joten kai ne samaa rataa menee,mut silti....syntyessään oli sen 4350g
Ei ainakaan meillä. Kiia painoi 6100g ja oli 59cm pitkä patukka. Niin ja syntyessään 3080g ja 47cm
 
hemuli kyseli maitomääristä, meillä venla syö kerralla 140ml-300ml. :D tuo pienempi määrä yleensä sillo jos syöpi jotakin kiinteetä,ei sit sen päälle paljoakaan ota maitoa.
illalla menee se 250-300ml maito velli sekotusta.
 

Yhteistyössä