****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Ginnifer
Huomenet täältäkin, hyvin ja pitkään nukutun yön jälkeen!

Minä myös kiinnostuneena odotan Henkan raporttia vyöhyketerapiasta. Ihan samaa aion kokeilla, jos ei tulosta tunnu muuten syntyvän. Ajattelin että katson tämän viikon ja jos ei mitään tapahdu niin ens viikolla sit ryhdyn asiaa edistämään.

Keiju, en usko että vyöhyketrapiasta voi olla varsinaisesti haittaa... Tai siis voihan siinä käydä niinkuin hieronnassa tai joogan aloituksessa, että kudoksiin jumittuneet kuona-aineet lähtee liikkeelle, josta voi sitten seurata päänsärkyä, jopa migreeniä. Mutta sehän on ohimenevää. Toisaalta en usko, että vastuulliset vyöhyketarapeutit edes lähtee käynnistämään ilman hyvää syytä. Haeskelin niitä netistä, ja aika monilla sivuilla sanottiin, että ensisijaisesti pitää kunnioittaa raskauden luonnollista kestoa, ja vyöhyketerapeuttista käynnistystä suositellaan vasta sitten kun on lääketieteellisesti todettu että raskaus joudutaan käynnistämään... Mutta osa oli sitä mieltä, että sellaista valmistavaa terapiaa voidaan hyvin antaa; siis että paikkoja kypsytetään niin että synnytyksestä sitten aikanaan tulee sujuvampi. On varmaan koulukuntaeroja nuo...

Jaha, jos menis tiskaamaan ja sit ulos... Voisin vetää reippaan lenkin ja käväistä hulluilla päivillä. Parempi niin kuin kykkiä kotona.

Ginnifer 38+3
 
Kiitos OLIVIA ohjeista!!

No nyt alan testaamaan tuota hierontaa ja kerron sit oliko tuloksia. Meiltä lähtee kone tänään ja uus tilauksessa mut voi kestää parikin viikkoa, joten en pääse kertomaan hieronnan tuloksista vasta kun lapsi on joka tapauksessa maailmassa. Jos synnärille ei sitten lähetä jo ennen neljää... :whistle: mikä ainakin kuullostaa mahdottomuudelta. :)

Aika erilaisia käytäntöjä näköjään noissa lantiokuvien ottamisista pienikokoisista äideistä.

Rv 40+6
 
Diipeli Mä oon käyny jo vuosia Oulussa sellasessa paikassa kun Goalas, jossa on siis kampaamo, kosmetologi ja nykyään myös mm. vyöhyketerapiaa. En oo tossa vyöhyketerapiassa käyny (oma mies on painellu noita akupisteitä välillä, mutta se kun on fysioterapeutti niin ei oo ihan koulutettu hommaan kuitenkaan) mutta eilen aloin sitä miettiin kun poikkesin (toivottavasti viimeistä kertaa ennen synnytystä :p ) siistimässä päätäni. Kyselin siitä sitten ja tekevät kuulemma myös vauvoille! Hyvä tietää jos tulee vaikka koliikkia. Hintoja en kysellä, useamman kympinhän se maksaa joka tapauksessa. Oon myös kuullu pelkkää hyvää, että ei se oo koskaan täysin hukkaan menny vaikkei nyt ois synnytys niiltä sijoilta alkanutkaan...

Katsellaan jos sitä on vielä yhtenä kappaleena ensi viikolla :)

Viikkoja nyt siis 38+5...
 
Tänään olis sitten se maaginen la :eek: . Isäntäkin aamulla toivotteli vatsalle hyvää syntymäpäivää :LOL: Jos tuo nyt sit isän sanasta ymmärtäisi tulla tänne toiselle puolelle mahaa, kun ei mun lepertelyt auta. Näin kyllä toissa yönä unta että vauva otettiin vähäksi aikaa mahasta pois, että sain katsoa sitä, mutta sitten se piti laittaa vielä takaisin jostain syystä. :headwall: Unesta ei selvinny miten sitä vaavia kurkattiin. No kuitenkin unen vauva oli hyvin ihmeissään että mitä hän täällä tekee kun pitäis mahassa olla.... Ja se oli poika, vaikka muuten asukki tuntuu tällä hetkellä tytöltä. Sellasia öitä...

