***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

Huomenta!

Onnea Mammoliino :flower:

Toistan vielä eilisen kysymykseni: onko kellään ideoita miten saisin vauvan syömään? Nyt alkaa kolmas päivä huonolla ruokahalulla... eilen meni vettä/maitoa yhteensä ehkä 4 dl ja toissapäivänä samoin... normaalisti vetää sen 1.5 litraa maitoa. ja kun ei syö ei myöskään nuku...alan olla vähän vähän ihmeissäni joten vinkkejä kehiin jos niitä on... johtuu ilmeisesti siitä rota-rokotteesta tämä ruokahaluttomuus...

On taas näitä päiviä kun on sängystä noustu ennen kukon pierasua niin eipä kiinnosta taas yhtään mikään ja pitäis tehä vaikka mitä hohhoijjaa... onneksi pääsen illalla kampaajalle ja saapi uutta luukkia niin jospa se piristäis :|
 
Vilma-Onni 16.01-71
Mammoliino 29.01-78
Äityli75 28.02-75
Tilda77 14.03-77
Tuutilulla 19.03-73
Mileko35 25.03-72
Krisu 08.05-83
Oliivia 09.05-78
Milli78 15.05-78
Dogtor 25.06-87
PuPu 10-07 06.08-84
Henkka81 21.07-81
Katjanna 07.08-75
Yksäiti84 13.08-84
Piituli 18.08-74
MaMa74 14.10-74
Toivotaan 16.10-79
Tytteli74 27.11-74
Tin 05.12-74
Niinukka 23.12-72
LillaStina 30.12-78
 
Huomenta!

Milli, muistat sit hääpäivänä aamulla, istut alas, mietit että mikä päivä on, unohdat kaiken stressin ja otat sellaisen seesteisen olotilan päälle. Se on ihan karmeeta jos ei muista "elämänsä päivästä" mitään vaan stressaa vaan. Itellä tullut monet juhlat vaan tohotettua eteenpäin ja jälkeenpäin ei edes muista koko juhlista mitään, ja se harmittaa. Nykyään oon oppinut välillä juhlissa vaan istahtaan alas, katteleen ympärille ja miettimään mitä siellä tapahtuu. Noi kohdat sitten muistaa pitkän aikaa myöhemminkin. Voimia kovasti sinne häästressiin ja toivotaan että päivästä tulee ikimuistoinen! :hug: Milloin se suuri päivä olikaan?

Mammoliino tultais toki vaunujen kanssa,mutta ei Minttu suostu niissäkään olemaan jos ei nuku. Oon vaan totaalisen kyllästynyt reissaan tän sylivauvan kans. Kotona ja kylässäkin se menee, tosin kyläänkin ajetaan yleensä kiljuen kun ei nuku turvaistuimessa... Kaupoissa sit vielä mukana Anni 3v niin ei paljon tää mamma niistä reissuista nauti :D

Mulla on kans välillä "ikävä" niitä vauvoihin liittyviä keskusteluita. Eilen vähän juteltiin kiinteistä, me kun ollaan ne toissa päivänä aloitettu, ja oli kyllä mukava taas tuon tyyppisestä jutella. Oon jotenkin ollut tosi innoissani tästä Mintun kiinteiden aloituksesta, Annin kanssa kun kaikki oli niin uutta ja kummallista niin ne vaan jotenkin meni ohi.

MUTTA! Mä kyllä oon yrittänyt aktiivisesti osallistua myös tuohon vuoropuhelukeskusteluunkin, sekin on kivaa! Viime perjantai oli ihan huippu :D Mut uskon kyllä että tuollainen keskustelu karsii joitain palstalaisia pois. Kun periaatteessahan keskustelupalsta ja chat/irc on kaks eri asiaa. Mut tästä lähtien osallistun kyllä kaikenlaiseen keskusteluun jatkossakin :)


 
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
Huomenta!

Onnea Mammoliino :flower:

Toistan vielä eilisen kysymykseni: onko kellään ideoita miten saisin vauvan syömään? Nyt alkaa kolmas päivä huonolla ruokahalulla... eilen meni vettä/maitoa yhteensä ehkä 4 dl ja toissapäivänä samoin... normaalisti vetää sen 1.5 litraa maitoa. ja kun ei syö ei myöskään nuku...alan olla vähän vähän ihmeissäni joten vinkkejä kehiin jos niitä on... johtuu ilmeisesti siitä rota-rokotteesta tämä ruokahaluttomuus...

