***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

Ei männy meilläkään sähköt.... :wave:
Lunta kyllä on nähtävästi tullut ihan kiitettävästi. Aateltiin mennä Eemelin kanssa lumitöihin, kun aurinkokin paistaa niin kauniist... jos äiti vaan löytää tonn ratasosan jostain...
 
tääl kaikki tykkää näköjään samois ruuista,mäki tykkään maksasta ja tillilihasta ja katkaravuista jne :D joten luulis,et kesällä ruokalistan laatiminen on helppoo :LOL:
tääl ei kummempia,yöllä oli kyl sellanen myrsky,et väll ku heräsinniin olin jo melko varma,et katto lähtee :whistle: ja luntaki tullu taas kauheesti...isäntä lähti justa auraileen!
 
huomenta! Kakat miä mitään nukuin, olin varmaan kymmenen kertaa hereillä |O Kauheita painajaisia koko yö. Nyt on olo ihan räkänen elikäs tuo tauti taitaa iskeä minuukin :headwall:

Veet on muutes korkeammalla kuin eilen. Tuossa rannassa on venelaituri ja vesi on jo betoni osan päällä. Laiturille ei kuivin jaloin enää pääsis. Jos vielä nousee hiukkasen niin tulee jo tielle. Pitääkin räpsästä jossain vaiheessa kuva tosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
huomenta! Kakat miä mitään nukuin, olin varmaan kymmenen kertaa hereillä |O Kauheita painajaisia koko yö. Nyt on olo ihan räkänen elikäs tuo tauti taitaa iskeä minuukin :headwall:

Veet on muutes korkeammalla kuin eilen. Tuossa rannassa on venelaituri ja vesi on jo betoni osan päällä. Laiturille ei kuivin jaloin enää pääsis. Jos vielä nousee hiukkasen niin tulee jo tielle. Pitääkin räpsästä jossain vaiheessa kuva tosta.
harmi jos säkin tuut kipeeksi :( haleja sinne ja paljon kuumaa juotavaa (lue viunaa) :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
lempiruoka :
Minä tykkään pastoista ja ravintolassa tilaan yleensä auraperunoita ja piffiä.

lempiherkku suklaa ja karkit

lempijuoma kahvi, limppareista pepsi ja alkoista olut tai joku hyvä valkkari

Inhokkiruokiin kuuluu just se paljon kehuttu maksa :eek:


Ei menny eilen sähköt, ei...
Katottiin miehen kanssa telkkua ja syötiin sängyssä lenkki-sinappi leipiä :p
Seksiä ei...
...vaikka vonkasinkii |O
Ihme mies :x
Äläs viitsi huijata, kyllä me tiedetään mitä siellä on tehty..... :LOL: :LOL:
 
huomenia kaikille.

ulkona ihan kamala lumituprakka..
komensin nuo etätytöt ulos..olisvat vaan kampeutuneet pelaamaan simsiä koneelle..no ei menneet pellolle,eikä kyllä koneellekkaan tulleet.
nyt turjottaavat tuolla kammarissa. :eek:

venla vetää aamupäivä tirsoja :D miula lakanan vaihto meijän sängystä kesken.. :D piti tähän koneelle jumittaa..pyykkikone laulaa..pakko heti pestä tuo lakana pyykki,muuten se pyörii tossa likapyykki korissa ensviikkoon.

ippuli kyseli mitä on vanhapiika :D
se on pannupullaa..voin ohjetta jos haluut kokeilla :D
eli:
2dl maitoa
1dl sokeria
½ pkt hiivaa
1 muna
vajaa tl suolaa
50g voita
uuni oli 225 astetta..ja kun oli kauniin ruskee ja irtos reunoista otin pois..en kattonu et miten pitkään oli uunissa.
jauhoja sen verran et saapi kapustalla sekasi.
ite tein kaksinkertasen annoksen,niin tuli tollanen uunipellillinen.
päälle laitoin raesokeria ja kanelia.variaatioitahan voipi tehdä.esim.kaardemummaa vois laittaa,tai sitten omppuhillo nokareita,omenalohkoja ym..

eilen tosiaan tuli herkuteltuu laskiaispullilla,ja sipseillä :headwall:
ja join jopa puol pulloo raparperisiideriä :D oli kyllä aika pliisun makusta..tuolla se toinen puolikas siitä pulosta varmaan pyörii sitten useita viikkoja .jos isäntä ei juo..tuumas kyllä kun sitä maisto,et aika väljähtyneen makusta :eek:
miten nuo siiderit onkin "muuttuneet" ihan ihmeen makuisiksi..no enne kyllä tuli kiskottuu ihan urakalla..niin eipä sitä kai silloin paljon maistellu niiden makuja :saint:

mutta nyt täytyy kyllä tuo sänky laittaa päiväkuntoon..muuten se on ilman lakanoita vielä ku isäntä tulee töistä :D
 
Keiju07
Merkkaus näin aamutuimaan. Armoton päänsärky - taas kerran. Tulee siitä, kun joudun jatkuvasti herään kesken syvimmän unen. Laskin, et taas 5 kertaa syötiin yöllä :eek: , alkuyö aika kellontarkkaan kahden tunnin välein, sitten vähän tiheemmin aamuyöstä. Mut tolpilla ollaan. Kyllä tän täytyy olla joku tiheenimunkausi. No onneks sain näin aamusta nukkua puoltoista tuntia pidempään, kun isukki otti Vienan haltuunsa.