No muutenkin tällä viikolla nukuttu huonosti, paitsi viime yö. Turvotustakin alkanut tulla sormiin ja silmien alle!! Mieskin sanoi eilen töistä tullessaan että näytätpä ....... Mutta verenpaine ei ollu kyllä noussu. Huomenna on neuvola, et katotaan mitä siellä sanotaan.

Oon joka päivä käyny vähän kävelyllä ja kotona touhunnu, mut ei näy auttavan. Kolmena yönä tällä viikolla supistellu, mut aina oon nukahtanu (välillä kyllä herään supistukseen) ja aamulla ne on poissa.

Suurin osa vauvoista syntyy vissiin 40+2, jotenka se on nyt sitten uusi tähtäin :D eli Keski-Suomalaiset lauantaina voitasi tavata :wave:

Mulle ei oo muuten missään vaiheessa tehty mitään painoarviota, niin kyllä alkaa pikkasen jännittää jos tää kauheesti menee yli.

Putsku ja pyryharakka 40+0
 
Ginnifer
Ai niin ja piti vielä lisätä siitä vyöhyketarapiasta, että Tammisaaren sairaalassa on kätilöt koulutettu sitä antamaan. Kun kävin siellä tutustumassa niin kätilö mainitsi, että he voivat antaa vyöhyketerapiaa yliaikaiskontrollin yhteydessä, vähän niinkuin kotieväiksi, että lähtisi synnytys luonnolllisesti käynnistymään. Siitähän siinä kai pohjimmiltaan on kysymys, että kehon omia luonnollisia mekanismeja herätellään ja vahvistetaan tekemään tehtävänsä. Kyllä mä ainakin uskon, että toi on hyvä juttu.
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Ensinksi onnittelut kaikille vauvautuneille. Teitä on tullut paljon sitten viime lukemisen (oisko ollu joskus viime keskiviikkona :p ).

Me aletaan olla kotiuduttu ihan hyvin. Nyytti nukkuu tossa vieressä sitterissä. Alkaa pikku hiljaa heräileen taas, kun alkaa olla ruoka-aika lähellä. Erittäin tyytyväinen ja hiljainen ipana. Eipä paljoa muuta tee kuin nukkuu ja syö. Synnärillä jo muut äidit kysyivät, että mitä huumeita me ollaan oikein syötetty tolle... Toi kun oli ainoa vauva, joka ei huutanut kertaakaan muiden läsnäollessa. Siellä hän makas sängyssä nukkumassa tai sitten jutteli tyytyväisenä. Syömään alkoi heti välittömästi syntymänsä jälkeen... On ollut vähän liian helppo alku. Taitaa olla aika rauhallinen vaaka :LOL: Tullut isäänsä...