On taas näitä päiviä kun on sängystä noustu ennen kukon pierasua niin eipä kiinnosta taas yhtään mikään ja pitäis tehä vaikka mitä hohhoijjaa... onneksi pääsen illalla kampaajalle ja saapi uutta luukkia niin jospa se piristäis :|
meillä auttoi syömättömyyteen kiinteiden aloitus, menee ruokaa hiukan enemmän, tosin maitoa saa silti tuputella, Ellan aikana kun oli sitä allergiaa ja piti nesteitä saada löysensin hedelmäsoseita vedellä. Johan alkoi menemään. Mutta kukin siis oman mielen mukaan antaa kliinteitä en tuputtele niitä.
 
Meillä on jo kolme yötä putkeen nukuttu ensin 5-5½h, sitten 3½-4h ja vielä 1-2h, kyllä on luksusta tälle mammalle. =) Tosin ei pidä liian aikaisin tuulettaa... :whistle: Mutta pakko hehkuttaa tästäkin pienestä ilosta! :)
Muutenkin on valveillaolo-aika pidentynyt, entisestä 1½ tunnista ollaan päästy jo melkein kolmeen tuntiin. Kyllä on ihanaa. :heart:
Pikkasen on pää pyörällä kun monenmoista ketjua ja juttua jos jonkinlaista ja ties missä, niin, että ota nyt tästäkin selkoa... |O Taas katosi pääkopasta kaikki asiat mitä oli mielessä, ei nyt ota tulta alle tällä mammalla. Taas takaisin taustailemaan... :headwall: :headwall:

-pepisa
 
KUOPION SEUTU :attn: :attn: :attn:

Meitähän ois minun lisäks ainakii Dogtor, MaMa ja Oliiviakin, joilla ei hirvittävän pitkää matkaa Kuopioon ois. Oliko muita?
Mitäs jos tehtäis tärät johonki esim. 23.2? Käytäs syömässä tai kahvilla ja tutustuttas vähän etukäteen. Lasten kanssa tai ilman.
 
MAMMOLIINO hyvää syntymäpäivää!!

VALKOSORSA JA MAMA74 tervetuoa myös mun puolesta!

rontti kirjotteli tosta aktiivisuudesta..mulla on vähän kans sama homma et ei jaksa aina kaikkee kahlata läpi, ei sillä et ei kiinnostais teidät jutut,päinvastoin mut välillä "vastailen" ajatuksen tasolla, ymmärsiköhän kukaan.. :LOL:

Ja siitä kerhosta: miten se siis toimii ja missä se on? Mäkin tahdon sit sen salasanan..missä se hakemus täytetään?

Kesän kokoontumisesta: jos/kun se on niin taidan tulla ilman Lapsia ja jos se siedettävän (max200km) matkan päässä on niin sit tuun omalla autolla ja voisin ajella yöks vaikka kotiin..

Meillä on muuten Valtterilla tänään nimpparit..onks teillä tapana ostaa lapsille nimpparilahjoja?

Tuolta sitteristä kuuluu sellasta ulvontaa et kai se on lähettävä kärrytteleen..täällä on taas menny plussan puolelle keli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
Meillä on jo kolme yötä putkeen nukuttu ensin 5-5½h, sitten 3½-4h ja vielä 1-2h, kyllä on luksusta tälle mammalle. =) Tosin ei pidä liian aikaisin tuulettaa... :whistle: Mutta pakko hehkuttaa tästäkin pienestä ilosta! :)
Muutenkin on valveillaolo-aika pidentynyt, entisestä 1½ tunnista ollaan päästy jo melkein kolmeen tuntiin. Kyllä on ihanaa. :heart:
Pikkasen on pää pyörällä kun monenmoista ketjua ja juttua jos jonkinlaista ja ties missä, niin, että ota nyt tästäkin selkoa... |O Taas katosi pääkopasta kaikki asiat mitä oli mielessä, ei nyt ota tulta alle tällä mammalla. Taas takaisin taustailemaan... :headwall: :headwall:

-pepisa
jos haluat tulla tuonne kerhon puolelle niin pyytele sitten salasanaa, :heart: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
Meillä on jo kolme yötä putkeen nukuttu ensin 5-5½h, sitten 3½-4h ja vielä 1-2h, kyllä on luksusta tälle mammalle. =) Tosin ei pidä liian aikaisin tuulettaa... :whistle: Mutta pakko hehkuttaa tästäkin pienestä ilosta! :)
Muutenkin on valveillaolo-aika pidentynyt, entisestä 1½ tunnista ollaan päästy jo melkein kolmeen tuntiin. Kyllä on ihanaa. :heart:
Pikkasen on pää pyörällä kun monenmoista ketjua ja juttua jos jonkinlaista ja ties missä, niin, että ota nyt tästäkin selkoa... |O Taas katosi pääkopasta kaikki asiat mitä oli mielessä, ei nyt ota tulta alle tällä mammalla. Taas takaisin taustailemaan... :headwall: :headwall:

-pepisa
jos haluat tulla tuonne kerhon puolelle niin pyytele sitten salasanaa, :heart: :hug:

siis onhan pepisakin ollu jo aika kauan meijän kanssa
:heart:
 
mileko yritys on hyvä kymmenen, tulos heikommanlainen. Aina kun olisi jotain kommentoitavaa tai muuten vaan purnaamista, niin heti kun alan kirjoittamaan, niin ajatus katkeaa kuin kanan lento. :kieh: Kirjoittaminen katsos kun vaatii ajattelua, ja blondi kuin olen niin en voi tehdä kahta asiaa yhtä aikaa. :LOL: :LOL: :LOL:

-pepisa
 
Milli
Mikäs morsmaikku se sellanen on joka ei hermoile... ;)
Kyl on muistissa omat häät. Kaik järjestelyt meni putkeen ja olo oli raskausviikoista(27) huolimatta mainio. Hääpäivän aamuna sitten alko mieletön jännittäminen ja supistelu, jalat turpos ja meinas pinna palaa vähän väliä. Kaikki meni kuitenkin hyvin, ja mieskii sano alttarilla tahdon... :D
 
Mammoliinolle onnittelu :hug:

Jokin tuolla kerhon puolella kuvien laitossa tosiaan tökkii. Yhden kuvan sain laitettua, muihin huutaa juuri sitä internet explorer ei voi avata...
Ei tajua. Nyt siellä on sitten vaan meidän hääkuva - eikä lapsesta yhtään kuvaa. Mutta kyllä meillä sellainenkin on :LOL:

Meillä on nyt myös ruvettu viihtymään rintarepussa, liinakin löytyy mutta mä olen ihan solmussa sen kanssa. Tarvii saada jostain vähän konsultointiapua sen suhteen.. mutta eilen esimerkiksi kävin lähikaupassa repun kanssa - näppärää, kun ei tarvinnut survoa vaunuja kapeiden hyllyjen välissä :)
 
Onko muilla :

Viu liikkuu jaloilla ja pyllyä nostellen sängyllä hiisaa itseään ylöspäin, siis päänsuuntaan jopa metrin ? Kääntymiset on hakusessa vielä tosin ...

Samoin sylkikuplien puhaltelu oli eilisen juttu , pariin otteeseen huomasi miten kivaa se on... pakko oli olla tarkoitukselista kun toistui. Mä tietty ensin olin huolestunut että onko jokin vika kun lapsesta tulee kuplia :)

- pau & viu
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
KUOPION SEUTU :attn: :attn: :attn:

Meitähän ois minun lisäks ainakii Dogtor, MaMa ja Oliiviakin, joilla ei hirvittävän pitkää matkaa Kuopioon ois. Oliko muita?
Mitäs jos tehtäis tärät johonki esim. 23.2? Käytäs syömässä tai kahvilla ja tutustuttas vähän etukäteen. Lasten kanssa tai ilman.
Sopii minulle. Lapset ovat minun puolesta tervetulleita mukaan sillä minun on otettava Ilona matkaan mukaan (imetyksen vuoksi).
 
En tajuu..Mul on nii vetelä olo.. Oon jo jonku aikaa keränny energiaa et jaksaisin mennä tallin siivoo..Sit tarvis viimeistellä tuol ylhäällä se tapetinpoisto. Päätin etten lenkille ainakaan tänään jaksa, meenhän illalla sinne Tehojumppaan.Joka muuten pelottaa..mahdankohan jaksaa pysyä tahdissa.


Mut..nymmää kyl meen,weskin kautta :LOL:
 

Yhteistyössä