Meillä käytiin eilen Mammoliinon viestin innoittamana muutamat parisuhdekeskustelut :D . Ihan peruskamaa eli miksi mulla sellainen fiilis, että miehellä oikeus lukea hesarit ja syödä aamiaiset sun muut rauhassa, mutta mulla vastuu lapsesta jne. Aika rakentavaa oli eikä yhtään tarvinnyt korottaa ääntään :) .

Peloista, mä ymmärrän hyvin yksäiti tuon sun pelon, että nimenomaan sulle sattuu jotain. Se käy itelläkin mielessä, mutta sen voi kuitata sillä, että onhan tytöllä tuo ihana isäkin. Mutta joo sitä olen myös ajatellut, että mitä jos mulle sattuisi päivän aikana jotain ja neiti jäisi yksin tänne huutamaan tai vaikka vaunuihin nukkumaan. Aika epätodennäköistä...
Sitten on nää ei-niin-järkevät-pelot. Kyllä pimeys tekee itsekullakin mielikuvitukselle tepposet (ihme sanonta muuten; miksihän sitä käytän - ja varmaan väärin vielä ) ja sitten on tää peruspelko, että joku tulee meille sisään, kun olen yksin. Aiemmin mulla oli pakosuunnitelma parvekkeen kautta naapurin puolelle (paritalo ja parvekkeet vastakkain, autotallin katon kautta pääsee toiselle puolelle), mutta nyt vauvan kanssa tuollainen "kiipeily" ei enää onnistuisi :LOL: . Oonkohan vähän pimee? :D :D Kyllähän se täällä Suomessa niin menee, että jos kotona jotain sattuu, niiin ne on ne läheiset, jotka sen aiheuttaa. Tuntemattomat kun harvoin tappaa toisiaan.

Pitikö mun taas vaan lyhyesti merkata... :ashamed:

No vielä nopeesti.
Lempiruoka. Tosi paha valita. Ehkä itse tehty kermainen lasagne, ravintolassa hyvä sushi ja ylipäätänsä sellainen amerikan-italialainen ruoka. Lempiherkku, tätä ei tartte miettiä: juustokakku. Tää onmun bravuuri; monen sorttista teen. Lempijuoma, no mä oon vähän outo, mutta kyllä se on rasvaton maito. Alkoholillisista valkkari. ja vesi tietty pääsis listalle. On nimittäin olemassa sellainen hölmö mielikuvitusleikki, että jos saisit jouda vain kolmea juomaa loppuelämäsi ajan, niin mitä ne olisivat. Vastaava kuin, jos saisit olla/asua/käydä vain kolmessa paikassa loppuelämäsi ajan, niin mitkä kolme ne olisivat (koko maailmasta). Vastaanpa itse tähän, että mulla varmaankin 1)meidän mökki Karkkilassa (metsän rauhaa, vaikka kaupunki-ihminen olenkin) 2)jokin suurkaupunki, varmaankin New York ja 3)tää on paha, että ottaako Helsingin, siis oman asuinpaikan, vaiko jonkun toisen kaupungin.

 
lempiruuista oli ollut kyselyy: miulla on kanakastike ja perunat
ja tykkään myös hernekeitosta ite tehdystä..ja kaalilaatikkokin uppoo..oikeastaan kaikkiruokanen oon..mutta borshkeitto :x sitä en voi syödä,enkä maksalaatikostakaan perusta..mutta muut maksaruuat kyllä menee..ihania olis jauhemaksapihvit :p

lempiherkkuapua..mikähän se nyt oikein olis..voileipäkakku uppoo kun sitä harvoin saa..tai sitten tollanen dominokeksipohjaan tehty suklainen hyytelökakku :p on muuten nannaa =)

lempijuoma
vesi.tai vissy..gefiluspiimä..nuo drinkki ja siideri juomat ei oikein nappaa..mutta aikoinaan lappeenrannassa sain ihanan taivaallista drinkkiä..se maistu ihan vadelmalle..oli vähän niinkuin iloinen vesseli..johonkin maitopohjaan tehty..mistään muualta en sellasta ja sen makusta ole saanut :D
 
3 paikkaa toi on muuten vaikea kysymys... :kieh: Öööh, no täältä Kotkasta en osaa kuvitella lähteväni muualle asumaan. MIssäs miä sitte kävisin? No ne kaikki temppelin rauniot kiehtoo etelässä ja toisaalta taas Ranskassa ne palatsit.
 
kolme paikkaa jossa haluaisin olla...no tää nykyinen koti,sitten lappi kiehtoo..ja meijän mökki kesiksellä :D
tuo lappi on miun haaveena ollut aina (näin aikuisiällä) mutta vielä ei olla sinne päästy..mutta sen olen päättänyt että joku kaunis päivä sinne menen..