Torstaina mulla oli neuvola. Sinne lähtiessä alkoi vähän tuntua ilkeältä tuolla mahassa. Aattelin vain, että ne on niitä samoja suppareita, joita tässä on ollut viime aikoina paljonkin. Neuvolantäti meinas, että pitäis alkaa harkitsee lähtöä. Mutt aattelin, että kyllä ne siitä vielä loppuu. Eihän tää nyt vielä voi tulla ulos.
Kolmen aikoihin kotona totesin isännälle, että nyt olis vissiin aika hänen pakata oma kassinsa, jos meinaa jotain tarvita mukaan. Sitten kävin vielä ripustamassa pyykit narulle (enhän mä vielä siinäkään vaiheessa niin kipee ollut) :D Anoppi hermoili ja patisti jo lähtemään.
Viiden paikkeilla totesin, että kyllä nyt on pakko mennä ainakin näyttäytymään, en jaksanut enää niitä kipeitä suppareita.
Päästiin Tammisaareen ja otettiin käyriä. Olin jo aika perhanan kipeä siinä vaiheessa. Kätilö pakotti suihkuun, josta ei ollut mitään hyötyä... en pystynyt oikein istumaan siellä. Samalla täytettiin ammetta, johon oli tarkoitus mennä makoileen. Joskin en sitten edes ehtinyt. Suihkusta tullessa tilattiinkin jo tuo anestesialekuri paikalle antamaan lääkettä.
Mulle vedettiin ensin spinaali, jotta saatiin nuo supistukset helpottamaan. Sen jälkeen vasta pystyin olemaan paikoillaan sen verran, että saatiin epiduraali laitettua. Se ei millään meinannut auttaa tonne vasemmalle puolelle. Oikea puoli puutu täysin, mutta vasemmalla tunsin lievästi kipeitä supistuksia. Kolmannella kerralla sain sen verran laimentamatonta tavaraa, että kaikki kivut lähti... Pystyin nukkumaan pieniä pätkiä. Kahden jälkeen perjantai aamuyöstä loppui puudutus. Kätilö kattos, että josko olis vielä annettu lisää tavaraa. Mutta siinä vaiheessa ilmoitettiin, että mä en saa enää yhtään mitään. Pää oli sentin päässä. Siitä sitten meni jonkin aikaa ja kätilö totes, että puol senttiä jäljellä. Yritettiin ensin sängyllä nelin kontin synnyttää, mutta se sattui niin kovin, että en pystynyt ponnistamaan lainkaan. :(
Siirryttiin jakkaralle ja samantien aloin ponnistaa, vaikken olisi kivun takia halunnut. Siinä meni 12 minuuttia ja jätkä oli kokonaan istukan kanssa ulkona. Kätilö kielsi jossain välissä ponnistamisen, mutta kaikki tuli kerta rysäyksellä pihalle. Sen jälkeen maattiin sängyllä ja ihmeteltiin, että mikä toi tollanen punanen läjä on... Nyytti alkoi vähän imeä lähes heti synnyttyään.
Pisteitä tuli heti 9 ja 10 minuutin päästä täydet 10.

Näin jälkeen päin sanottuna ihan turhaan pelkäsin ja jännitin sitä niin kovin. Se oli aivan uskomattoman helppoa ja kivutonta.

Perjantai päivä menikin sitten ihmetellessä, että mistä tollanen pikkanen on tullut ja että pitääkö mun tehdä sille jotain :LOL:
Pitääks toi ottaa mukaan kotiinkin....
Perjantai-iltana vasta alkoi pikku hiljaa tajuumaan, että kyll toi on meidän ihan ikioma ja ei se mee mihinkään pois...

Tiistai aamuna päästiin kotiin. Eka yö meni vähän miten sattui, mutta kätilöt varoittivatkin siitä. Uusi paikka voi aiheuttaa hieman hämmennystä. Toisena yönä hän nukkuikin jo ihan hyvin. Heräs vain kolmen pintaan syömään ja sitten joskus seittemän jälkeen.

Mutt ei tätä oikein vieläkään kunnolla tahdo tajuta. On tää sen verran ihmellinen asia. 4½ vuotta tätä yritettiin ja meinas jo jossain välissä iskeä toivottomuus, että ei meille tätä ihanuutta suoda. Nyt on jotenkin outo olo, että meillä on lapsi. Me ollaan ihan oikeasti äiti ja isi, siis ihan oikean lapsen ja elävän lapsen. :p

Isännän futiskaverit totesivat lauantaina kauden päättäjäisissä (joihin en sitten uhkailuistani huolimatta päässytkään), että siellä se uusi maalivahti makaa synnärillä. Joukkueen maskotti on vihdoinkin tullut. Nyt pitää keväällä ostaa HJK:lta nimellä pelipaita, niin on pojalla ensi kesänä samanlainen pelipaita kuin isillä ja muilla pelaajilla :p

Ristiäiset on jo 3.11, joten kohta Nyytiä voi täälläkin kutsua ihan oikealla nimellä... Jännittää kyllä se toisaalta vähän. Ehkä sen jälkeen alkaa tajuumaan tätä oikeasti kunnolla...

Koettakaa masulliset kestää. Kyll se aikanaan loppuu, vaikka viimeiset ajat tuntuvatkin vähän liian pitkiltä.

LillaStina ja Nyytti (kohta) 7 päivää vanha Biisonipoika
 
Ai niin... Piti sanomani, että Tammisaari oli aivan ihana paikka. Kätilöt oli erittäin mukavia.

Vyöhyketerapiaa sain vähän, akupunktiota en sitten uskaltanut kuitenkaan kokeilla.
Lupasin kyllä kätilöille, että seuraavan kanssa mennään sinne taas. Aivan ihana paikka.
 
Ihan ensiksi: Hurjan paljon onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

Itsellä tänään rv40+0! Eli eräpäivä olisi. Neuvolassa kävin aamulla: painonnousu tällä kertaa onneksi vain 233g/vko, hemoglob. noussut 118 -> 128! Rautatabletit loppui viime viikolla ja sain vasta tällä viikolla ostettua lisää, eli en niitä ole edes syönyt ihan joka päivä. Vauva oli aika alhaalla edelleen, pää kuulemma aavistuksen verran vielä liikkui. Sf-mitta oli 32, viime viikolla 30, mutta epäilen että tuli terkkarille mittausvirhe silloin viimeksi.. Vauvan syke 140. Nyt ei ultrassa mittailtu ollenkaan, terkkari vain totesi että on nyt varmaan n. 3.4-3.5kg, kun viimeksi painoarvio oli 3.2-3.3kg.. Kateltiin siinä vauvaa, pienet kädet siellä näkyivät moneen kertaan, taisi pitää napanuorasta kiinni :heart: Jotenkin rakastuin vauvaan lisää, tuntuu ettei malta enää odottaa että pieni tulis maailmaan. Mies on esittänyt toiveen, että alkaisin synnyttää mielellään perjantaina, että hän saisi sitten aloittaa isyysloman vasta maanantaina, jos vaikka olisi päästy jo kotiin sitten.. Voisi sanoa sen tuolle vauvalle, ei taida minulla olla paljon päätösvaltaa siinä asiassa. :D

Ensimmäiset kipeähköt supistuksetkin on muuten koettu! Kivuttomia harjotussuppareita on tullut monta, monta kuukautta (kysyin lääkäriltä niistä rv 25+0..), mutta eilen aamulla heräsin siihen että supisti ja tuntui ihan inhottavilta menkkakivuilta. Katsoin kellosta aikaa ja niiden väli oli 8 min, 12min, 8min, jne.. Sitten tunnin päästä nousin ylös ja ne loppui siihen! Viime yönä heräsin taas supistukseen, mutta nousin samantien vessaan ja ei niitä tullut sitten enempää. Pitää huomenaamuna siivota ja käydä koiran kans pitkällä lenkillä, katsotaan onko mitään vaikutusta..

Mutta jaksamisia kaikille, eihän tässä enää kauaa mene että on vauvat sylissä! Onneksi ei ole helle, mitenkähän tämän mahan kanssa pärjäisi kesällä, kun tuntuu että nytkin hikoilee varsinkin öisin.. :eek:
 
ONNEA INKUN PERHEELLE NYYTISTÄ! :flower: :heart:

Keiju: Liikeseuranta ohjeistusta antoivat seuraavaa...puolessa tunnissa 5 liikettä tai tunnissa 10 liikettä. Jos ei tunnu noita määriä, niin sitten jatketaan toiselle tunnille. Kyljellään sängyllä kuulostellaan, voi "herätellä" vauvaa vähän masua heiluttelemalla tai syödä jotain.