 
huomenia vaan kaikille
lempiruuista..hmm,taitaapi mennä tuonne meksikolaisen ja kiinalaisen puolelle.
juomista vesi paras ja herkut kaikki menee :LOL: etenkin suklaa ja irtokarkit,nam! ja suklaakakku,juustokakku jne. :D

tää onki paha..3 paikkaa jossa sais olla..noh,tietysti koti nummelassa,sit varmaan helsinki ja thaimaa :)

meillä oli eilen ihan kamala ilta..tytöllä tais masu olla kipeä. paukutteli kovin eikä suostunu syömään :(
onkos muilla ollut enää masu vaivoja?!
 
niin sitä piti viel,et lillastina tais tos miettii niit ruokamääriä?! niin kyllä teil ainaki paljon enempi sapuskaa menee kun meitin neidil eli varmasti ihan tarpeeksi =)
meil meni eilenki vaan 680ml maitoo :eek:
 
Meillä normaali yö ja aamu takana,vihdoin.Pessi söi vaan kerran ja noustiin vasta 7jälkeen :eek: ei ees heränny vaikka Peetu pöpötti tuola mun sängyssä 6jälkeen jotain omiaan.Nyt poika nukkuu parvekkeella,normaalisti =) ei siis tarvi vähän väliä käydä hyssyttämässä..ehkäpä tuo oli siis joku ohi menevä vaihe tuo 5 heräämiset ja päivällä nukkumatta olemiset.
Peetu ei suostu lähteen ulos..ihme ipana.Mä oisin halunnu mennä auton putsaan kun tuola on pieni myrsky ollu yöllä..tuuli niin et kaikki lasit helisi.

Lempiruoka on täälä Siipiweikkojen siivet..ei siis mitkään kotitekoiset hot wingsit vaan juuri tuon paikan.Ihanan kastikkeen,mozzarella tikkujen ja cheddar-jalopenojen kera :p sielä tulee kerran-kaks parissa viikossa käytyä.
Lempijuoma on vissy ja kahvi,alkoholeista erilaiset oluet nam ja valkkari on myös hyvää,tulee vaan niin pirun moinen jysäri siitä.
Lempiherkku on ehdottomasti kurkku ja sinihomejuustodippi.Sitä mä täälä dippailen harvase ilta..ja irtokarkit on mun pahe..nyt tosin alkanu salmiakki ja laku turvottaan ihan kamalasti joten yritän parhaani välttää

Mileko mikäs sitä tein ukkoo vaivaa kun ei seksi kelpaa... ;)

Jaahas,Peetu kaipaa "äitin maitoa" =hyla maitoa :D
 
Niitä kuvia räpsin äsken veden pinnan korkeudesta tällä hetkellä

poikien huoneen ikkunasta otettu


pihalta otettu merelle päin


tässä näkyy ruhtinaallinen lumitilanne + naapurin talo



näkyyköhän nää kuvat? aijaa ei toiminut :kieh: näkyy!
 
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
niin sitä piti viel,et lillastina tais tos miettii niit ruokamääriä?! niin kyllä teil ainaki paljon enempi sapuskaa menee kun meitin neidil eli varmasti ihan tarpeeksi =)
meil meni eilenki vaan 680ml maitoo :eek:
Mä pidän tänään tota "ruokapäiväkirjaa", jotta tiedän mitä toi äijä nyt oikeesti syö... Kun tuntus niin vähältä määrältä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
tuutilulla no ei teillä sit kamalasti lunta oo..siis jännä miten tuo lumitilanne vaihtuu..työ ootte siellä etelässä :D

ja ongellehan työ pääsette ulkorapuilta asti.kun kohta vesi hipoo ovenpieliä =)
Ollaan mekin ja meillä on aika paljon lunta.... Se on niin paikallista
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
niin sitä piti viel,et lillastina tais tos miettii niit ruokamääriä?! niin kyllä teil ainaki paljon enempi sapuskaa menee kun meitin neidil eli varmasti ihan tarpeeksi =)
meil meni eilenki vaan 680ml maitoo :eek:
Mä pidän tänään tota "ruokapäiväkirjaa", jotta tiedän mitä toi äijä nyt oikeesti syö... Kun tuntus niin vähältä määrältä.
tuuppa sit huomen kertoo millaset määrät meni..
 
Huomenta...
no niin, kävin ulkomaailmassa korkkarit kopsuen.Aikasen pliisusti - oliko par viinilasia ja muutama hörppy GTstä... kivaa oli naisimmeisten kans - voitte uskoa että itseironia ja huumori oli aika hurttia - porukkahan oli ja on samansuuntaisesa tilanteessa kuin mie ...
Ei sentäs pidetty saippuaooppera äänestystä ;)
Baana osuus jäi lyhyeksi - kotia pit palata jo puolenyön jälkeen. Joo, myönnetään tuli ikävä ... :heart: :heart:
Nyt tää tipunen ei meinaa syödä maitoa... pitää uusia yritys...

-p
 

Yhteistyössä