Mulla on taas tänään ollut hiljainen päivä, ei kai auta kun ruveta laskemaan...yritän pitää järjen päässä enkä suinpäin rynnätä mihinkään. Yleensä illalla on ollut vilkkaampaa, ehkä tänäänkin. Jos joudun lähtemään nyt tän takia sairaalaan, niin päätin että sieltä en ulos tule kuin vauvan kanssa! Joko ottavat sen tai sitten makaan siellä käyrillä vaikka seuraavat kaksi viikkoa. Olen niin kyllästynyt ainaiseen pelotteluun! Ymmärrän kyllä tämänkin asian tärkeyden, mutta jotenkin koko odotusaikaa on varjostanut pelko milloin mistäkin, jota neuvola ruokkii mielihyvin!

Olipas purkaus! Tämä mörökölli lähtee nyt laskemaan niitä liikkeitä :headwall:

Kiisumirri ja kirppu 39+5 :wave:
 
tein sitte ite tuota vyöhyketerapiaa kahdentoista yhden välillä ja klo 14:15 ensimmäinen kipeä supistus sitten viime torstain. Voihan se tietenki olla sattumaakin. nyt sämpylöitä leipomaan.

Unista vielä. Näin viime yönä unta et olin synnyttämässä ja aika helposti se kävi, ainakin unessa...

rv 40+6
 
täällä taas ja vyöhyketerapias käyty :D siis pakko kyl sanoo,et jäi niin positiivinen vaikutus ku vaan voi jäädä koko käynnistä.....täti tiesi pelkästään mun jalkapohjia painamalla,et mul on ollu jännetuppitulehdus,ruuansulatusvaivoja ym ym... :eek:
nyt tuntuu muuten tosi hassulta...ihan ku joku kestosupistus ois päällä ja muutenki alaselkä on ihan ihmeellinen :whistle: toivottavasti täätyty pääsee kohta tositoimiin :D
jos ei parinpäivän sisään mitään tapahdu niin meen uudestaan...kuulemma sillon viimeistään auttaa!!!!
jäi kyl muutenki niin hyvä olo koko käynnistä(vaik sattuki jalkapohjiin ku niit paineli), et meen kyl muissaki ongelmissa sinne sit tulevaisuudessa.....


henkka ja veeti 38+5
 
Synnytyksen käynnistysvinkkejä:

* rakastelu (sperma sisältää hormonia joka pehmentää kohdunkaulaa)
* raparperin syönti
* vyöhyketerapia
* käveleminen
* siivoaminen (lattianpesu (yksi toimivaksi todettu havainto), saunan siivous, ikkunoiden pesu jne.)
* kantapään hieronta (vyöhyketerapeutit käyttävät)


mitähän toi raparperi auttaa? en oo koskaan kuullukkaan,mut täytyy mennä pakkaselle tonkimaan.onkohan väliä pitääkö syödä raakana vai keitettynä :)
kyllä sitä ihminen on valmis kokeilemaan vaikka mitä tällä mahalla...

soitin tänään vyöhyketerapeutille,käski palata asiaan kun on täydet viikot eivät kuulemma ala ennen laskettuaaikaa tekemään mitää. :(
oli aika varman tuntunen täti siitä et synnytys lähtee käyntiin vyöhyketerapialla. mut täytyy koittaa sit jos ei aiemmin lähde tulemaan.

hieroskelin äsken noitten ohjeitten mukaan jalkapohjia. vähän ehkä alko vihloo ala vatsaa.. tai sit sattumaa :D

niitä supistuksia odotellessa
aeropuerto 38+1

niin ja onnea kaikille vauvan taas saaneille :flower: :flower:
 
Aionpa minäkin noilla terapiaohjeilla kokeilla :p
Mulla supistuksia tulee päivällä n.15min välein ja kiihtyyvät sitten illaksi alle kymmeneen minuuttiin. 2-5 tuntia niitä sit kestää ja lopahtaavat yöksi. Ärsyttävää :kieh:
Huomenna menen Kysiin veri-ja rautatippaan ja aion samalla käydä synnärillä tarkastuttamassa kohdunsuun tilanteen kun paikanpäällä kerran ollaan. Toivottavasti ois joitain senttejä auki, niin vois päästä kalvojen puhkasuun :D

Noista ohjelmista:
Plus tv:n Fakta kanavalla tulee lähes päivittäin synnytysohjelmia ja niitä on nyt tullu tollotettua ihan uhallakin. Välillä meinaa iskee paniikkia. Ei ehkä näin viime metreillä kannattais itteään kiusata :whistle:

:flower: ONNEA TAASEN KAIKILLE UUSILLE ÄIDEILLE :flower:


 
Nyt minäkin kiinnostuin tuosta vyöhyketerapiasta. Onko Henkka täältä Oulusta päin? Tai jos joku muu tietää täältäpäin jonkun hyvän vyöhyketerapeutin jota suositella niin tänne kans otetaan ilolla vinkkejä vastaan!!! :D

Niin ja vielä se piti kysyä että onko siinä muuta kuin tuota jalkapohjien painelua siis normaalia selän tms hierontaa? Minä en ole koskaan käynyt vyöhyketerappiassa.

Onnea taas uusille äideille!

:heart:
 
en oo oulusta päin,mut kyl sieltä varmaan joku hyvä löytyy!!!
jalkapohjat vaan käytiin läpi,ku niissä kuulemma jo kaikki...ja kävi läpi siis kaiken,et saa multa silleen"ressin" laukeen...ja on kuulemma synnytyksestä palautuminenki helpompaa.....
 
Heissan taas kaikille!Tulin taas tänne koneelle pyörimään tuskissani,kun vaavi koittaa taas puskea päätään alemmas.Ihan reisiin asti veti,äsken kun tuossa ruokaa laittelin.Vaikka toisaalta jo odottaa,et pääsis jo tositoimiin,niin nyt on alkanu myös paniikki iskemään.Alkaa muistamaan jo ekan synnytyksen jutut paremmin ja tulee sellanen olo etten kyllä enää tahdo sinne!Help...Monet kyllä vannoo että toinen tulee helpommin kuin eka,mut olen silti skeptinen.Ja nyt osaa jo hieman pelätä kun tietää mitä tuleman pitää...Nyt kyllä vihloo sen verran tonne alaspäin,et pakko mennä pitkäkseen hetkeksi,hauskaa päivänjatkoa!!
 
äippäpolikäynti takana ja koska vauva kasvaa normikäyrillä niin ei aleta käynnisteleen ennen ku 41+5! ja pah! herralla tällä hetkellä kokoa 3880g,että mukava mötikkä tulossa. ja kohdunsuu vaan sormelle auki....liityn minäkin sit niihin joulukuisiin!!!! raivostuttaa niin et tekis mieli jotain pistää palasiks!!!! en jaksais enää kantaa tätä massua(sf38cm...)mukana :headwall: :headwall:
että nyt riitti mulle odotuksen ihanuus!!!!!!! tämä nakkisormi lähtee hakkaamaan päätään seinään, on niin kiukkuinen olo että :headwall: :headwall:

tilda+mötikkä39+4 :heart:
 
Tilda, älä huoli. Täällä kans senkun vi...tus käyrä kasvaa tasaiseen tahtiin. :headwall: Hermot kai tässä menee ennenkuin vauva on maailmassa. En ole vauvasta vihainen vaan tästä omasta olotilasta ja siitä kun ei tunnu pienintäkään nipistystä edes siitä että joskus tämä synntys vielä käynnistyisikin. Vauva on todella rakas ja toivottu, mutta tämä olo ei mikään niin kovin ihana.

Katja ja vauva 38+2 |O
 
heips! ja onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

mä oisin ihan valmis kokeilemaan tuota vyöhyketerapiaa, ois mukava jos vauveli vois alkaa tulla itekseen ennen ku tarvii käynnistellä, vaikka onhan sinne 42 viikolle vielä aikaa. mä kyllä todella uskon että tuolla terapialla on vaikutusta vaikken oo koskaan ite kokeillutkaan missään tarkotuksessa, mut oon kuullu vaan hyvää. pitänee kokeilla ensin noita oliivian löytämiä ohjeita ja toivoo että se auttais vähän. Mulla ei oo tosiaan supistellu yhtään, ainakaan kipeesti, pari kivutonta supistusta on ollu sillon tällön, ei merkittävästi eikä pitkään aikaan. Kaikki s:t on kokeiltu moneen kertaan vaan ei edistystä. Toki mulla on riittäny niitä menkkakipuja ja vihlomisia ihan joka päivälle niin jospa ne ois saaneet jotain aikaan kohdunsuulla. Lääkäri oli viimeks viis viikkoo sitten (35+2) ja sillon on merkattu korttiin rasti välille: kohdunsuu pehmeä/kiinteä eikä kohdunkaulan pituutta oo merkitty ollenkaan, mut sillon lääkäri sano että menee varmasti lähemmäs laskettua aikaa, että ennenaikaisen synnytyksen vaaraa ei ole.
Neuvolassa kysellään aina onko liikkeet vähentyneet, jos se tarkottaa että synnytys on ovella niin taitaa tää muksu viihtyä vielä pitkään masussa, toki liikkeet on rauhottuneet jonkin verran ihan tilan puutteenki vuoksi mut kyllä tää myllää, muksii ja työntyilee vielä sen minkä mahtuu :p

Mut jaksamisia kaikille mahakkaille ja myös vauvan jo saaneille, siitähän se kaikki vasta alkaa :hug:

tintti&vaavi 40+3
 
Heips!
Kävästiin "pikku" reissu kaupungilla tytön kanssa, kuus tuntia hurahti. Hyvin jaksoin kun pidettiin ruoka ja kahvitaukoja.

Tuo vyöhyketerapia kuulostaa hyvältä! Varmaan laittaisin miehen hieromaan, mutta en uskalla, kun synnytys ei nyt saiskaan käynnistyä ittekseen.

Henkka, kyselit miten kestetään kun tiedetään jo synnytyspäivä :) Musta oli jännä huomata että heti kun sain tietää päivän, rauhoituin. Eipä tarvi enää jännätä että milloin alkaa, kun tietää jo. Ja jotenkin sitä enemmänkin miettii että apua en ehdi tehdä kaikkea ennenkuin pitää mennä osastolle. Onneksi on viikonloppu täs välissä ja mies kotona, niin saan keskittyä omiin juttuihini, hoitaa hän sit ton tytön. Ystävätkin päättivät järkätä viimeiset bileet mun kunniaksi, ihana päästä perjantaina tyttöjen iltaan :heart: Toki ei voi kovin railakkaasti juhlia, mut hyvä seura ja ruoka on jo poikaa.

Nyt pitää alkaa makseleen laskuja, plaah.

Hyviä vointeja!

Topsy 38+2

 
Keiju07
Onnittelut Inkulle, ja kiitokset LillaStinalle kokemusten jakamisesta!

Mäkin aloin nyt todenteolla kiinnostumaan tuosta vyöhyketerapiasta; aika vastuuntuntoiselta kuulostaa etenkin tuo aeropuerton saama vastaus. Että eivät ennen raskauden biologista kypsyyttä välttämättä suostu tekemään mitään. Henkka, tuuthan kanssa kertomaan, jos alkaa lähdön elkeitä ilmaantua, niin voidaan jäädä muut sitten tänne pohtimaan, että oliko seurausta tuosta terapiasta... :D



 

Yhteistyössä